۹۴۶۹۳۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

الکساندر نوبل، سنگربان جدید بایرن‌مونیخ کیست؟

الکساندر نوبل از معدنچی‌ها جدا شد تا بایرنی شود. مسیری که شاید او را تبدیل به سنگربان اول فوتبال آلمان و مانشافت کند.

خبرورزشی: حدود ۹ سال از زمانی که مانوئل نویر باشگاه دوران بچگی‌اش را ترک کرد تا به بایرن‌مونیخ بپیوندد، می‌گذرد. حالا الکساندر نوبل هم همان مسیر را طی کرده و از معدنچی‌ها جدا شد تا بایرنی شود. مسیری که شاید او را تبدیل به سنگربان اول فوتبال آلمان و مانشافت کند. نوبل ۲۳ ساله است و در تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های آلمان ۱۷ مرتبه به میدان رفته. بازیکنی که پیش از شالکه و تا سال ۲۰۱۵ در عضویت پادربورن بود.

الکساندر نوبل، سنگربان جدید بایرن‌مونیخ کیست؟

نکات کلیدی

اگر فکر می‌کنید برای نوبل زود است که با نویر مقایسه شود، کمی عمیق‌تر بیندیشید. نوبل اولین بازی بوندس‌لیگایی‌اش را هفته آخر فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ برابر هوفنهایم وقتی انجام داد که فقط ۱۹ سال سن داشت. این دروازه‌بان یک متر و ۹۳ سانتی‌متری (دقیقاً همقدِ نویر) برای بازی بعدی‌اش ۲ فصل صبر کرد، اما کلین‌شیت در بازی برابر فرانکفورت در آخرین بازی فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ باعث شد توجه‌ها به او جلب شود.

دومنیک تدسکو سرمربی سابق شالکه با قرار دادن او در ترکیب اصلی تیم برابر وولفسبورگ و نیمکت‌نشین کردن رالف فارمن کاپیتان تیم، همه را متعجب کرد. نوبل درخشید و پس از آن در حالی که فیکس شده بود در ۱۲ بازی، ۴ کلین‌شیت داشت. تابستان سال ۲۰۱۹ دیوید واگنر سرمربی جدید شالکه او را به‌عنوان کاپیتان تیم انتخاب کرد و نوبل در ۱۵ بازی که در نیم‌فصل نخست بازی کرد، ۴ مرتبه موفق به ثبت کلین‌شیت شد.

شبیه نویر

وقتی برای تیم جوانان پادربورن بازی می‌کرد با نام مستعار «مانوئل» خطاب می‌شد، برای اینکه همه را یادِ نویر می‌انداخت. او در ابتدای حضورش در بوندس‌لیگا با مهار ۸۰ درصد ضربات در چهارچوبش شایستگی‌اش را ثابت کرد. او در ۶ بازی نخستی که در ترکیب شالکه قرار گرفت، فقط ۴ گل خورد. با نمایش درخشان در دیدار برابر لایپزیش، صدرنشین فعلی بوندس‌لیگا به او لقب «ابرانسان» دادند و جدی‌تر با نویر مقایسه شد.

آیا می‌دانستید؟

الکساندر نوبل تا سطح زیر ۱۴ سال در پست مهاجم بازی می‌کرده است. پس از اینکه برای دروازه‌بان تیم مشکل پیش آمد درون دروازه پادربورن ایستاد و برای همیشه سنگربان شد. مربی سابق او در رده جوانان می‌گوید: «ابتدا دیدن او درون دروازه کمی کسل‌کننده بود. الکس عاشق رفتن به جلو و گل زدن بود. در این مورد با او صحبت کردم و در ابتدا خوشحال نبود، اما خیلی سریع خودش را با شرایط جدید تطبیق داد و آن را پشت‌سر گذاشت.»

نظر نویر

از مانوئل نویر هم درباره اینکه می‌گویند الکساندر نوبل جانشینش در تیم ملی آلمان خواهد شد پرسیدند و او بیان کرد: «او می‌تواند. نیاز دارد تجربه کسب کند که قطعاً در آینده به دست می‌آید، اما همین حالا هم پیشرفت بسیار خوبی داشته است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج