۹۴۵۱۷۸
۳۳ نظر
۵۰۰۳
۳۳ نظر
۵۰۰۳
پ

میناوند: اگر به المپیک نرفتیم، انتقاد رنگی نکنیم

ملی‌پوش سال‌های نه چندان دور فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد که تیم ملی امید به المپیک ۲۰۲۰ صعود کند. او این را هم گفت که اگر تیم ملی ناکام ماند، باید از بازیکنانش حمایت کرد.

ایسنا: مهرداد میناوند، پیشکسوت فوتبال ایران در حاشیه تمرین امروز (چهارشنبه) تیم ملی فوتبال امید اظهار کرد:‌ فوتبال پیشرفت کرده و از این موضوع خوشحالم. خود من هم یک دوره در بازی‌های مقدماتی المپیک شرکت کرده بودم و خاطرات تلخی دارم. هر وقت در هر دوره‌ای می‌گویند این بهترین تیم امید است، یاد تیم خودمان می‌افتم. در آن تیم کریم باقری، مهدی مهدوی‌کیا، حمید مطهری، نیما نکیسا و خیلی از بزرگان حضور داشتند.

او ادامه داد: امیدوارم این اتفاق بزرگ بیفتد. هر چند کار بسیار سختی است. سه، چهار مربی عوض شده است. البته نفرات تیم بسیار خوب هستند و خدا را شکر کار تیمی هم در هفته‌های گذشته انجام دادند. امیدوارم این اتفاق بیفتد. اگر هم نیفتاد از الان بدانید و شروع نکنیم با تیم ملی مملکت رنگی برخورد کنیم و بگوییم فلانی اگر بود تیم را بالا می‌برد.

تا دو سال دیگر همین تیم، تیم ملی بزرگسالان ماست. اگر هم صعود نکردیم باید این تیم را حمایت کنیم و بازیکنان به باشگاه‌هایشان برگردند و قوی‌تر از قبل ادامه دهند تا اسمشان در لیست تیم ملی بزرگسالان بیاید،‌ آن هم با شرایطی که تیم ملی بزرگسالان دارد و چند بازیکن باید خداحافظی کنند.

میناوند در پاسخ به این پرسش که چقدر به صعود تیم ملی امید به المپیک امیدوار است، گفت: من همیشه امیدوارم. با پرسپولیس ۳ بر صفر از آلیمای قزاقستان شکست خوردیم و در تهران ۵ بر صفر برنده شدیم. چون امید داشتیم و تیم ما روح داشت که این اتفاق افتاد. این‌جا با استرالیا یک بر یک مساوی کردیم و در استرالیا با تساوی ۲ بر ۲ صعود کردیم. خیلی اتفاقات این شکلی حتی در اروپا که بازی می‌کردم برایم رخ داد.

این درسی برای من بود که از هر لحظه‌مان باید استفاده کنیم. ما از نطر بازیکن، خوب هستیم. تفاوت ما با تیم‌های حتی ضعیف‌تر، برنامه‌ریزی است. جا دارد از حمید استیلی تشکر کنم که از دیروز به دنبال پاداش بازیکنان است. نباید برای یک مربی این اتفاق بیفتد که خودش دنبال یکسری مسائل باشد. امیدوارم با دعای خیر مردم تیم ملی صعود کند.

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که چقدر امیدوارم است سوءتفاهم‌ها در این تیم رفع شود هم اظهار کرد: سوءتفاهم همه‌جا هست. من به عنوان پک پرسپولیسی خیلی در شوک بودم چون همه این چیزها انگار در یک هفته و ۱۰ روز اتفاق افتاد. دلایل بسیار زیادی دارد. من همیشه رک حرفم را زدم.

او اضافه کرد: اعتقاد دارم کسانی نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد که متاسفانه خودی هم هستند، حالا یا نمی‌خواهند یا دوست دارند همه چیز به اسم خودشان تمام شود. به نظر من این اتفاق خیلی معمولی نیست. با این مصاحبه‌هایی که شده از حد استاندارد بالاتر رفته است. یکسری از این مسائل باید در خود خانواده حل شود. از این مشکلات در تیم‌های بزرگتر خیلی بیشتر از این داریم ولی در خانواده حل می‌کنند.

این مردمی که در شرایط اقتصادی این شکلی هستند، مخصوصا به هواداران پرسپولیس می‌گویم که الان درست نیست این شکلی هر لحظه بگویند این بازیکن می‌رود یا آن بازیکن آن طوری شد یا مربی برنمی‌گردد. من با مردم از طریق صفحه شخصی‌ام ارتباط خوبی دارم و می‌دانم روزهای خیلی بدی را می‌گذرانند. حداقل در اتفاقات این شکلی کاری نکنید که دل آنها بلرزد و بشکند. آقای انصاری‌فرد واقعا تنهاست و واقعا پول نداریم.

من در پرسپولیس به همراه یک تیم حرفه‌ای و نه از طرف باشگاه هستم. هیچ‌وقت به پرسپولیس این قدر نزدیک نشده بودم. چیزهایی را می‌بینم که باورم نمی‌شود. اتفاقات خیلی عجیب و غریبی می‌افتد که اگر بخواهم بگویم همه چیز بهم می‌ریزد ولی واقعا در حال کار کردن هستند. دیشب به آقای انصاری‌فرد گفتم یک تختخواب در اتاقت بگذار و یک حمام هم درست کن و همین جا بخواب! انصاری‌فرد از صبح زود می‌آید و دست تنهاست و همه باید کمکش کنیم. حالا که خیلی جاها کمک نمی‌کنند مردم باید کمکش کنند. امیدوارم که این مشکلات رفع شود ولی حل شدنش خیلی کار سختی است.

او درباره گابریل کالدرون و برانکو گفت: من از آقای برانکو انتقاد کردم اما خیلی منصفانه و به دور از حواشی بود. من بعد از آن به تمرین رفتم و درباره انتقادات صحبت کردم. یک پیشکسوت اگر درباره پرسپولیس در چارچوب صحبت کند چه اشکالی دارد. کالدرون مربی ماست و برانکو رفت. او در دل مردم جا دارد اما چیزی که می‌ماند پرسپولیس است. من در پیج شخصی‌ام درباره تغییر پست شجاع خلیل‌زاده انتقاداتی را مطرح کردم. من نظرم تغییر کرده است.

فوتبالیست‌های ایرانی با همه جای دنیا فرق می‌کنند. ما باید با سیستم چرخشی به نتیجه‌ می‌رسیدیم و رسیدیم و کالدرون نتیجه‌اش را گرفت و به آرامش رسید. ما اجازه نداریم با حرف زدن به تیم آسیب برسانیم. ما همه در یک قایق هستیم. اگر کسی می‌گوید که کسانی در بیرون هستند که این اتفاقات را رقم می‌زنند، به خاطر این است که می‌خواهند آن اتفاق‌ها با آن‌ها بیفتد و با امثال پیروانی و انصاری‌فرد نیفتد. من حرف دلم را زدم و به کالدرون گفتم اگر به تو برخورده عذر خواهی می‌کنم اما در کل نقش من به عنوان پیشکسوت چیست؟

او در پاسخ به این سوال که آیا هنوز به انتقاداتی که به هیات مدیره کردید، اعتقاد دارید؟ گفت: الان رئیس هیات مدیره عوض شده و به آقای انصاری فرد نزدیک‌تر است. وظیفه هیات مدیره این است که پولسازی کند. آیا به نظر شما با این وضعیت جلو رفتیم یا عقب رفتیم؟ من دلم می‌سوزد که طرفدار پرسپولیس به من زنگ می‌زند و مشکل روحی دارد و آرزو دارد به استادیوم بیاید ولی پول ندارد. هنوز خیلی مشکل در هیات مدیره پرسپولیس داریم.

استقلال در این چند وقت چقدر بازیکن خارجی گرفت و هزینه کرد؟ این اتفاق برای پرسپولیس چرا پیش نمی‌آید؟ قرار شده است در این رابطه یک تفکیکی انجام شود. من دوست دارم که از من به عنوان پیشکسوت پرسپولیس یک اقدام درستی به عنوان یادگاری بماند و اگر هم حرفی می‌زنم دلیل نیست که دل کسی را بشکنم. اینجا کار حرفه‌ای است و کسی نمی‌تواند از پس کار بیاید، باید برود چون مردم به تیم تکیه کردند و می‌خواهند عملکرد خوب ببینند.

میناوند درباره دوستی‌اش با افشین پیروانی هم توضیح داد: من یک پرسپولیسی‌ام و افشین جزو کسانی است که سابقه‌اش بیشتر از دیگران است. روزی هم که آقای عرب به من پیشنهاد سرپرستی پرسپولیس را داد شاید خیلی‌های دیگر با سر می‌آمدند ولی هیچ رغبتی نداشتم که بیایم چون می‌دانستم این کار را فقط آدمی مثل افشین پیروانی می‌تواند انجام دهد. من همان موقع هم گفتم محسن خلیلی هم می‌تواند و من دشمن خلیلی نبودم و به حاشیه‌ها دامن زده شد.

ما یک مجموعه و خانواده هستیم و همدیگر را دوست داریم و چشم در چشم می‌شویم. من امروز هم که این‌جا آمدم به خاطر حمید استیلی است. من سر خیلی از مسائل با فدراسیون فوتبال موضع دارم ولی امروز کار ملی بود و به خاطر امیرحسین پیروانی و شاهرودی و استیلی و امامی‌فر به این‌جا آمدم. پرسپولیس یک نماینده در این تیم دارد ولی آمدم که بگویم من هم هستم. پس این اتفاقات می‌افتد و افشین پیروانی هر چیزی هم که باشد یک آدم باهوش است.

من نمی‌دانم چرا این اتفاقات افتاده ولی فکر می‌کنم در اردوی قطر همه این‌ها حل می‌شود. نیم فصل دوم بسیار سختی داریم مثل پارسال که این را گوشزد کردم و کلی آدم‌ها آمدند که اجازه حرکت به پرسپولیس ندهند و امسال هزار برابر بیشتر شده است. حالا که نمی‌توانیم یکسری کارها را انجام دهیم حداقل این همدلی را حفظ کنیم تا بتوانیم به یک مسیر خیلی قشنگ برویم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا افشین پیروانی کاری انجام داده یا حرفی زده که این صحبت‌ها مطرح شده است بیان کرد: این چیزها نیست. من تلفنی هر روز با پیروانی صحبت می‌کنم. اختلاف هست و یک چیزهایی رخ داده ولی این چیزهایی که می‌نویسند واقعیت ندارد. واقعا درگیری نبوده است. در بازی آخر که سر تمرین پرسپولیس رفتم تا لحظه آخر که چند نفر به من زنگ زدند و پرس و جو کردند، چیزی ندیدم. من تا لحظه‌ای تمرین تمام شد و بیرانوند رفت آن‌جا بودم. شما رسانه‌ هستید و باید کارتان را انجام دهید ولی ما با این چیزها به دشمنان پرسپولیس خوراک می‌دهیم و ذهن هواداران و بازیکن خراب می‌شود. بازیکن در صفحه شخصی‌اش چیزی می‌نویسد و در ورزشگاه ممکن است پرخاشگری کند.

امیدوارم با مدیریت صحیح آقای انصاری‌فرد و آقای پیروانی حل شود. باید یاد بگیریم و این را بدانیم که تیم‌های پرسپولیس و استقلال تیم‌های بزرگی هستند. کادر مدیریت باید مدیریت کند. کالدرون بهترین بازیکنان پرسپولیس را کنار گذاشت ولی آقای پیروانی و انصاری‌فرد حرفی نزدند چون در آن حیطه دخالت نداشتند، پس باید برعکسش هم همینگونه باشد. مخصوصا از طرف مربیانی مثل آقای کالدرون که حرفه‌ای است.

در پرسپولیس و استقلال نباید دنبال این باشند که فلانی باشد و فلانی نباشد؛ چیزی که در استقلال رخ داد و آقای فتحی را عوض کردند و سیستم را به هم ریختند و هواداران استقلال عذاب کشیدند. من امیدوارم این اتفاق درسی باشد که برای پرسپولیس تکرار نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بانو چطور مجیدی بود شما هنوز هیچ خبری نبود رنگیش کردید .....در ضمن شما زنها تو این مسائل دخالت نکنید

      پاسخ ها

      • اسپاروخان

        خاله مینا! نه اینکه با مجیدی رنگی برخورد نکردین... خجالت هم خوب چیزیه...

      • irani

        میگما
        مینا خانم تا الان نزدیک چند ده میلیارد خرج این تیم شده ،وحالا نباید انتقاد ڪرد
        واقعا خیلی پر رو هستید

      • irani

        میگما
        مینا خانم تا الان نزدیک چند ده میلیارد خرج این تیم شده ،وحالا نباید انتقاد ڪرد
        واقعا خیلی پر رو هستید

    • بدون نام

      اگه قرار باشه نریم المپیک پس مگه کرم داشتن مربی رو عوض کردن.؟ چرا چرندیات میبافی؟

    • آزاد

      عروس رفته گل بچینه

    • بدون نام

      تویکی حرف از رنگ نزن

    • رسانا

      یه جمله کاملا رنگی از مامان عروس

    • امید نستا

      آخه تو کجایه فوتبالی که نظر میدی، میناخانوووم

    • بدون نام

      برخورد نکنیم جهنمی درست کنیم که نمونه‌اش را تا بحال ندیده باشید

    • فریبا و جواد

      چرا !!!!؟ چون سرمربی تیم المپیک لنگیه انتقاد نکنیم !!!!!!

    • فریبا و جواد

      چرا !!!!؟ چون سرمربی تیم المپیک لنگیه انتقاد نکنیم !!!!!!

    • عقط خدا

      چطور مجیدی دوتا باخت اورد نابودش کردین اما چون لنگی ها مربیش شدن اگه المپیک نرفتیم انتقاد نکنیم خاله مینا کور خوندی

      پاسخ ها

      • hm@

        میناخانوم میگه استقلال بازیکن خارجی گرفت ولی وجدان نداره بگه برانکو ورادو یا بشار این چندسال چطور تولونگ موندن وستاره هاشون با چه مبالغ هنگفتی توتیم موندن وترانسفر نشدن.

    • محمد وفادلر

      اوا خواهر مینا جون مرسی از یادآوری

    • باران

      چطوری الان عکس رنگی میگیری

    • بدون نام

      لطفا لنگی خانم دست پیش نگیر

    • بدون نام

      به به به بانو مینا پیداش شده

      ههههههه

    • بدون نام

      نکنه شیافت بدنش کم شده دوباره داره زر میزنه خخخخخخخ

    • رضا

      عروس خانم باز حرف زد.از مادر شوهرت اجازه گرفتی

    • بدون نام

      آخه مشنگ زمان کی‌روش چرا ملی فکر نمی‌کردید علیه تیم ملی بودید هر ر ز رنگ عوض میکنی خاله خانم

    • بدون نام

      کاری که خودت همیشه انجام دادی رو نباید انجام دهیم؟

    • بدون نام

      باز خاله مینا حرف زد.

    • سعید،ز

      اگه فردا به المپیک رفتیم،همین خودت اولین کسی هستی که میگی یه پرسپولیسی بالاخره ایران رو المپیک برد.خودت نگی هیچکس نمیگه اقای میناوند

    • بدون نام

      اخه کی تورو میشناسه

    • بدون نام

      اخه کی تو رو میشناسه

    • سعید

      خاله مینا من مووووخام

    • علیرضا بوستانی

      من نمیدونم این آدم چرا اینقد اعتماد به نفس داره آخه یکی نیست به ای آقا بگه واقعا تو کجای این فوتبالی ،آخه یکی اظهار نظر میکنه که حرفشم خریدار داشته باشه

    • بینام

      خانوم میناوند تو که بنظر خودت حر ف های منطقی میزنی اما من میگم از روی احساسات خانمیت میزنی تیم لنگ جونیور را با قیمت خیلی بالا گرفت ما هم شیخ که نصف جونیور هم قراردادش نیست اوردیم کجا ما پول به خارجی ها دادیم اگه پول داشتیم که کادر فنی فسخ نمیکردند

    • بدون نام

      شما لنگیها مثل لنگ آویزونیدهرطوری شده با باند بازی وکثیف کاری وسو استفاده ازتیم ملی خودتون همه جا آویزون می کنید .

    • جوکر

      حرف مفت از بانو مینا .حالا فهمیدی استیلی زیر اب زن هم با تمامی امکاناتی که بهش‌ دادید و به مجیدی حتی یک زمین تمرین هم ندادید. میدونی که نمیتونه نتیجه بگیره .حالا میگی‌ رنگی‌‌نکنیم‌‌‌قضیه رو...

    • بینام

      چهار حرف ازمادر عروس بشنوی میناخانم آخه تو لیاقت سر. پر ستی پرسبولیس را داشتی که. عرب گفته. وبعد گفتی. پیر وانی برو کشکت. را به ساب تعریف از خودت. نده و بیروانی. ببین. استیلی. اگر جا. داره برای. تیم امید ببردت

    • حامد.

      مرسی به اقای میناوند با این حرفایه هوشمندانه و واقعا بجاشون.
      پرسپولیسیه اصیل و با غیرت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج