۹۴۶۵۹۴
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

بیل گیتس خواهان افزایش مالیات ثروتمندان شد

بیل گیتس در یک پست وبلاگی اشاره کرد افراد ثروتمند باید مالیات بیشتری بپردازند تا شکاف درآمدی میان افراد کمتر شود.

خبرگزاری مهر: به نقل از فوربس، بیل گیتس موسس مایکروسافت و دومین فرد ثروتمند جهان بار دیگر بر مالیات بر درآمد افراد ثروتمند تاکید کرد. گیتس این بار گفت او و میلیاردرهای دیگر باید مالیات بیشتری بپردازند تا سیستم ناعادلانه ای را ترمیم کنند که به عمیق تر شدن شکاف نابرابری درآمد افراد منجر می شود.

گیتس در سخنانش از سیستم مالیاتی پشتیبانی کرد که طبق آن اگر فرد ثروت بیشتری دارد باید درصد بیشتری مالیات بپردازد. او در یک پست وبلاگی نوشت: فکر می کنم ثروتمندان باید بیشتر از مقدار فعلی مالیات بپردازند. البته این امر شامل من و ملیندا (همسر گیتس) نیز می شود.

او در ادامه به عمیق تر شدن شکاف ثروت میان پردرآمدترین و کم درآمدترین شهروندان آمریکایی پرداخت و این سیستم را ناعادلانه خواند. به عقیده او برای حل این مشکل دولت آمریکا باید مالیات ثروتمندان را بیشتر کند. همچنین او اشاره کرد مالیات بر سود سرمایه گذاری باید بیشتر شود تا بخشی از بار مالی جامعه به دوش ثروتمندان بیفتد.

گیتس پیش از این نیز خواهان مالیات های دولتی عادلانه تر و همچنین برطرف کردن شکاف های موجود در قوانین بوده است. بسیاری از ثروتمندان با کمک این شکاف ها از مالیات فرار می کنند.

اظهار بیل گیتس در حالی منتشر می شود که چندماه قبل الیزابت وارن نماینده دموکرات آمریکایی به طور علنی از میلیاردرها انتقاد کرد و خواهان ۶ درصد مالیات بر ثروت افراد ثروتمند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خدا

      آفرین بر آدم باهوش

    • بدون نام

      ای کاش ایرانی ها یاد بگبرن

    • ایرانی

      با تشکر از بیل گیتس برای این موضوع ولی همه این تمهیدات برپایه و برای حفظ ساختار فعلی معیوب و غلط فعلیه نظام مبتنی بر بازار و همون سرمایه داری ... ضمنا اقای گیتس اگر راجغ به شکاف درامدی ایران میگفت احتمالا دچار حمله قلبی میشد چرا که در ساختار ظالمانه فعلی ایران افراد دلال و بی هنر و مفتخور در حال مکیدن خون و دسترنج مظلومانن و دولتی و خصولتی و بانکداری گارانتی این پدبده شوم که هیچ کجا نمونه نداره با توجع به ثروت طبیعی و موقعیت ایران ما !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج