جاباما
۹۴۵۵۸۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

محقق‌داماد: حوزه‌ ۵۰سال قبل از هاروارد موفق‌تر بود

حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی محقق‌داماد در همایش نکوداشت مرحوم والد خود، آیت‌الله سیدمحمد محقق داماد، گفت: بنده دانشگاه‌هایی مانند هاروارد، آکسفورد و استنفورد را از نزدیک دیده‌ام، اما می‌توانم قسم بخورم که هیچ مرکزی به موفقیت آن روزهای حوزه نبود.

ایبنا: حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی محقق‌داماد در همایش نکوداشت مرحوم والد خود، آیت‌الله سیدمحمد محقق داماد، گفت: بنده دانشگاه‌هایی مانند هاروارد، آکسفورد و استنفورد را از نزدیک دیده‌ام، اما می‌توانم قسم بخورم که هیچ مرکزی به موفقیت آن روزهای حوزه نبود.

همایش «الگوی فقاهت؛ ویژه نکوداشت مقام علمی مرحوم آیت الله سیدمحمد محقق داماد» با حضور آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی، اعرافی، سعیدی، مقتدایی، استادی و همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهرام سرمت استاندار قم، در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی (ره) در برگزار شد.

محقق‌داماد: حوزه‌ ۵۰سال قبل از هاروارد موفق‌تر بود

حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی محقق داماد استاد حوزه و دانشگاه و فرزند زنده‌یاد آیت‌الله سیدمحمد محقق داماد، در بخشی از این همایش به تشریح روحیات آیت الله محقق داماد پرداخت و گفت: آیت الله محقق داماد در سخت ترین شرایط زندگی، نشاط بالایی در کارهای علمی داشت و این نشاط را به ما و شاگردان خود انتقال می‌داد.

سید مصطفی محقق به ذکر خاطراتی نیز پرداخت و گفت: زمانی که منزل ایشان مهمان می‌آمد، من و برادرم درخواست ماندن در منزل و کمک به ایشان را می‌کردیم، اما ایشان به ما می‌گفتند شما طلبه هستید و باید به منزل خود بروید و به درس خواندن بپردازید.

وی به زمان رحلت آیت الله محقق داماد اشاره کرد و گفت: ۵۰ سال قبل وقتی که فوت ایشان اتفاق افتاد، بلندگوی آستانه قم که میزبان فقاهت قم بود، حاضر به این کار نشد و هیچ روزنامه‌ای در ایران خبر فوت ایشان را کار نکرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: آن زمان آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی خبر فوت را با قلم شیوایی نگاشتند و یک نفر به‌عنوان آگهی فاتحه در ستون روزنامه اطلاعات چاپ کرد که بعدها نیز مورد اعتراض قرار گرفت.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: بنده دانشگاه‌هایی مانند هاروارد، آکسفورد و استنفورد را از نزدیک دیده‌ام، اما می‌توانم قسم بخورم که هیچ مرکزی به موفقیت آن روزهای حوزه نبود.

در پایان این همایش از موسوعه ۲۱ جلدی آیت‌الله محقق داماد که مجموع تقریرات این عالم دینی است و توسط شاگردان ایشان جمع آوری شده است، رونمایی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج