۹۴۵۵۲۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

سئول: تحولات کره را از نزدیک رصد می‌کنیم

وزارت اتحاد کره‌جنوبی امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد از نزدیک تحولات را دنبال می‌کند و منتظر است ببیند که آیا کره‌شمالی پس از سخنان کیم جونگ اون در نشست مهم حزب حاکمش، پیام جداگانه‌ای در مورد روابط بیین دو کره صادر می‌کند یا خیر. رهبر کره‌شمالی در سخنان اخیرش هیچ اشاره‌ای به کره‌جنوبی نداشت.

خبرگزاری ایسنا: وزارت اتحاد کره‌جنوبی امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد از نزدیک تحولات را دنبال می‌کند و منتظر است ببیند که آیا کره‌شمالی پس از سخنان کیم جونگ اون در نشست مهم حزب حاکمش، پیام جداگانه‌ای در مورد روابط بیین دو کره صادر می‌کند یا خیر. رهبر کره‌شمالی در سخنان اخیرش هیچ اشاره‌ای به کره‌جنوبی نداشت.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، در نشست چهار روزه حزب حاکم کارگران کره‌شمالی که تا سه‌شنبه ادامه داشت، کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی خط ‌مشی سیاسی درباره مسائل داخلی و خارجی مهم ارائه کرد که شامل موضع در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا هم می‌شد.

با این حال، کیم جونگ اون در سخنانش هیچ اشاره‌ای به کره‌جنوبی نکرد. از زمان روی کار آمدن کیم جونگ اون در سال ۲۰۱۱ این نخستین بار است که او در سخنانش به مناسب آغاز سال میلادی جدید اشاره‌ای به کره‌جنوبی نمی‌کند. سال گذشته بخش عمده‌ای از سخنان او به روابط بین مرزی اختصاص داشت که با سه دور مذاکره با مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در سال ۲۰۱۸ تقویت شده بود.

یک مقام از وزارت اتحاد کره‌جنوبی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این احتمال وجود دارد که کره‌شمالی در آینده نزدیک بیانیه‌ای درباره کره‌جنوبی منتشر کند. باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا کره‌شمالی در پیام جداگانه‌ای به مناسبات بین دو کره اشاره ‌می‌کند یا خیر.

ساعاتی پس از انتشار سخنان کیم جونگ اون، وزارت اتحاد کره‌جنوبی که مسوول روابط بین دو کره است، با صدور بیانیه‌ای متعهد شد سئول به تلاش‌هایش برای پیشرفت در زمینه مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای و همچنین ارتقای روابط بین دو کره ادامه می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج