۹۴۵۱۵۰
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

اعتماد مردم به شهرداری تهران افزایش یافت

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اعتماد مردم به شهرداری تهران ۱۱ درصد افزایش یافته است، گفت: همه قراردادهای بالای ۳۲ میلیون تومان در سامانه شفافیت ثبت می‌شود.

خبرگزاری فارس: بهاره آروین درباره ایجاد سامانه شفافیت اظهارداشت: شفافیت قراردادهای شهرداری از انتخابات ۹۶ به عنوان یکی از اولویت‌های شورای پنجم در دستورکار قرار گرفت و آقای نجفی، اولین شهردار منتخب شورای شهر پنجم وعده دادند قراردادهای بالای یک میلیارد تومان را شفاف کنند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران افزود: ۲۱ فروردین سال ۹۷ سامانه شفافیت با انتشار اطلاعات همین قراردادها رونمایی شد و در ادامه، سقف قراردادهای منتشرشده کاهش پیدا کرد و اطلاعات قراردادهای بالای ۲۵۰ میلیون روی سامانه قرار گرفت. سقف قراردادها در آینده نزدیک تا حد قراردادهای متوسط پایین می‌آید و قراردادهای بالای ۳۲ میلیون تومان هم‌ منتشر می‌شود.

به گفته آروین، اطلاعات مدیران و کارکنان، اطلاعات حوزه شهرسازی از جمله پرونده‌های صدور پروانه از سال ۹۷ به بعد، گزارش کامل پژوهش‌های انجام‌شده در شهرداری تهران و صورت‌های مالی شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری از سال ۹۰ به بعد از جمله اطلاعاتی است که به تدریج روی وبسایت شفاف قرار گرفته است.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که شفافیت این اطلاعات چه ثمراتی برای شهر و شهروندان خواهد داشت، بیان کرد: شفافیت کارکردهای زیادی خواهد داشت که یکی از مهمترین آنها کاهش فساد است. در واقع شهرداری تهران یکی از چند نهادی است که با توجه به نظرسنجی‌ها دهه‌هاست که مردم به آن بی اعتماد شده‌اند.

وی با بیان اینکه عمده‌‌ترین کارکرد شفافیت پیشگیری از بروز فساد است، گفت: شفافیت باعث می‌شود نظارت به صورت همگانی اتفاق بیفتد و در چنین شرایطی دست و دل مدیران برای ارتکاب تخلف بلرزد؛ چراکه می‌دانند تنها از سوی یک یا دو نفر نظارت نمی‌شوند و هزاران چشم آنها را پایش می‌کنند.

آروین تاکید کرد: زمانی که تخلف و فساد اتفاق می‌افتد، مقابله با آن به عهده دستگاه‌های قضایی و نظارتی است اما ما باید برنامه‌ریزی کنیم تا فساد اساسا رخ ندهد. شفافیت اصلی‌ترین راه پیشگیری از فساد است.

به گفته وی، تجربه کشورهای جهان می‌گوید اعتماد یک شبه از بین نمی‌رود که یک شبه بازگردد، اما طبق نظرسنجی‌های صورت‌گرفته، بین شهریور سال ۹۶ و سال ۹۷، احساس اعتماد مردم به شهرداری تهران ۱۱ درصد افزایش یافته است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به ایجاد شفافیت در کشور گرجستان گفت: گرجستان یکی از کشورهایی است که احساس فساد مردم با انجام اصلاحات وسیع در آن، کاهش یافت. اما طبق بررسی‌ها در سه چهار سال اول با وجود انجام اصلاحات، ادراک فساد مردم کاهش نیافته بود.

وی درخصوص راستی‌آزمایی اطلاعات منتشرشده روی وبسایت شفاف اظهار داشت: شفافیت به معنای انتشار سیستماتیک اطلاعات است و این اتفاق در مورد قراردادهای شهرداری تهران رخ داده است؛ اطلاعات همه قراردادها و اقدامات مرتبط با آنها اعم از دریافت و پرداخت در سامانه‌های ثبت عملکرد مالی شهرداری ثبت می‌شود و بعد به صورت سیستماتیک از طریق سامانه شفافیت فراخوانی می‌شود.

آروین بیان داشت:البته این اطمینان در مورد اطلاعات ستاد و مناطق شهرداری تهران وجود دارد ولی به دلیل آنکه ثبت اطلاعات مالی و معاملات در برخی واحدهای تابعه هنوز سیستماتیک نیست و این واحدها به سامانه‌های ثبت عملکرد مالی نپیوسته‌اند، نمی‌توان با اطمینان کامل در مورد انتشار اطلاعات تمامی قراردادهای این واحدها اظهار نظر کرد.

وی در ادامه گفت: علاوه بر اطلاعات واحدهای تابعه، حوزه املاک و معاملات آن نیز باید شفاف شود. این املاک متعلق به شهرداری تهران هستند واطلاعات هر نوع واگذاری، تملک، فروش و تهاتر باید منتشر شود.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به اینکه شهرداری تهران اولین نهادی بود که بودجه را در شکل استاندارد و در قالب فایل اکسل منتشر کرد، بیان کرد: در حال حاضر فایل اکسل لایحه و مصوبه بودجه ۹۷ و ۹۸ به‌علاوه عملکرد ۶ ماهه نخست بودجه ۹۷ روی وبسایت شفاف قرار دارد. در تلاش هستیم تفریغ بودجه ۹۷ و گزارش‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران هم به صورت برخط و سیستماتیک روی وبسایت قرار گیرد.

آروین افزود: در تک‌تک صفحات وبسایت شفاف لینک سامانه نظارتی ۱۸۸۸ وجود دارد تا شهروندان بتوانند تخلفات را گزارش کنند. البته همچنان باید جامعه مدنی اعم از متخصصان، رسانه‌ها و حتی شهروندان را برای استفاده از این داده‌ها فعال کنیم. امیدوارم مطالبه شفافیت تبدیل به مطالبه‌ای روزمره شود و پس از پایان شورای‌ پنجم در جامعه چشمان تیزبینی وجود داشته باشند که صحت و سقم اطلاعات را بسنجند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • بی نام

      هر دم از این باغ بویی می آیددددددددد... خخخخ اونوقت با چی اعتمادمون زیاد شده ؟؟؟؟ کاهش آلودگی هواتون یا بوی گند زباله ؟؟؟

    • م ر

      الان من کامیونت پلاک قرمز دارم برای شهرداری تهران فرقی با پلاک سفید نمیکنه سهمیه هر فصل بیست روز گذاشتند باز صد رحمت به شهرداران قدیم الان اداره مالیات عملکرد سالانه حساب می‌کنه بعد شهرداری تهران میگه هر فصل بیست روز از اون طرف معاینه فنی شهرداری معاینه فنی شش ماه و سه ماهه میده میگه پلاک قرمز هستی و اگر هستیم مضایاش کجاست تازه طرح ترافیک را تمام سال جریمه داره اونوقت چه جوری اطمینان مردم به شهرداری افزایش یافته معما ست واقعا

    • ''''''''''shanjani...........

      '''' من به شهرداری تهران هیچ اعتمادی ندارم'' لطفا به دور من خط بکشید!!

    • واقعا چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟

      این آمار رو از کجا میارین ؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اون از نجفی حناچی هم که حناش رنگ نداره

    • بدون نام

      زهی خیال باطل

    • بهزاد

      بازم نظر منوچاپ نکردی عجیبه تمام توهینها چاپ میشه ولی نظر من فقط گلایه از شهردار بود چاپ نکردید خیلی عجیبه درد و دل مردم را چاپ نمیکنید

    • رحیمی

      خجالت بکش ازطرف مردم حرف نزن بی سواد

    • بدون نام

      تو دیگه کجای کار بودی حتما از حالا بفکر عضو شورای شهری هستی بارک ا....مطمئنم بیشتر دقت وعمل کنی موفق میشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج