۹۴۴۷۶۶
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

کدام ستاره‌های فناوری در ۲۰۱۹ خاموش شدند

رشد و توسعه دنیای تکنولوژی نتیجه راه درازی است که تاکنون پیموده شده و در این مسیر، نام‌هایی درخشان‌تر از بقیه هستند. مجله «کامپیوتر ورلد» همچون سال‌های پیشین نگاهی به ستاره‌های درخشان تکنولوژی داشته است که در سال ۲۰۱۹ خاموش شدند.

روزنامه ایران: رشد و توسعه دنیای تکنولوژی نتیجه راه درازی است که تاکنون پیموده شده و در این مسیر، نام‌هایی درخشان‌تر از بقیه هستند؛ دانشمندان، برنامه‌نویسان، مهندسان، پیشتازان حوزه فضا و... که تلاش کردند تا با بینش تکنولوژیک خود، دنیا را به‌جایی بهتر تبدیل کنند. این افراد در برهه‌ای خاص از زندگی خود با پایه‌گذاری یک کمپانی، اختراع یک تکنولوژی یا خیره شدن به ستارگان و...، در لحظاتی خاص آینده بشر را تغییر دادند و انقلابی ایجاد کردند. مجله «کامپیوتر ورلد» همچون سال‌های پیشین نگاهی به ستاره‌های درخشان تکنولوژی داشته است که در سال ۲۰۱۹ خاموش شدند.

فعال حوزه روبات‌ها

نیل نیلسون

هرچند امروزه شاهد ظهور روبات‌هایی قدرتمند در جهان همچون انواع روبات‌های رومبا، بوستون دینامیک، Pepper و... هستیم ولی روزگاری روباتShakery که توسط «نیل نیلسون» طراحی شد یک نمونه منحصربفرد به شمار می‌رفت.«نیل نیلسون» که آوریل ۲۰۱۹ در سن۸۶سالگی درگذشت، در فاصله سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۲ روباتShakery را طراحی کرد. این روبات نخستین نمونه‌ای محسوب می‌شد که می‌توانست با استفاده از سنسورهای صوتی-تصویری، محیط پیرامون خود را تعریف کند و در واقع عملاً به مقدمه‌ای برای ساخت روبات‌های رومبا و بوستون دینامیک تبدیل شد.

نقاشی آینده

ویلیام نیومن

یکی از جذابیت‌های سیستم‌های کامپیوتری امروز رنگ‌های بی‌نظیر و گرافیک بالای آن است و شاید در این میان بتوان «ویلیام نیومن» را یکی از افراد مؤثر در توسعه این محیط گرافیکی دانست. وی که در ژوئن ۲۰۱۹ میلادی و در سن ۸۰سالگی درگذشت، معلم و محقق در حوزه طراحی سیستم‌ها و تعامل کامپیوتر و بشر بود و کتاب‌های زیادی نیز در این زمینه به نگارش درآورد.

خالق نخستین کامپیوتر تجاری جهان

کنوی برنرز لی

هرچند خدمات «کنوی برنرز لی» در حوزه فناوری قابل انکار نیست ولی بسیاری، نقش وی را در تربیت و آموزش پسرش «تیم برنرز لی» به‌عنوان خالق دنیای وب(www) بی‌بدیل می‌دانند.«تیم برنرز لی» هم همه موفقیت‌هایش را مدیون والدینش می‌داند و همیشه از پدرش به‌عنوان یکی از نقش‌آفرینان زندگی خود یاد می‌کند.

مادر تلسکوپ هابل

نانسی گریس رومن

اگر امروز اطلاعات ما از سیاره‌های دیگر و فضا نسبتاً بالاست، آن را مدیون «نانسی گریس رومن» و باز طراحی تلسکوپ فضایی هابل توسط وی هستیم. وی که در کریسمس گذشته در سن ۹۳سالگی درگذشت از همان سنین کودکی به فضا علاقه‌مند بود و در سن ۱۱سالگی یک باشگاه ستاره‌شناسی را تشکیل داد. همچنین در سال ۱۹۴۹ پس از اخذ دکترا، به آزمایشگاه تحقیقات دریایی ملحق شد و پس از کشف یک ستاره که می‌تواند طیف انتشار خود را تغییر دهد به یک چهره شناخته شده تبدیل شد.

بارون دنیای‌ آی‌تی

هنری راس پروت

یکی دیگر از بزرگان حوزه تکنولوژی که در سال ۲۰۱۹ و در سن ۸۹ سالگی چراغ عمرش خاموش شد، «هنری راس پروت» است. وی نه تنها یک تاجر موفق در دنیای آی‌تی محسوب می‌شد بلکه به سیاست نیز علاقه‌مند بود و در سال‌های۱۹۹۲ و ۱۹۹۶ برای انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا کاندیدا شد، هرچند تنها حدود ۱۶درصد آرا را از آن خود کرد.

چهره مورد توجه «استیو جابز»

جین ماری هولوت

حضور در همایش دانشگاه استنفورد و معرفی یک نرم‌افزار ویژه، کافی بود تا «استیو جابز» شیفته «جین ماری هولوت» شود و در سال ۱۹۸۶ از وی برای پیوستن به استارتاپNeXT خود دعوت به همکاری کند.«هولوت» به‌دنبال همکاری خود با «استیو جابز» موفق به توسعه نرم‌افزاری و اپلیکیشن‌هایی برای کامپیوترهای NeXT و در نهایت هم مک و آیفون شد و حتی بسیاری، وی را سازنده اصلی رابط‌های گرافیک کاربری کامپیوترهای مکینتاش می‌دانند. «هولوت» در سال ۱۹۹۶پروژه NeXT را ترک کرد تا کمپانی به‌نام RealNames را تأسیس کند و دوباره در سال ۲۰۰۱ به «استیو جابز» در کمپانی اپل پیوست تا عملیات سینک را برایiCal و iSync توسعه دهد. در واقع «هولوت» با این توسعه، روزی را ترسیم کرد که کاربران می‌خواهند از چند وسیله به‌طور همزمان استفاده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداوند رحمتشان کند.انسانهای واقعی همین‌ها هستن که به جامعه بشری خدمت کردن.وموجبات آرامش و آسایش انسانها را فراهم کردن.ولعنت خداوندبرخایینی که جز خیانت و آدم کشی در طول زندگی کثیفشان نکردن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج