۹۴۶۴۶۴
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

یحیوی: امیدوارم در استقلال فرهادسوزی نشود

دروازه‌بان سابق استقلال چندی پیش با حضور در امیدهای پرسپولیس حساسیت‌هایی را ایجاد کرد تا جایی که حکم اخراجش صادر شد و این درحالی بود که این مربی دروازه‌بان‌ها سابقه مربیگری در تیم بزرگسالان پرسپولیس به همراه علی دایی را هم داشت.

فرهیختگان: دروازه‌بان سابق استقلال چندی پیش با حضور در امیدهای پرسپولیس حساسیت‌هایی را ایجاد کرد تا جایی که حکم اخراجش صادر شد و این درحالی بود که این مربی دروازه‌بان‌ها سابقه مربیگری در تیم بزرگسالان پرسپولیس به همراه علی دایی را هم داشت. بعد از این ماجرا درحالی که مدیران استقلال مدعی همکاری با او شدند، راهی عمان شد تا در این زمینه نیز فوتبال ایران یک لژیونر در کشورهای حوزه خلیج‌فارس داشته باشد و همچنان او به فعالیت در این کشور ادامه می‌دهد. گفت‌وگو با محمدعلی یحیوی را در ادامه می‌خوانید.

از تیم عمانی‌تان چه خبر؟

در تیم مجیس عمان در لیگ دسته اول مشغول کار هستیم و اگر از ۲ بازی باقی‌مانده ۴ امتیاز کسب کنیم، شانس‌مان برای صعود به لیگ برتر عمان زیاد خواهد شد.

فوتبال ایران و اوضاع و احوال تیم‌ها را دنبال می‌کنید؟

بله، به وضعیت و نتایج تیم‌های بزرگ استقلال و پرسپولیس اشراف داشته و دارم و پیگیر نتایج و اوضاع لیگ هستم.

زمانی به عمان رفتید که هجمه خبری زیادی درخصوص اخراج‌تان از پرسپولیس به گوش می‌رسید.

در هر صورت اتفاقاتی افتاد و صحبت‌هایی مطرح شد، احساس می‌کنم این مسائل بیشتر به اقدامات پشت‌پرده مربوط بود تا مسائل دیگر. اگر دوستان با استقلالی‌ها مشکل داشتند، چرا مربی بعدی دروازه‌بان‌های پرسپولیس هم استقلالی شد؟ به نظرم یک‌سری مسائل و اتفاقاتی که فوتبالی نبود، باعث شد حکم اخراج من صادر شود و این درحالی است که اصلا من قراردادی با پرسپولیس نداشتم و بعد از آن هم دیدید که تیم امید پرسپولیس به چه فضاحتی افتاد و چطور بازیکنان خوبش را از دست داد. گلرهای خوب این تیم جدا شدند و حتی بازیکنانی مثل مهدی عبدی نیز راهی تیم‌های دیگر شدند که البته عبدی با هزار ترفند دوباره پرسپولیسی شد.

اصلا چنین مسائلی در فوتبال درست است؟ اینکه یک استقلالی مربی پرسپولیس نشود یا برعکس؟

فوتبال حرفه‌ای شده و خیلی نمی‌توان به این مسائل استناد و تمرکز کرد. به نظرم باید علم و دانش افراد را ببینیم و اینکه هر فردی در چه جایگاهی موفق است و می‌تواند مفید و موثر باشد. اینکه مربی پرسپولیسی نتواند مربی دیگر تیم‌ها شود، شاید حرف درستی نباشد، اما درخصوص تیم رقیب به اعتقاد من باید به احساسات و هیجانات هواداران احترام گذاشت.

بعد از اخراج گفته بودید که پرسپولیس تاوان سنگینی خواهد داد.

دقیقا و نتایج فضاحت‌باری که کسب کردند مگر چیزی جز آنی بود که من گفتم؟ مگر وضعیتی که برای امیدهای این تیم به دست آمد، چیزی جز تاوان اخراج من بود؟ در هر صورت آن زمان صحبت‌ها و اقداماتی انجام شد که جالب نبود؛ ازجمله اظهارات پنجعلی. من بدون قرارداد کار می‌کردم، اما اتفاقات بعدی زیاد در خور شأن این باشگاه نبود. بعد از آن هم که روال نامناسب گلرهای این تیم در تیم بزرگسالان پرسپولیس به وجود آمد تا جایی که بیرانوند هم جایگاه ثابت خود را با حواشی زیادی در این تیم از دست داد.

پنجعلی در آن مقطع علیه شما گفته بود «در حق او محبت کردیم، اما او نمک خورد و نمکدان شکست. ما به او محبت کردیم و اخراجش نکردیم، اما با وجود اینکه جای یک پیشکسوت را در پرسپولیس گرفته، اما این صحبت‌ها را انجام داد و مطمئن باشید این حرف‌ها بی‌واکنش نمی‌ماند.» مگر چه حرفی زده بودید که پنجعلی این‌طور گفته بود؟

من فقط در مصاحبه‌ای درخصوص شانس‌های قهرمانی از دو تیم استقلال و پرسپولیس نام برده بودم و بعید می‌دانم چیزی به جز این حرف‌ها وجود داشته باشد که این واکنش‌ها را به همراه داشته باشد.

کمی هم درباره استقلال صحبت کنید. بعد از استراماچونی، فرهاد مجیدی سرمربی این تیم شد. فرهاد می‌تواند از پس ماموریت خطیری که به او محول شده، بربیاید؟

در هر صورت اتفاقاتی در استقلال افتاد که استراماچونی دیگر نتوانست به کارش در این تیم ادامه دهد. او زحمات زیادی را برای استقلال متحمل شد و با وجود مشکلات فراوان و کمبود امکانات و ابزار، خیلی‌راحت توانست نتایج لازم را گرفته و تیم را بین مدعیان تحویل داد. در ادامه هم شرایط طوری پیش رفت که راهی جز جدایی برای او وجود نداشت. از سوی دیگر من در دوران بازیگری با فرهاد کار کرده‌ام و اعتقاد دارم اگر حمایت‌های لازم از وی بشود و ارکان باشگاه از او حمایت کرده و از سوی دیگر وزارت ورزش به باشگاه استقلال کمک کند، این تیم می‌تواند با فرهاد مجیدی هم موفق باشد. در هر صورت امیدوارم فرهادسوزی نشود و مجیدی در استقلال موفق باشد. او مشخصه‌های لازم برای مربیگری در استقلال را دارد و می‌تواند با این تیم به موفقیت برسد.

به بهانه بازگشت فتح‌الله‌زاده به استقلال یک مروری داشته باشیم به اتفاقات فینال جام باشگاه‌های آسیا. بعد از حدود 20 سال اتفاق ناگفته‌ای از نایب‌قهرمانی استقلال وجود دارد؟

برای بازی فینال یادم می‌آید ناصرخان شب قبل از بازی ارنج را اعلام کرد و گفت گلر را روز بازی و در رختکن اعلام می‌کنم. بعد از آن اصغر حاجیلو گفت که من درون دروازه هستم و مراقب خودم باشم. اینکه تا دقیقه ۹۰ مشخص نبود چه کسی درون دروازه استقلال در فینال جام باشگاه‌های آسیا می‌ایستد، شاید حرف جدیدی باشد که کسی هنوز به آن اشاره نکرده است.

در بازی با جوبیلو ایواتا در فینال جام باشگاه‌ها گل‌هایی خوردید که می‌گفتند اگر برومند بود، شاید آن توپ‌ها را می‌گرفت.

آن توپ‌ها روی ۶ قدم سانتر شد و مدافعان می‌توانستند واکنش‌های بهتری داشته باشند و آن گل‌ها ربطی به قد و قامت دروازه‌بان نداشت. با این حال در نیمه دوم هم من توپ‌هایی را گرفتم که شاید همان دوستی که اشاره کردید درون دروازه بود، آن توپ‌ها را می‌خورد.

درخصوص خیانتی که به ناصر حجازی از آن صحبت می‌شد و تا امروز ادامه پیدا کرده، چه صحبتی دارید؟

در این خصوص بعد از گذشت این همه سال شاید درست نباشد صحبت کنیم، اما شرایط خوب نبود و هر اتفاقی که در آن سال‌ها افتاد درنهایت به ضرر استقلال شد، درست مثل الان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهتره که فکر همون 4 امتیاز باشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج