جاباما
۹۴۶۸۵۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نورمحمدی: خداحافظی کردم، اما برمی‌گردم

کاپیتان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: علی‌اکبر طاهری که مدیرعامل باشگاه بود، به من می‌گفت به جای اینکه به دفتر باشگاه بیایی، برو کمیته انضباطی و از پرسپولیس شکایت کن؛ این‌طوری زودتر به پولت می‌رسی!

خبرورزشی: تا همین چند سال پیش رضا نورمحمدی یکی از مدافعان میانی پرسپولیس بود. جدا از بحث کیفی این بازیکن، او به خاطر تداوم در حضورش توانست به بازوبند کاپیتانی هم برسد. به تازگی فرصتی دست داد تا با نورمحمدی گپی در مورد فوتبال و پرسپولیس بزنیم.

خداحافظی کردم، اما برمی‌گردم

بعد از اتفاقات فصل قبل، از فوتبال خداحافظی کردم تا مدتی استراحت کنم. البته خداحافظی من طولانی نیست، چون در کلاس‌های مربیگری ثبت نام کردم و می‌خواهم خیلی زود برگردم هر چند تعداد مربیان در فوتبال ایران خیلی زیاد شده و معلوم نیست چه زمانی نوبت ما می‌رسد ولی هرچه قسمت باشد را می‌پذیرم.

فصل پانزدهم خداحافظی کردم

البته خداحافظی من در فصل پانزدهم بود. آن زمان به شکل عجیبی از پرسپولیس جدا شدم و بعد از این اتفاق دیگر نمی‌خواستم فوتبال بازی کنم، اما فیروز کریمی با من تماس گرفت و گفت بیا آبادان. من هم علاقه خاصی به صنعت نفت و شخص کریمی داشتم و به همین علت، راهی این تیم شدم. بعد از آن می‌خواستم دیگر سمت فوتبال نیایم که علی کریمی تماس گرفت تا به سپیدرود رشت بروم. نمی‌توانستم به کریمی جواب منفی بدهم و به این تیم رفتم.

مدیرعامل پرسپولیس گفت از ما شکایت کن

هنوز از باشگاه پرسپولیس ۳۰۰ میلیون تومان طلبکارم. این همه مدیر آمد و رفت، اما هیچ‌کس پولم را نداد. حتی علی‌اکبر طاهری که مدیرعامل باشگاه بود، آن زمان به من می‌گفت به جای اینکه به دفتر باشگاه بیایی، برو کمیته انضباطی و از پرسپولیس شکایت کن؛ این‌طوری زودتر به پولت می‌رسی!

کالدرون اول شناخت پیدا کرد، بعد نتیجه گرفت

اولین روز‌هایی که کالدرون به ایران آمد، چون از بازیکنان شناخت نداشت، نمی‌توانست به خوبی نتیجه بگیرد. به همین علت بازیکنان را در پست‌های مختلف می‌گذاشت. الان به ارنجی که می‌خواسته رسیده و نتیجه هم گرفته است. این نشان می‌دهد وقتی یک مربی به شناخت برسد، کار را برای نتیجه گرفتن راحت می‌کند. حالا دیگر کسی نمی‌تواند به این مربی خرده بگیرد، چون کارنامه قابل قبولی دارد.

برانکو بردن را دوست داشت

البته او با برانکو تفاوت‌هایی دارد. برانکو تیم‌ها را آنالیز می‌کرد و بردن را دوست داشت. من با او کار کردم و می‌دانم عاشق بازی‌های تماشاگرپسند بود و می‌خواست پرسپولیس همیشه تهاجمی باشد که البته فشار زیادی روی مدافعان می‌آمد. کالدرون فشار روی خط دفاعش را کمتر کرده و به همین خاطر است که با نتایج نزدیک می‌برد، اما خوبی اش به این است که برنده از زمین بیرون می‌آید.

این تیم قهرمان می‌شود

پرسپولیس سه فصل پشت‌سر هم قهرمان شد و این موضوع از نظر روحی می‌تواند هم خطرناک باشد و هم خوب. اگر کالدرون لغزشی داشته باشد، همه کاسه، کوزه‌ها را سرش می‌شکنند. به همین خاطر می‌گویم برد‌های نزدیک هم کمکش می‌کند. این تیم توانایی قهرمانی دارد.

ترابی عالی بود

اگر بخواهم ستاره تیم را انتخاب کنم، به نظرم مهدی ترابی حقش است که بهترین بازیکن تیم شناخته شود. او در ۱۶ بازی اخیر عالی بود. البته خط دفاع و دروازه‌بانان پرسپولیس هم در شش بازی آخر شاهکار کردند. تا زمانی که فوتبال بازی نکرده باشید، نمی‌دانید حفظ برتری یک بر صفر مقابل تیم‌هایی که ۱۱ بازیکن با انگیزه دارند، چقدر سخت و دشوار است.

چرا باید سیدجلال خداحافظی کند؟

با اینکه سیدجلال حسینی نشان داده بازیکن بسیار مؤثری برای پرسپولیس است ولی باز هم می‌شنویم که برخی می‌گویند زمان خداحافظی این بازیکن رسیده، اما من از آن‌ها می‌پرسم چرا سیدجلال باید خداحافظی کند؟ سیدجلال به لحاظ بدنی و روانی عملکرد خوبی داشته و قدرت رهبری اش را از دست نداده پس می‌تواند همچنان مهره فیکس پرسپولیس باشد. لازم است بازیکنان جوان بیشتر بدوند تا سیدجلال با تمرکز بیشتری در زمین بماند. سیدجلال به نحو احسن وظایف خود را انجام می‌دهد و دلیلی برای خداحافظی او نمی‌بینم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج