۹۴۶۷۷۰
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

وارن: ترورِ فرمانده ایرانی، ما را به جنگ نزدیک کرد

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمله هوایی بامداد جمعه واشنگتن را که به شهید شدن سردار سلیمانی منجر شد، «ترور» توصیف کرد و گفت این اقدام امنیت آمریکایی‌ها را کاهش داده است.

خبرگزاری فارس: «الیزابت وارن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای حمله هوایی بامداد جمعه آمریکا که منجر به شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس الحشد الشعبی شد را «ترور» توصیف کرد.

وی شنبه شب در یک تجمع انتخاباتی، در پاسخ به این سوال که دولت آمریکا مدعی شده اطلاعاتی در اختیار دارد که حاکی از تهدیداتی از سوی سردار سلیمانی بوده، گفت: «دولت ترامپ هیچ اعتباری در زمینه راستگویی چه در داخل و چه در سراسر جهان ندارد.»

مقام‌ها، سیاستمداران و رسانه‌های آمریکایی عمدتا از به کار بردن واژه ترور برای این حمله خودداری می‌کنند و آن را یک «اعدام» یا «قتل هدفمند» توصیف می‌کنند.

وی همچنین در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با ترور سردار سلیمانی امنیت آمریکا را افزایش نداده بلکه سبب شده تا آمریکا به جنگ نزدیک‌تر شود.

بامداد جمعه پهپادهای ارتش آمریکا خودروهای حامل سردار قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون «الحشد الشعبی» عراق را هدف قرار دادند. در این حمله، سردار سلیمانی و المهندس به شهادت رسیدند. جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است که این ترور را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

شبکه «سی‌ان‌ان» روز گذشته گزارش داد که مقام‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی آمریکا معتقدند که ایران قطعا به ترور سردار سلیمانی پاسخ می‌دهد. بر اساس این گزارش، دولت آمریکا به نمایندگان کنگره اعلام کرده است که انتظار می‌رود ایران ظرف «چند هفته» به این حمله پاسخ دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تازه اولشه
      این جرقه شروعش بود
      حالا نزدیکتر هم خواهید شد

    • بدون نام

      رويارويي با ايران هيچ فايده اي براي آمريكا به غير از بدبختي نداره چون ما چيزي واسه از دست دادن نداريم اما اونا خيلي چيز دارن كه از دست مي دن. من خودم به شخصه جنگ بشه شركت مي كنم چون نجنگيم بايد ذره ذره آب بشيم. كشته شدن در ميدان جنگ بهتر از آب شدن هست. هر ده سرباز ايراني اگه بتونن يك سرباز آمريكايي رو بكشند باز ما برنده ايم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج