۹۴۵۴۹۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سری‌آ، مقصد ستاره‌های بازنشسته

آتزوری بعد از کالچوپولی و افت فاحش لیگ خود حالا مقصد ستاره‌های بازنشسته فوتبال شده است.

خبرگزاری میزان: حضور زلاتان ابراهیموویچ ٣٨ ساله در میلان آن هم در شرایطی که روسونری نیاز به خونی تازه دارد، نشان از استیصال سران میلان و فوتبال ایتالیا به لحاظ مالی دارد. ستاره مغرور سوئدی که به لیگ MLS رفته بود تا سال‌های پایانی فوتبال خود را در لیگی کم فشار سپری کرده و از آخرین توان فنی خود جهت کسب درآمد استفاده کند، بادرخواست قرمزومشکی پوشان میلان مجددا به سری آ برگشت.

لیگ ایتالیا البته به لحاظ سطح فنی و از نظر حضور بازیکنان طراز اول اختلاف زیادی با لیگ آمریکا ندارد. زمانی ستارگان فوتبال دنیا سال‌های منتهی به بازنشستگی را در لیگ‌های قطر، امارات، عربستان، ترکیه و آمریکا سپری میکردند. بازیکنانی نظیر گابریل باتیستوتا، مارسل دسایلی، جرج وه آ و لوکا تونی، اما حالا ظاهرا سری آ ایتالیا مقصد بازنشستگان شده است.

لوکا تونی ستاره سابق فیورنتینا بعد از درخشش در بایرن مونیخ به العین امارات رفت. همگان فکر می‌کردند وی در لیگ امارات بازنشسته خواهد شد، اما به سری آ برگشت و در سن ٣٦ سالگی در دو فصل متوالی بالای ٢۰ گل برای ورونا به ثمر رساند. این موضوع بیش از آنکه ناشی از قدرت گلزنی این مهاجم کهنه کار باشد به سطح نزول کرده فوتبال ایتالیا برمی‌گشت. در این میان مثال معکوس هم وجود دارد. چیرو ایموبیله در همان فصل اول بازگشت مجدد لوکاتونی به سری آ، آقای گل لیگ ایتالیا شد و سران باشگاه دورتموند وی را جذب کردند.

ایموبیله، اما در بوندسلیگا هیچ نشانی از آن گلزن تیم تورینو نداشت و به سویا قرض داده شد تا در لالیگا هم ناکامی در گلزنی را تجربه کند. بازگشت مجدد وی به فوتبال ایتالیا باعث شکوفایی مجدد وی شد و حالا برترین گلزن لیگ ایتالیا در ترکیب تیم لاتزیو میباشد. عدم صعود ایتالیا به جام جهانی ٢۰١٨ را کارشناسان ناشی از افت سطح کیفی سری آ تلقی کردند.

فوتبال ایتالیا بعد از ماجرای "کالچوپولی" و افت مالی باشگاه‌ها در سراشیبی سقوط قرار گرفت و لیگی که زمانی جایگاه ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان بود حالا به مقصد ستاره‌های بازنشسته و بازیکنان کشور‌های درجه ٢ و ٣ اروپایی نظیر مقدونیه، اسلوونی و آلبانی شده است. آخرین مرد سال فوتبال جهان قبل از مسی و رونالدو از سری آ بیرون آمد. کاکا ستاره برزیلی میلان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج