جاباما
۹۴۶۲۲۱
۵۰۴۶
۵۰۴۶
پ

آتلیه عکاسی کودک

ثبت لحظات کودکی که توسط والدین انجام می‌پذیرد ضمن خاطره سازی برای کودک راه انتقال احساسات آن‌ها و مهر تاییدی بر توجه و محبت آن‌ها نسبت به کودک است. عکاسی و فیلمبرداری رایج‌ترین و بهترین روش ثبت این لحظات هستند.

برترین‌ها: دوران کودکی یکی از شیرین‌ترین دوران زندگی هر انسانی است. امروزه اکثر والدین سعی می‌کنند تا به بهانه‌های مختلف کودک دلبند خود را به آتلیه ببرند و خاطرات و لحظات شیرینی را ثبت کنند.

ثبت لحظات کودکی که توسط والدین انجام می‌پذیرد ضمن خاطره سازی برای کودک راه انتقال احساسات آن‌ها و مهر تاییدی بر توجه و محبت آن‌ها نسبت به کودک است. عکاسی و فیلمبرداری رایج‌ترین و بهترین روش ثبت این لحظات هستند.

سال‌ها بعد که کودکتان به این عکس‌ها نگاه می‌کند و حتی این عکس‌ها را به فرزندانش نشان می‌دهد خاطرات شیرین کودکی برایش زنده شده و عشق پدرومادرش را به خود را با تمام وجود احساس می‌کند.

آتلیه عکاسی کودک

انواع عکاسی کودک

امروزه عکاسی کودک یکی از انواع عکاسی محسوب می‌شود که معمولا بر اساس سن کودک طبقه بندی می‌شود.

  • عکاسی از نوزاد
  • عکاسی از کودکان نوپا
  • عکاسی از خردسالان
  • عکاسی از کودکان سن دبستان

آتلیه عکاسی کودک

عکاسی کودک در چه مکان‌هایی انجام می‌گیرد؟

  • آتلیه
  • منزل
  • فضای باز
  • مدرسه و مهدکودک
  • مهمانی‌ها

عکاسی کودک نسبت به عکاسی بزرگسال سخت‌تر و نیازمند صبر و حوصله‌‍‌ی بیشتر است.

یک عکاس کودک خوب باید روحیات و خلق‌وخوی کودک را بشناسد و هنگام عکاسی آن‌ها را در نظر بگیرد. عکاس می‌تواند با صحبت با والدین کودک از روحیات او باخبر شود.

عکاس نباید کودک را خیلی خسته کند. امرونهی کردن و تغییر‌های بیش از حد موقعیت کودک، او را خسته و کلافه می‌کند و طبیعتا خروجی عکس هم خوب نخواهد بود.

یکی از بهترین حالات برای عکاسی از کودک، عکاسی از صورت می‌باشد چرا که عکاسی به این روش چهره معصوم کودک را بیشتر نمایش می‌دهد و کودک را زیباتر نشان می‌دهد.

آتلیه عکاسی کودک

عکاس خوب معمولا برای عکاسی از کودک به طور مرتب و پشت سر هم عکس می‌گیرد تا از هر ۲۰ عکس گرفته شده از کودک یکی از آن‌ها عالی باشد.

یکی از دلایلی که والدین را برای عکاسی از کودکشان به آتلیه‌ها می‌کشاند، مناسبت‌ها و تم‌های خاص عکاسی است مثلا عکاسی با لباس و تم یلدایی در شب یلدا یا عید نوروز و .... یک آتلیه‌ی خوب باید فضا‌های متنوع و مناسب با تم‌های مختلف را داشته باشد تا برای این نوع عکاسی‌ها از آن‌ها بهره ببرد.

عکس‌های طبیعی همیشه جلوه‌ی بهتری دارند. یک عکاس خوب برای عکاسی از کودک باید طبیعی‌ترین حالت کودک را ثبت کند. یکی از راه‌های جذاب شدن عکس کودک عکس گرفتن از کودکان در حالت‌های کثیف و یا به زبان ساده‌تر حالت‌های شلخته است. کودکانی که در حال غذا خوردن و یا گل بازی کردن و یا نقاشی با رنگ‌های مایع و البته ایمن هستند عکس‌ها را بسیار جالب و جذاب می‌کند.

آتلیه عکاسی کودک

گرفتن عکس سیاه‌وسفید یکی دیگر از ترفند‌های خوب برای عکاسی کودک است. این دسته از عکس‌‎های کلاسیک علاوه بر این که همیشگی و کهنه نشدنی هستند معصومیت چهره کودک را بیشتر نمایان می‌کنند.

عکاسی از کودکان در حالت خواب یکی از زیباترین حالت‌ها برای عکاسی است.

آتلیه عکاسی کودک

منابع: radiokodak ،atelieha

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج