۹۴۶۲۵۲
۵ نظر
۵۰۱۷
۵ نظر
۵۰۱۷
پ

توصیه امیرالمومنین برای انتقام از دشمن چه بود؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نظام قطعا پاسخ دندان‌شکنی به این اقدام جنایت‌کارانه آمریکایی‌ها خواهد داد، اظهار داشت: حضرت امیر (ع) در حدیثی می‌فرمایند که "از هر جایی که سنگ را به سمتت پرتاب می‌کنند، سنگ را به همان جا باید برگردانی".

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن جنایت آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سپهبد شهید قاسم سلیمانی، گفت: جمهوری اسلامی ایران حق پاسخ به این اقدام جنایت کارانه رژیم تروریست آمریکا را برای خود محفوظ می‌داند و در موقعیت مناسب، پاسخ قاطعی به آن خواهد داد.

وی با بیان اینکه نظام قطعا پاسخ دندان‌شکنی به این اقدام جنایت‌کارانه آمریکایی‌ها خواهد داد، اظهار داشت: حضرت امیر (ع) در حدیثی می‌فرمایند که "از هر جایی که سنگ را به سمتت پرتاب می‌کنند، سنگ را به همان جا باید برگردانی"؛ اگر ما جلوی تجاوز را نگیریم، به قول معروف، در دیزی را باز بگذاریم، گربه حیا نخواهد کرد، اگر دشمن جواب این اقدام جنایت‌کارانه‌اش را نگیرد، تشویق می‌شود که دوباره به ملت ما تعدی و تجاوز کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: پاسخ ما به اقدام جنایت‌کارانه آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن شهید قاسم سلیمانی باید کوبنده و دندان‌شکن باشد، اما اینکه پاسخ چه موقع، با چه کیفیت، حجم، وسعت و در چه زمان و مکانی باشد، تدبیر کلان نظام است و با تدابیر شورای عالی امنیت ملی خواهد بود.

حجت‌الاسلام ذوالنور با تأکید بر اینکه در پاسخ جنایت آمریکایی ها، احساسی و هیجانی رفتار نمی‌کنیم، اظهار داشت: به طور قطع، اقدام جمهوری اسلامی ایران، انتقام‌جویانه خواهد بود و بسیار دقیق، مدبرانه و کوبنده پاسخ آن‌ها را خواهیم داد و در شرایطی خواهد بود که بیشترین منافع را برای ملت ایران و بیشترین خسارت و آسیب را برای دشمنان مان در پی داشته باشد.

وی، هدف جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اقدام جنایت‌کارانه آمریکایی‌ها را صرفا تلافی‌جویانه عنوان کرد و گفت: هدف ما صرفا انتقام است و قصد جنگ نداریم، ما هیچ وقت شروع‌کننده جنگی نیستیم، بلکه پاسخ را متناسب با جنایت دشمن می‌دهیم، لذا ما هیچ‌وقت آغازکننده جنگ نبوده و هیچ علاقه‌ای به جنگی نیز نداریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه هدف جمهوری اسلامی ایران از پاسخ به اقدام جنایت‌کارانه آمریکایی ها، جنگ نیست، گفت: حتی معتقدیم اگر پاسخ درخور و شایسته به این اقدام آن‌ها داده نشود، دشمن گساخ‌تر شده و فضا را برای جنگ و تعدی مهیا می‌داند، بنابراین پاسخ آن‌ها به نحو کوبنده خواهد بود تا از بروز جنگ جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام ذوالنور اضافه کرد: ملت ما یقین بدانند که جواب کوبنده ما این طور نیست که آمریکایی‌ها جرئت کنند آغازگر جنگی در منطقه باشند، مطمئنا جنگی اتفاق نخواهد افتاد، بلکه ترامپ نیازی به جنایتی این چنینی در آستانه استیضاح و انتخابات داشته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مطلقا دشمن آمادگی یک جنگ تمام‌عیار و فرسایشی را ندارد، جمهوری اسلامی هم هیچ وقت درخواست و علاقه‌ای به جنگ ندارد، اما هر دست جنگی که به سمت جمهوری اسلامی دراز شود، آن را قطع خواهد کرد و با قاطعیت از منافع ملت و کشور دفاع خواهد کرد.

نماینده مجلس:پاسخ ایران به ترور سپهبد "سلیمانی" قاطع است/به دنبال جنگ نیستیم

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه نیرو‌های مسلح کشورمان آمادگی دارند پاسخ قاطع به اقدام آمریکا برای ترور سپهبد سلیمانی بدهند، گفت: این پاسخ در راستای راهبرد‌های تدوین شده در شورای عالی امنیت‌ملی است.

محمد جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم، با بیان اینکه آمریکایی‌ها بار‌ها تصمیم‌گرفته بودند که سپهبد قاسم سلیمانی را ترور کنند که رسماً این موضوع را اعلام کرده بودند، گفت: رژیم صهیونیستی نیز این موضع را در قبال سردار سلیمانی اتخاذ کرده بود، ولی به دلیل ترسی که از پاسخ جمهوری اسلامی داشتند، اقدامی را انجام نمی‌دادند.

وی با بیان اینکه قطعاً جمهوری اسلامی اقدام تلافی‌جویانه در برابر این اقدام اخیر تروریستی آمریکا خواهد داشت، تصریح کرد: پاسخ جوانان مقاومت و ملت ایران برای آمریکایی‌ها سخت و دردناک خواهد بود و انتقام سختی از آن‌ها گرفته خواهد شد.

نماینده مشهد در مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها فکر می‌کردند با توجه به شرایط فعلی، ایران پاسخی به اقدام آن‌ها نخواهد داد که دست به ترور سپهبد قاسم سلیمانی زدند، تصریح کرد: اگر امروز انتقام خون سردار سلیمانی گرفته نشود قطعاً آمریکایی‌ها به فکر این خواهند افتاد که اقدامات بیشتری علیه امنیت‌ملی کشورمان انجام دهند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس اضافه کرد: پاسخی که ایران به اقدام اخیر آمریکایی‌ها خواهد داد در چارچوب راهبرد‌های است که در شورای عالی امنیت‌ملی طراحی خواهد شد و در زمان و مکان مقتضی این اتفاق رخ خواهد داد.

کریمی‌قدوسی با تاکید براینکه ایران صرفاً به دنبال گرفتن انتقام سخت از آمریکایی‌ها است و به دنبال جنگ نیست، عنوان کرد: آمریکایی‌ها با اقدام اخیر خود نوعی اعلان جنگ به ایران داشتند تا باردیگر شرایط دوگانه جنگ و مذاکره را ایجاد کنند که این حربه آن‌ها نیز باردیگر شکست خورد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکید براینکه نیرو‌های مسلح کشورمان این آمادگی را دارند تا پاسخ قاطع به اقدام اخیر آمریکا داشته باشند که قطعا این اتفاق هم رخ خواهد داد، اظهار داشت: البته ما به دنبال جنگ با هیچ کشوری نبوده و نیستیم، اما در برابر اقدام آمریکا پاسخ قاطع خواهیم داد که کاخ سفید باردیگر به فکر دست درازی به منافع ملی را نداشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشاالله.ولی فقط زود دیر بشه ارزشی ندارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت دقیقا...

    • پارساطولابی

      تمام مسئولین امریکا از ترامپ دیوانه تا پمپمو ودیگر متجاوزان امریکا ونتانیابو وحکومت ال سعود وشاهزاده های بحرین جملگی ترور بشن وبجهنم برن باز بخاطر ترور سپهبد سلیمانی با ازجهان طلب داریم به امید انتقام وحشتناک ایران از امری واسرائیل غاصب

    • @ شهادت ، شهادت @

      ببخشید چه زمانی فعلا همه فقط حرف میزنند.

    • بدون نام

      درست است اگر انتقام نگیریم سگ زرد واق واقش بیشتر میشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج