۹۴۵۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

اینترنت اکسپلورر همچنان پیشتاز است

مرورگرهای محبوب جهان

با مقایسه آمار مرورگرهای مورد استفاده توسط کاربران ایرانی و کابران اینترنت در جهان، می توان دریافت که استفاده از مرورگر گوگل کروم در ایران نسبت به دیگر نقاط جهان، هنوز چندان فراگیر نشده است.

بر اساس جدیدترین آمار استخراج شده از وب سایت StatCounter، در بازه زمانی آگوست ۲۰۱۱ تا سپتامبر ۲۰۱۱ (یک ماه اخیر)، اینترنت اکسپلورر، همچنان پیشتاز مرورگرهای مورد استفاده توسط کاربران اینترنت است. ۴۱.۸۹ درصد از کاربران در جهان از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند.

مرورگرهای محبوب جهان

بعد از اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس با 27.21 درصد در رده دوم قرار دارد. کروم به 23.3 درصد، سفری با 5.31 درصد و اوپرا با 1.67 درصد در جایگاه های بعدی قرار دارند.

مرورگرهای محبوب جهان

در میان کاربران ایرانی نیز همچنان استفاده از اینترنت اکسپلورر رایج‌تر است. 54.89 درصد از کاربران اینترنت در ایران از این مرورگر برای وب‌گردی استفاده می کنند. 31.45 درصد نیز فایرفاکس را مورد استفاده قرار می‌دهند. کروم با 6.5 درصد، اوپرا با 5.95 درصد و سفری با 0.8 درصد در رده های بعدی قرار دارند.

با مقایسه آمار مرورگرهای مورد استفاده توسط کاربران ایرانی و کابران اینترنت در جهان، می توان دریافت که استفاده از مرورگر گوگل کروم در ایران نسبت به دیگر نقاط جهان، هنوز چندان فراگیر نشده است. تفاوت ۱۷ درصدی آمار استفاده از کروم در ایران و متوسط جهانی آن، مؤید این نکته است. این درصد بین اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس تقسیم شده است.

مرورگرهای محبوب جهان

از میان نسخه‌های مختلف اینترنت اکسپلورر، نسخه 8.0 آن با 28.99 درصد در بالای نمودار مرورگرهای مورد استفاده کاربران اینترنت در جهان است. فایرفاکس 3.6 با 19.39 درصد، اینترنت اکسپلورر 7.0 با 9.37 درصد، اینترنت اکسپلورر 6.0 با 5.04 درصد و فایرفاکس 4.0 با 3.73 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

مرورگرهای محبوب جهان

در مورد ایران آمار اندکی متفاوت است؛ رده اول و دوم در دست اینترنت اکسپلورر است. مرورگر اینترنت اکسپلورر 8.0 با 32.43 درصد و اینترنت اکسپلورر 7.0 با 9.56 درصد به ترتیب در رده اول و دوم قرار دارند. فایرفاکس 3.6 با 8.3 درصد، اینترنت اکسپلورر 6.0 با 7.88 درصد و فایرفاکس 5.0 با 7.51 درصد در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.

مرورگرهای محبوب جهان

البته آمار ارائه شده از سوی statcounter، کاهش در روند استفاده از اینترنت اکسپلورر در میان کاربران اینترنت در جهان و ایران را طی یک سال اخیر نشان می دهد.

در مورد کاربران جهانی، آمار استفاده از اینترنت اکسپلورر کاهش چشم‌گیری نشان می‌دهد و در مقابل، استفاده از کروم رشد بسیار خوبی داشته است. به نسبت سال قبل، حدود ۱۰ درصد از کاربران اینترنت اکسپلورر کاسته شده و همین میزان به کاربران کروم اضافه شده است. تمایل به استفاده از فایر فاکس نیز طی ماه‌های اخیر اندکی کاهش داشته است.

مرورگرهای محبوب جهان

در ایران نیز کاربران اینترنت اکسپلورر طی یک سال گذشته 10درصد کمتر شده که بیشترین کاهش را طی 5 ماه اخیر می‌توان دید. در مقابل فایرفاکس رشد خوبی داشته و کروم و اوپرا نیز روند رشد کمی را داشته اند.

مرورگرهای محبوب جهان

منبع : مــــشرق
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      man az firefox va chrome estefade mikonam.
      kheyli az ie behtaran
      ie faghat be dard sithaye daeshgahi va dolati ke faghat ba ie kar mikonan mikhore..!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج