۹۴۵۹۳۴
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

رئیس‌جمهور لبنان، شهادت سردار را تسلیت گفت

رئیس جمهور لبنان در پیامی مکتوب برای همتای ایرانی خود، شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.

خبرگزاری فارس: «میشل عون» رئیس جمهور لبنان، امروز با ارسال پیامی مکتوب برای «حسن روحانی» همتای ایرانی خود، شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی»‌ را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان (NNA)، عون در این پیام ضمن تسلیت، ترور شهید قاسم سلیمانی را که در حمله بامداد امروز آمریکا به خودرو حامل وی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید، «محکوم کرد».

عون همچنین در پیامی مشابه برای رئیس جمهور عراق، شهادت ابومهدی المهندس، نایب رئیس الحشد الشعبی را نیز تسلیت گفت.

پیش از این پیام نیز وزارت امور خارجه لبنان، امروز جمعه با انتشار بیانیه‌ای، ترور شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی عراق را محکوم کرد. به گزارش المنار، وزارت امور خارجه لبنان با ابراز تسلیت به ایران و عراق، ترور این دو فرمانده محور مقاومت را «جنایت» توصیف کرد و گفت: عملیات [ترور] نقض خطرناک حاکمیت عراق و تشدید وضعیت است که به نوبه خود سبب افزایش تنش در منطقه می‌شود.

پیش از این دو نیز سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان ضمن محکوم کردن این ترور، «قصاص عادلانه» را مأموریت مقاومت دانست و گفت: قصاص عادلانه قاتلان مجاهدان، مسئولیت و امانت و مأموریت مقاومان است. رهبر حزب‌الله لبنان درباره آمریکایی‌ها نیز گفت: «قاتلان آمریکایی با این جنایت بزرگ، به هیچ یک از اهداف خود نخواهند رسید... [اما] اهداف حاج قاسم به دلیل روح با عظمت و خون او و به دست برادران و فرزندان مقاومش، محقق خواهد شد».

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارگر

      خیلی ممنون همدردی کردین مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج