جاباما
۹۴۶۰۲۵
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

ربیعی:

ترور حاج قاسم، پیوند آمریکا و داعش را نشان داد

علی ربیعی نوشت: قاسم سلیمانی نماد عقب‌نشینی داعش در منطقه بود و عملیات ترور سپهبد سلیمانی پیوند آمریکا و داعش را نشان داد.

خبرگزاری مهر: علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت یادداشتی با عنوان «برای قاسم سلیمانی» در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی نوشت.

متن یادداشت به شرح زیر است:

بامداد جمعه دستگاه ترور دولتی ایالات متحده امریکا فرمان شهادت حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی عراق و چندین فرمانده محور مقاومت را صادر کرد. اقدامی مغایر تمام موازین و حقوق بین‌الملل که آشکارا یک دولت را صادرکننده و مجری فرمانی تروریستی معرفی می‌کند.

اقدام تروریستی دولت امریکا اما حمله به یک نماد بود؛ نشانه گرفتن یک هدف که فراتر از ترور فرماندهان نظامی، مقابله با یک سرمایه ملی و چهره منطقه‌ای بود؛ رویارویی آشکار با جریان ضد ترور و امنیت ساز در جهان اسلام که ورای مرزهای جغرافیایی و حتی مذهبی حول یک مفهوم والا گرد آمده‌اند و محور مقاومت را شکل داده‌اند؛ مقاومت علیه بنیادگرایی، ترور و تجاوز.

اسم قاسم سلیمانی سال‌هاست که به یک مفهوم پرمعنی و غنی تبدیل شده است. بی‌تردید حاج قاسم سرمایه نمادین و امیدبخشی برای کشورهایی بود که در ناامنی و ناآرامی می‌سوختند. به همین نسبت او سرمایه‌ای نمادین برای همه ایرانیان بود و سنجش‌های مختلف نشان می‌داد از محبوبیت بالایی در بین مردم ایران برخوردار است.

سلیمانی در میان گروه‌های اجتماعی و بخشی از ایرانیان داخل و حتی خارج از کشور که با ارزش‌های رسمی زاویه دارند، یک نماد ملی دوست داشتنی محسوب می‌شود که به دلیل ویژگی‌های شخصیتی و سابقه مبارزاتی‌اش تبدیل به چهره‌ای کاریزماتیک شده است.

بسیجیانی که به جبهه‌ها می‌رفتند از شرق تا جنوب و غرب اسم سلیمانی جوان را می‌شنیدند؛ سردار همیشه رزمنده‌ای که سمبل فداکاری ایرانی بود و از جبهه و جهاد برای خود هیچ توشه‌ای جز رضایت خدا نیندوخت و برای عزت و عظمت و امنیت ایران هیچ گاه در لوای سردار سابق پی مقام و مکنت نرفت.

جان در کف گرفت و علیه عناصر امنیت‌زدایی که ایران و منطقه را تهدید می‌کرد ایستاد. ملاک او امام و رهبری بود و مردم؛ یگانه هدفش تأمین منافع ملی بود و حفظ غرور ایرانی و این اقتدار خود هدفی بود که امریکایی‌ها نشانه گرفتند.

توئیت رئیس جمهور آمریکا نشان می‌دهد که او پایگاه اجتماعی و ملی سردار سلیمانی را هدف گرفته و حملات تبلیغاتی‌شان را پس از شهادت او نیز ادامه دادند که از واکنش عاطفی و همبستگی ملی ایرانیان هراسناک شده‌اند.

حمله شبانه و بزدلانه امریکایی‌ها در هدف گرفتن سردار سلیمانی، ارزش عملیاتی چندانی ندارد. برخلاف تبلیغات آنها شهید سلیمانی به راحتی و آزادانه در عراق تردد می‌کرد. برخلاف مقامات امریکایی که دزدانه وارد کشوری می‌شوند که اشغالش کردند.

آمریکا پس از حضور عرب افغان‌ها در افغانستان سیاستی را اتخاذ کرد که در عمل حمایت و استفاده ابزاری از نحله‌های بعدی عرب افغان‌ها مثل القاعده و داعش را ادامه دهد. آنها در ماجرای ۱۱ سپتامبر هم نخواستند بپذیرند که این عملیات زاییده سیاست‌های اطلاعاتی خود آنها بود.

بدون تردید آمریکا هیچ گاه قصد نداشت داعش به طور کامل از منطقه پاکسازی شود و به آن به عنوان یک اهرم فشار و بازی در منطقه نیاز داشت. قاسم سلیمانی نماد عقب‌نشینی داعش در منطقه بود. این عملیات پیوند امریکا و داعش را نشان داد. انتقامی بود که باید از نیروی بازدارنده داعش در منطقه گرفته می‌شد و اجرای آن محصول همکاری سه نیروی ثبات‌زدای منطقه (داعش، سیا و موساد) بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داعش فرزند نا خلف آمریکاست ...مرگ بر آمریکا ...

    • حشد مردم

      قبلا هم ترور بن لادن و ابوبکر بغدادی پیوند امریکا با القائده و داعش را نشان داده بود !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج