۹۴۶۷۱۴
۳ نظر
۵۰۱۷
۳ نظر
۵۰۱۷
پ

دو باند سرقت «شاپور» و «یاشار» متلاشی شد

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت، از انهدام یک باند ۹ نفره سارقان منزل در تهران و کرج موسوم به «شاپور» خبر داد که تاکنون به ۲۰ فقره سرقت منزل به ارزش ۱۰ میلیارد ریال اعتراف کرده اند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت: معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت، از انهدام یک باند ۹ نفره سارقان منزل در تهران و کرج موسوم به «شاپور» خبر داد که تاکنون به ۲۰ فقره سرقت منزل به ارزش ۱۰ میلیارد ریال اعتراف کرده اند.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی گفت: در اواسط سال جاری پرونده های مشابهی مبنی بر سرقت منزل به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال شد.

وی بیان داشت: در اظهارات مشابه مال باختگان و بررسی اولیه پرونده ها مشخص شد سارقان از طریق بالکن طبقات اول یا دوم با تخریب درب بالکن وارد آپارتمان شده و پس از سرقت طلاجات و لوازم با ارزش، از محل گریخته اند.

نجفی بیان کرد: کارآگاهان در گام نخست از تحقیقات خود متوجه شدند سرقت توسط مجرمان حرفه ای صورت گرفته است که با انجام اقدامات ویژه پلیسی و بررسی سوابق مجرمان حرفه ای سابقه دار یکی از سارقان بنام "شاپور ۳۵ ساله" شناسایی و مشخص شد که وی اخیراً با تشکیل باندی با همکاری سایر همدستانش مشغول سرقت هستند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: کارآگاهان با بدست آوردن سرنخ های اولیه موفق به شناسایی مخفیگاه شاپور در محدوده خیابان صفا شدند و با انعکاس موضوع به بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران دستور دستگیری وی و سایر همدستانش صادر شد.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه در بیست و چهارم آذرماه طی یک عملیات پلیسی شاپور به همراه ۴ تن دیگر از همدستانش در همان مخفیگاه شاپور دستگیر شدند، گفت: هر ۵ متهم برای تحقیقات تکمیلی به اداره هفدهم منتقل شدند.

نجفی در ادامه گفت: در تحقیقات تخصصی پلیس، متهمان اظهار داشتند که سرقت ها را به همراه ۴ سارق دیگر در قالب دو تیم ۴ و ۵ نفر انجام داده اند.

وی تصریح کرد: به دنبال اعترافات متهمان در چند عملیات پلیسی، سایر مخفیگاه اعضای باند نیز در محدوده خیابان ۱۷ شهریور شناسایی و در گام بعدی هر ۴ متهم دیگر پرونده دستگیر شدند.

نجفی با بیان اینکه متهمان به ۱۸ فقره سرقت در محدوده مرکز تهران و ۲ فقره در شهر کرج اعتراف کردند، اضافه کرد: سارقان در ادامه گفتند: پس از سرقت، اموال را بین خودمان تقسیم می کردیم و یا به افرادی در تهران یا کرج به قیمت نازل تری می فروختیم.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: کارآگاهان تاکنون ۱۰ تن از مال باختگان را شناسایی کرده اند و کارشناسان ارزش تقریبی اموال سرقتی را بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

این مقام انتظامی گفت: با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی و شناسایی دیگر مال باختگان در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ می باشند.

باند گوشی قاپ یاشار هم منهدم شد

همچنین رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ سارق گوشی قاپ با ۵۵ فقره سرقت خبر داد و گفت: تا کنون ۲۳ تن از مال باختگان شناسایی شده اند.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری با اعلام این خبر گفت: نوزدهم مهرماه سال جاری پرونده ای با موضوع سرقت گوشی تلفن همراه به شیوه قاپیدن به دادخواهی خانمی جوان برای رسیدگی تخصصی از کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس به این یگان ارجاع شد.

وی بیان داشت: شاکی با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی اعلام داشت، ساعت ۱۱:۰۰­ روز هجدهم دی ماه در حال عبور از بلوار شاهد بودم که دو موتورسوار جوان با یک دستگاه موتورسیکلت قرمز رنگ، گوشی تلفن همراهم را سرقت و از محل گریخته اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پرونده در اختیار تیمی از کارآگاهان مبارزه با قاپ زنی پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت. در گام اول تحقیقات، کارآگاهان با مراجعه به محل سرقت، تصاویری از سارقان به دست آوردند و هویت و مخفیگاه آنان شناسایی نشد تا اینکه تلفن همراه سرقتی توسط فردی روشن شد و به دست آمد که روشن کننده تلفن همراه خانمی است که به علت کلاهبرداری در زندان شهر ری بازداشت است.

نثاری با اشاره به اینکه در گام تحقیقات پلیسی، مشخص شد که فرزند این خانم به نام یاشار ۲۱ ساله می باشد، افزود: با هماهنگی بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۱۵ تهران مادر یاشار از زندان احضار و تایید کرد که در تصاویر به دست آمده یکی از سارقان پسرش می باشد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: در مرحله بعدی تحقیقات کارآگاهان مخفیگاه یاشار در خانی آباد نو شناسایی و در نهایت با هماهنگی های قضائی و در بیست و هفتم آذرماه در مخفیگاهش دستگیر شد.

نثاری افزود: با انتقال یاشار به پایگاه چهارم وی علاوه بر سرقت گوشی ارتکابی به ۵۵ فقره سرقت با همکاری همدستش اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم دوم پرونده به نام سامان نیز در سوم دی ماه دستگیر شد، گفت: هر دو متهم اظهار داشتند که پس از سرقت گوشی ها را به صورت دست فروشی می فروختیم.

نثاری گفت: با توجه به محدوده زمانی و مکانی اعترافات متهمان و بررسی تردد آنها در ساعات شبانه روز از طریق روش های پلیسی، تعداد زیادی از مال باختگان شناسایی و به پایگاه چهارم دعوت شدند و پس از مواجهه حضوری با متهمان، ۲۳ تن از مال باختگان متهمان را به عنوان سارقان گوشی هایشان شناسایی کرده اند که برای احقاق حق و سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شده اند.

توقیف تریلر حمل گاز، حامل کالای قاچاق در پایتخت

در ادامه این گزارش رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت از توقیف یک تریلر حمل گاز و کشف ۱۷۱ هزار قلم کالای قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در جنوب شرقی تهران خبر داد.

سردار علی ذوالقدری با اعلام این خبر، گفت: هفته پیش ماموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت، خبری را در خصوص فعالیت اعضای باندی چند نفره توزیع کالای قاچاق دریافت کردند.

وی عنوان داشت: در تحقیقات اولیه مشخص شد تعدادی از رانندگان تانکرهای حمل گاز با تشکیل باندی، کالای قاچاق را از شهرهای مرزی جنوب و شرق کشور تهیه و پس از جاساز کردن در تانکرهای محموله گاز، وارد تهران می کنند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع و جلوگیری از توزیع کالاهای قاچاق و بر هم خوردن نظم اقتصادی، تیمی از ماموران پایگاه هشتم بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و با رصدهای فنی و اطلاعاتی، مطلع شدند یکی از این محموله ها توسط راننده یک دستگاه از تریلر ضمن بارگیری کالای قاچاق در حال حرکت به سمت تهران است.

وی با اشاره به اینکه نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس شد، گفت: کنترل تردد خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به شهر تهران آغاز تا اینکه روز گذشته مأموران پایگاه هشتم این پلیس موفق شدند، خودروی مورد نظر را در حوالی "سه راه افسریه" شناسایی و آن را متوقف کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت با بیان اینکه در بررسی­ های تخصصی از داخل تانکر، تعدادی کالاهای قاچاق جاساز شده کشف شد، تصریح کرد: با تلاش و هوشیاری مأموران تعداد ۱۷۱ هزار و ۸۵۰ نوع قلم کالاهای قاچاق از قبیل: لوازم الکتریکی، لوازم خانگی شامل: چرخ گوشت، قهوه ساز، غذاپز، اتو لباس، قاشق چنچال)، لوازم و تجهیزات جانبی تلفن همراه شامل: گلس، کابال شارژ، باطری و .. فاقد فاکتور و مجوزهای گمرکی کشف شد.

سردار ذوالقدری افزود: راننده خودرو دستگیر و تانکر توقیفی به همراه اموال کشف شده برای ادامه تحقیقات به پایگاه هشتم پلیس امنیت انتقال داده شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با بیان اینکه، کارشناسان ارزش کالای مکشوفه را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: تلاش برای دستگیری سایر اعضای این باند در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار دارد و متهم پرونده با قرار میلیاردی روانه زندان شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داریوش

      این دزدان پست فطرت را اعدام کنید...از خودشان خجالت بکشند شرم کنند که از در ودیوار مردم بالا نروند...دزدها و گنده لاتهای تهران ودیگر شهرها اگه مرد هستید برید جلوی خط مقدم بجنگید...

    • اکبر

      علت این همه سرقت ؟ناامنی چیه؟ این همه دستگیرکردید اوضاع درست،شد؟ نه نشد؟؟کار از ریشه خرابه. فقر. بیکاری. بی پولی

    • مرگ

      اعدام سریع این حیوانات واجب است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج