جاباما
۹۴۴۹۶
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

عجیب ترین‌ شگفتی ها در زیر زمین!

در زیر زمین، درست در زیر پای انسان ها، عجایب طبیعی یا ساخته دست بشری وجود دارند که آدم از دیدنشان دهانش باز می ماند. به طور مثال، معدن چی های مکزیکی در حین کار در زیر زمین به جایی رسیدند که پر بود ار کریستال های یخ که هر کدام ارتفاعی برابر با آپارتمان های چند طبقه دارند.

عجیب ترین‌ شگفتی ها در زیر زمین!

برترین ها: در زیر زمین، درست در زیر پای انسان ها، عجایب طبیعی یا ساخته دست بشری وجود دارند که آدم از دیدنشان دهانش باز می ماند. به طور مثال، معدن چی های مکزیکی در حین کار در زیر زمین به جایی رسیدند که پر بود ار کریستال های یخ که هر کدام ارتفاعی برابر با آپارتمان های چند طبقه دارند.

عجایب ساخت دست بشر نیز بد نیستند. شهر قدیمی ترکیه به نام Derinkuyu نیز 20 هزار نفر جمعیت دارد که در 18 طبقه در دل کوه زندگی می کنند.

معدن نمک Turda - رومانی

این معدن از قرن 13 میلادی - حدود اوایل سال 1075 میلادی - معادن نمک Turda در ترانسیلوانیا کشف و حفاری شده است و اکنون به عنوان موزه از آن استفاده می شود. این موزه جالب و هیجان انگیز، زمین کوچک گلف، چرخ و فلک، حلقه های بسکتبال و حتی رودخانه زیرزمینی دارد که می توانید با قایق در آنجا تفریح کنید. این معدن در ارتفاع 112 متر زیر زمین قرار دارد. چشمه آب معدنی نیز دارد و گردشگران برای درمان نیز به آنجا می روند.

عجیب ترین‌ شگفتی ها در زیر زمین!

اتاق ماگما آتشفشان Thrihnukagigur - ایسلند

حجره زيرزميني که حاوي مايع ماگمايي غني از گاز بوده و آتشفشان ها را تغذيه مي کند. وقتي اين حجره سرد شده و منجمد گردد به آن توده آذرين مي گويند. این بخش زیبا و جالب حدود ۴ هزار سال است در این منطقه وجود دارد. جالب است که ماگماها به جای فوران، به درون زمین فرو رفته اند و چون رنگ پذیری بالایی دارند، ترکیبی از انواع را به خود گرفته اند. پس از بالا رفتن از زمین گدازه ها، بازدیدکننده ها می توانند با تراموا حدود ۱۱۹ متر به داخل آتشفشان بروند. تورهای گردشگری این منطقه در ماه های ژوئن و جولای برپا می شوند.

عجیب ترین‌ شگفتی ها در زیر زمین!

Poço Encantado - برزیل

چاه جادویی یا Poço Encantado یک رودخانه زیرزمینی است با پنجره طبیعی است که به سوی جنگل های بالای سرش باز شده است. در خلال ماه های آوریل و سپتامبر، هنگامی که خورشید درست بالای این چاه قرار دارد، نور آن باعث می شود تا آب داخل چاه به رنگ آبی عمیق و عجیبی تغییر رنگ دهد. این آب به قدری شفاف است که از ارتفاع ۷۰ متری نیز می توان به راحتی کف آن را دید.

عجیب ترین‌ شگفتی ها در زیر زمین!

رودخانه زیرزمینی Puerto Princesa - فیلیپین

این رودخانه که حدود ۵ مایل درازا دارد در زیر زمین و کوه های آهکی در جریان است و نام آن به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این رودخانه در زیر کوه آهکی در جزیره Palawa جریان دارد و رودخانه Cabayugan را به دریای چین جنوبی وصل می کند. پارک ملی اطراف این رودخانه از ۸ سیستم اقلیمی از کوهستانی گرفته تا ساحلی را پشتیبانی می کند. گردشگران می توانند با قایق های مخصوص و به همراه راهنما وارد این غار رودخانه ای بشوند. عرض ورودی ها حدود ۱۲۰ متر و ارتفاع آنها حدود ۶۰ متر است.

عجیب ترین‌ شگفتی ها در زیر زمین!

غار کریستال های یخی - مکزیک

این غار کریستالی در سال ۲۰۰۰ میلادی در معدن Naica در نزدیکی Chihuahua کشف شد. هنگامی که آب با فشار بسیار از حفره هایی با قطر ۹ تا ۲۷ متری برون می زد، این غار را کشف کرده اند. هیچ جای دنیا چنین کریستال هایی را نمی توانید در زیر زمین پیدا کنید. البته بازدید از این غار تقریبا غیرممکن است زیرا ایمنی لازم را ندارد و رطوبت در آنجا صددرصد است و دما گاهی به ۱۳۶ درجه فارنهایت نیز می رسد. گرمای داخلی غار به واسطه استخری از ماگما است که در زیر غار جریان دارد.

عجیب ترین‌ شگفتی ها در زیر زمین!

غارهای Waitomo Glowworm - نیوزیلند

این غار زیستگاه کرم های شب‌تاب سبزرنگی است که فضای تاریک غار را با نور خود روشن کرده اند. نور این کرم ها فضایی همچون فیلم های علمی- تخیلی به وجود آورده اند. نور این کرم ها در اثر واکنش های شیمیایی که در بخش داخلی شکم آنها روی می دهد، آبی می شود.

عجیب ترین‌ شگفتی ها در زیر زمین!

استراحت‌گاه Greenbrier Bunker

این پناهگاه زیرزمینی و انبار سوخت به طور مخفیانه در سال ۱۹۵۶ میلادی برای اعضای کابینه پارلمان ساخته شده است. اکنون این خانه زیرزمینی با درهای سنگین ۲۵ تنی خود محلی برای بازدید گردشگران شده است. این مکان در حال حاضر، کپسول زمان جنگ سرد است. در این جا می توانید از اتاق های کنفرانس، تجهیزات ارتباطی و سالن ها بزرگ و اتاق های آلایش زدایی دیدن کنید.

عجیب ترین‌ شگفتی ها در زیر زمین!

سن باسیلیکا و سانتا ماریا Concezione dei Cappuccini - رم

در این کلیساها که به قرن ۱۲ میلادی تعلق دارند نقاشی های سقفی و دیواری کشف شده است. در این تصاویر، مردم در حال پرستش میترا (خدای خورشید) هستند. در زیر کلیسا نیز Santa Maria della Concezione قرار دارد که حدود ۱۰ دقیقه طول میکشد تا به آن برسید. در این دخمه اسکلت و جمجمه ۴ هزار راهب با هنرمندی بسیار زیبا و خلاقانه ای به نمایش گذاشته شده اند. به طور مثال، لوستر این زیرزمین نیز از استخوان و جمجمه تهیه شده است.

عجیب ترین‌ شگفتی ها در زیر زمین!

باغ های زیرزمینی Forestiere - کالیفرنیا

از سال ۱۹۰۶ تا ۱۹۴۶ میلادی، فردی از اهالی سیسیل به Baldassare Forestiere مهاجرت کرد و برای خود خانه و باغچه ای زیرزمینی ساخت. او با کمک وسایل کشاورزی در زیرزمین، اتاق های ۹۳۰ متر مربعی، محراب و حتی حوض ماهی زیرزمینی حفر کرد. بنای ۱۰ آکری این هنرمند از خورشید کالیفرنیا نور می گرفته است و درختان میوه در زیرزمین می توانستند شکوفه و میوه دهند.

عجیب ترین‌ شگفتی ها در زیر زمین!

اتاق های کابینه جنگ - لندن

یکی از شگفتی های باقی مانده در زیرزمین، اتاق هایی است که هدایت جنگ جهانی دوم انگلیس از آنجا کنترل می شده است. از این اتاق ها، افراد بلندمرتبه ارتش، رئیس جمهور وقت - وینستون چرچیل - از سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ میلادی و کابینه جنگ استفاده می کرده اند. اکنون نیز به موزه تبدیل شده است.

عجیب ترین‌ شگفتی ها در زیر زمین!

Coober Pedy - استرالیا

این پناهگاه زیرزمینی برای فرار از بلایای طبیعی خوب است. در طول جنگ جهان اول، این پناهگاه ظرفیت ۴ هزار نفر را داشته است. اکنون این مکان به هتل تبدیل شده است و رستئران، گالری هنری و کلیسا دارد.

عجیب ترین‌ شگفتی ها در زیر زمین!

ایستگاه مترو Mayakovskaya - مسکو

این ایستگاه در طول جنگ جهانی دوم پناهگاه بسیاری از مردم و سربازان به شما می رفته است. اکنون نیز به عنوان سومین سیستم متروی زیرزمینی در جهان به شمار می رود. ستون های سالن این مترو با مرمرهای قرمز و استیل ضدزنگ تزئین شده اند و موزائیک های کف نمایی همچون کلسیا را به بینده القا می کنند.

عجیب ترین‌ شگفتی ها در زیر زمین!

معبد غار Dambulla - سریلانکا

این بنا یکی از بزرگ ترین و پیچیده ترین معابد غارمانند در دنیا است که در سریلانکا قرار دارد. این معبد در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. گردشگران با بازدید از این غار ۲۲ قرن تاریخ را می توانند یکجا ببینند. در این جا ۱۵۰ مجسمه بودا و پادشاهان را می توانید، ببینید.

عجیب ترین‌ شگفتی ها در زیر زمین!

آرامگاه Seti I، مصر

آرامگاه Seti در مصر آخرین محلی است که همه پادشاهان مصر در آنجا می خوابند. آرامگاه بزرگی که چشم اندازهای زیبایی دارد و گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می کند. این آرامگاه ۱۰۰×۱۳۶ متر اندازه دارد و دیوارهای آن با انواع نقاشی های دیواری پوشانده شده است.

عجیب ترین‌ شگفتی ها در زیر زمین!

شهر زیرزمینی Derinkyu - ترکیه

این پناهگاه در قرن هشتم پیش از میلاد مسیح توسط اهالی برای ۲۰ هزار نفر ساخته شده است. بعدها در قرن ششم پیش از میلاد مسیح این بنا گسترش یافت. این بزرگ ترین شهر زیرزمینی ترکیه است که در روستای کاپادوسیا قرار دارد. این شهر همچون ماز تودرتویی است که به طرز زیبایی در زیر زمین حفاری و کنده کاری شده است.

عجیب ترین‌ شگفتی ها در زیر زمین!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با سلام، لطفاً از آثار داخل ایران نیز بنویسید. مانند شهر زیرزمینی اویی در شهر نوش آباد - 10کیلومتری کاشان و یا غار ویس در نیاسر کاشان. با تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج