۹۴۵۲۷۵
۲۴ نظر
۵۰۱۳
۲۴ نظر
۵۰۱۳
پ

واشنگتن‌پست: جنگ با ایران مادر همه جنگ‌هاست!

تقریباً صد تفنگدار دریایی آمریکا ـ که به یک واحد ویژه برای واکنش سریع به بحران منسوب هستند ـ در عراق حضور دارند تا پس از حملات خشمناک معترضین عراقی در روز سه شنبه، از سفارت ایالات متحده در بغداد محافظت کنند.

تابناک: تقریباً صد تفنگدار دریایی آمریکا ـ که به یک واحد ویژه برای واکنش سریع به بحران منسوب هستند ـ در عراق حضور دارند تا پس از حملات خشمناک معترضین عراقی در روز سه شنبه، از سفارت ایالات متحده در بغداد محافظت کنند.

این تفنگداران دریایی، اعضای گردان دوم، هنگ ۷ پیاده نظام نیروی دریای آمریکا، به کارگروه ویژه هوا-زمین نیروی دریایی با هدف ویژه - واکنش سریع به بحران - به مقر فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) وابسته هستند. این نیرو‌ها پس از اعلام مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا، از کویت به بغداد اعزام شدند.

اسپر گفته است: ما نیرو‌های دیگری برای پشتیبانی از پرسنل خود در سفارت آمریکا در بغداد اعزار می کنیم. ما اقدامات صحیحی برای محافظت از نیرو‌ها انجام داده ایم تا از امنیت شهروندان آمریکایی، نظامیان و دیپلمات‌ها در کشور عراق اطمینان حاصل شود و حق دفاع از خود را تضمین خواهیم کرد.

ظاهراً این نیرو‌ها در داخل هواپیما MV-۲۲ Ospreys (هواپیما‌های روتور طراحی شده برای حمل و نقل نیروی دریایی) و اعزام سریع آن‌ها به مناطق بحرانی به عراق منتقل شدند.

وزارت دفاع فیلم‌های ویدئویی از تفنگداران دریایی را منتشر کرد که عازم عراق بودند. این فیلم با سکانسی از سربازان آمریکایی در حالی که مشغول آماده سازی و فشنگ گذاری سلاح‌های خود هستند، آغاز می‌شود.

فرماندهی مرکزی آمریکا گفته: این نیروی دریایی برای حرکت با سرعت و دقت برای پشتیبانی از عملیات در سراسر خاورمیانه ایجاد شده است.

به گفته ستاد فرماندهی تفنگداران دریایی، این نیرو واکنش به بحران، عملیات احتیاطی، همکاری امنیتی، تضمین موفقیت عملیات و سایر مأموریت‌های دیگری را که ممکن است در منطقه عملیاتی سنتکام هدایت شوند، انجام می‌دهد.

این واحد پس از حمله سال ۲۰۱۲ به پست نیرو‌های آمریکایی در بنغازی لیبی ایجاد شد که طی آن چهار پرسنل دیپلماتیک و اطلاعاتی آمریکایی از جمله سفیر آمریکا کشته شدند.

علاوه بر محافظت از سفارت، این تفنگداران دریایی برای انجام عملیات تخلیه نیروی انسانی، امدادرسانی در برابر بلایا، بازیابی پرسنل و تجهیزات و مأموریت‌های مربوط به کمک‌های بشردوستانه آموزش دیده اند.

سخنگوی تفنگداران دریایی و عضو سابق این واحد گفته است که این احتمالاً اولین باری است که آمریکا مجبور شده با این ظرفیت به اعزام این نیرو‌ها بپردازد.

در گذشته، آمریکا با اعتراضات در منطقه سبز بغداد، تقریباً با تنها یک جوخه از تفنگداران دریایی مقابله می کرد. این اعزام مطمئناً بسیار بزرگتر و بیشتر از موارد سابق است؛ در یک جوخه تفنگداران دریایی آمریکا چهل نفر قرار دارند.

تصمیم برای اعزام حدود صد تفنگداران دریایی برای تقویت حفاظت از سفارتخانه آمریکا در بغداد پس از آن صورت گرفت که معترضین عراقی در تلاش برای ورود به این مجتمع به دروازه‌های آن حمله کردند. این اعتراضات در واکنش به حملات هوایی آمریکاست که گروه شبه نظامی عراقی متحد ایران را هدف قرار داد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد، هرچند معترضین توانستند دروازه اصلی را بشکنند و یک پست نگهبانی را آتش بزنند، پرسنل سفارت در امنیت بوده و داخل مجتمع هیچ آسیبی ندیده است.

با این حال اعزام نیرو‌های ویژه آمریکایی به بغداد در حجم وسیع، صرف نظر از جنبه‌های عملیاتی آن یک سیگنال و یک اقدام نمادین نیز هست. چنانچه بیان شد این نیرو بعد از حملات بنغازی در سال ۲۰۱۲ تشکیل شده و هدف آن واکنش سریع به بحران است.

این که ایالات متحده تا چه حد اتفاقات اخیر در پیرامون سفارت آمریکا در عراق را مشابه اتفاقات بنغازی تلقی کرده است، به خوبی از توییت شب گذشته دونالد ترامپ مشخص است. وی در این توییت بیان کرده بود که عراق بنغازی نخواهد شد. اعزام این نیرو می تواند پیوند مستقیمی با توییت ترامپ و تهدید ضمنی وی علیه ایران داشته باشد.

در همین حال امروز نشریه واشنگتن پست در مطلبی با اشاره به اتفاقات بغداد، با توجه به وسعت سفارت آمریکا حمله معترضان به این سفارتخانه را شوکه کننده و یادآور بحران گروگانگیری ایران دانسته است. نویسنده واشنگتن پست بیان کرده که این اتفاق به سادگی بیان کننده این امر است که در تقابل طولانی مدت ایران و آمریکا، همیشه آمریکا از سوی گروه‌های ضعیف تر، اما مصمم‌تر آسیب پذیر بوده است.

این مطلب در ادامه با یادآوری بحران‌هایی که میان ایران و آمریکا از سال ۱۹۷۹ به بعد رخ داده است، به اتفاقات اخیر می رسد و بیان می کند که آمریکا برای فرار از بحران افزایش تنش با ایران تنها دو راه دارد: یا مذاکره کند یا بجنگد. سپس بیان می کند که جنگ با ایران مادر همه باتلاق‌ها خواهد بود که می تواند به سرعت از کنترل خارج شود. این مساله راهی جز مذاکره هسته‌ای جدید با ایران نمی گذارد.

این مطلب در نهایت بیان می کند که ترامپ هیچ علاقه جدی به مذاکره یا جنگ با ایران نشان نداده و تنها به استفاده از جنگ افزار اقتصادی بسنده کرده است. ایران مجددا یک نبرد کم وسعت را برنده شده که آمریکا نمی تواند پاسخی به ایران بدهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اراده خداوند دراین جنگ نابودی منافقین وکفار است.وظهور
      مهدی موعود عج منجی عالم وحکومت جهانی مستضعفین

      پاسخ ها

      • mmAHYARR

        سپاه دل را به دریا بزن و جنگ را شروع کن
        بخدا کشته شدن بهتر از این گونه زندگی است

    • حمید

      حالا که ترامپ مهمترین تاکتیک جنگیش که نان وگرسنگی مردم ایران است وارد میدان شده .مسولان ما باید این بحران را فقط با جنگ خاتمه دهند. زیرا مردم ایران دیگر طاقت این گرانیهای هر روزه را ندارند .اگه با امریکا نجنگند. صددرصد مردم با دولت خود میجنگند. ضمنا اقای روحانی مردانه روی این حرفت اقلا بایست که گفتی ایران نتواند نفت بفروشد کل دنیا هم نمیگذاریم نفت بفروشد.(یااین هم دروغ بود)!!!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمریکا حمله کنه ملت ایران درمقابلش نمی ایستند چون دشمن داخلی به مراتب بد تر از آمریکاست

      • بدون نام

        ملت دشمنان خود را در داخل کشور می بینند

    • بدون نام

      قرن بییت ویکم. قرن یوم یوم حل حله. است قرن انتقام کشتار ملتهای ایران وعراق سوریه و فلسطین وچچن ارمنستان تاجیکستان .گرجستان نخجوان ایروان پاکستان وکشمیر بحرین یمن و..... چرا که غرب ششصد سال است که وجود منحوسش به خون تین ملتها آغشنه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انتقام فقر ملت ایران را قران از کی میگیره؟؟؟؟

    • بدون نام

      از تمام دولتهای غربی که از کشتار این ملتها سود میبرند در آینده همه را به بردگی واخواهبم داشت
      اینبار برده دزدان دریایب وخانواده منحوس وکفتار وکثیف حاکمان غربی هستند که دست وسیاستشان به خون ملتهاآغشته است

    • بدون نام

      ما پشتیبان رهبرو مقتدای خویش چه بکشیم چه کشته شویم پیروزیم ومصمم به مبارزه تاظهور حضرت مهدی عج هستیم

    • بدون نام

      همين نيروي بسبج مردمي عراق كه باعقيده به خداوند ميجنگد لنگه کفشش به 1000سرباز بزدل وبی کفایت اشقال امریکایی.شرف داره.!!!!!!

    • علی محمدی

      اقای ترامپ مقرور نباش نیرو به عراق اعزام کردی من هم به نوبی خودم خاب خوراک از تو می گیریم نیرو هات از عراق بردار نصفی از نیروهات از تو خوششون نمی یاید همان گروه که تشکیل دادی 44 نفر ازانها جاسوس منن

    • بدون نام

      مصیبت این جنگ هم فقط مال مردم ایران است

    • حمید

      اصلا ایران گزینه یا عددی نیست که امریکا بخواهد روش فکر کند .بااونهمه جنگ افزارهای پیشرفته وسربازان ورزیده ۴۸ساعنه ایران و نابود میکنه .ایرانیها از جنگ الله اکبر وکشته شدن وبلد هستند جنگ نوین بادعا پیش نمیره.خدا اون روز ونیاره که دو باره مردم فقیر وندار کشته خواهند شد اقازادها وبچه پولدارها در خارج عشق وحال میکنند .

      پاسخ ها

      • palchemi

        جنگ شه با چوب و چماق که نمی ریم

      • بدون نام

        سلام دوست عزیز ،اگه امریکا اطمینان داشت با جنگ نظلمی میتونه ایران رو از پا دراره مطمئن باش تو این ۴۰سال انجام می داد ولی جنگ افزار هرچند مهم است ولی مهمتر اراده نیروانسانی و نهراسیدن از مرگ که تو آن را به سخره گرفتی می باشد.ترامپ از همه روشها در مقابل ما استفاده کرده ولی تا الان که واقعا در دشواری اقتصادی هستیم ولی از پا درنیامدیم به همت همین جوانها و سپاه عزیز است.پس برادرم نترس.از مکر دشمن نترس از هارت و پورت دشمن که فقط به زندگی مادی ایمان دارند نترس

    • بدون نام

      مادر جنگ .

    • سعیدتراختورچی

      اینا چرا همه چیز را به ایران ربط میدهن؛هرجایی از دنیا که اتفاقی برای آمریکا میافتد فقط بلدن بگن کار ایران هست.
      دیگه برای همه این دروغهایه آمریکایی عادی شده؛جناب ترامپ موطلایی گوشت قرمز چشم آبی!!!مواظب باش توباتلاق ایران نیافتی ،ایران باهمه دنیا فرق میکند

    • علی حسن جلیلیان

      آمریکا به خوبی میداند ایرانیان درشرایت بهران فرزند یک پدرومادرن مادر ند مگر در تحلیل دچار اشتباه شود

    • تنها

      ترامپ توروخدادیگه بزن خلاص شیم ازاین زندگی نکبت بار

    • طبیب العلما و البهایم

      نترس انشالله بزودی زود دوباره با اسلحه و آموزش کامل جهت خراب کردن لانه شیطان با اتحاد همه گروههای عراقی باز می گردند

    • ش الف

      رئیس جمهور عراق چرا به امریکااجازه میده نیرو جنگی به عراق اعزام کنه پس کاسه ای زیر نیم کاسه است

    • بدون نام

      عراق باید به لیبی دوم تبدیل شود.

    • بدون نام

      دو تا بمب اتمی مادر همه جنگ ها را مشخص می‌کند

    • ضرورت جنگ

      برای همین لازم است این جنگ صورت گیرد تا دیگر نسل جنگ در دنیا از بین برود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج