۹۴۴۴۳۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

واردات ۳۶ میلیون کیلو محصولات چاپی به کشور

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری خود از واردات ۳۶ میلیون کیلو محصولات چاپی به کشور خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: نشست خبری محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز، دوشنبه نهم دی‌ماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

واردات ۳۶ میلیون کیلو محصولات چاپی به کشور

جوادی در این نشست در سخنانی از صدور مجوز چاپ 55 هزار عنوان کتاب در سال 98 خبر داد و گفت: همچنین 61 هزار عنوان کتاب در سال جاری منتشر شده است که شش هزار عنوان آن از سال گذشته مجوز داشته‌اند. تعداد عناوین منتشر شده در سال جاری در مقایسه با سال گذشته رشد پنج درصدی داشته است.

وی در ادامه سخنان خود به راه‌اندازی سامانه جامع نشر اشاره کرد و ادامه داد: راه‌اندازی این سامانه پیوستگی تهران و استان‌ها را ایجاد کرده است. ما در 12 استان مجوز چاپ صادر می‌کنیم که با این سامانه پیوستگی بیشتری ایجاد می‌شود؛ البته چند روز پیش هم از «پنجره واحد نشر» نیز به منظور تسهیل کار ناشران راه‌اندازی و رونمایی شد.

بخش دیگر صحبت‌های معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه چاپ اختصاص داشت. او از واردات 36 میلیون کیلو محصولات چاپی به کشور از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال گدشته به نصف کاهش پیدا کرده است.

جوادی همچنین از صادرات چهار میلیون کیلو محصولات چاپی خبر داد و اضافه کرد: اداره چاپ وزارت ارشاد همچنین سه هزار و 400 عنوان کتاب با شمارگان 400 هزار نسخه در قالب هیئت خرید کتاب خریداری کرده که از این میان 350 هزار نسخه هم توزیع شده است.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد همچنین از شکل‌گیری 15 هزار و 107 باشگاه کتابخوانی در کشور با 220 هزار عضو خبر داد و درباره انتخاب پایتخت کتاب نیز یادآور شد: 172 شهر از همه استان‌ها کاندیدای انتخاب پایتخت کتاب شده‌اند که در این میان، یک هزار و 406 مورد کاندیدای انتخاب روستاهای دوستدار کتاب هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج