۹۴۷۰۷۳
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

یونسکو به تهدیدات ترامپ واکنش نشان داد

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد به تهدیدات ضدایرانی و ضد فرهنگی اخیر رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به تهدیدات ضدایرانی و ضدفرهنگی رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

یونسکو در واکنش به تهدیدات ترامپ اعلام کرده است که آمریکا باید به حراست از آثار باستانی و فرهنگی جهان متعهد باشد و از تهدید حمله به مراکز باستانی و فرهنگی پرهیز کند.

یونسکو در بیانیه خود آمریکا را به عنوان کشوری که پیمان‌های بین‌المللی مربوط به حراست از میراث بشری را امضا کرده، ملزم به عدم آسیب رسانی به ابنیه تاریخی عنوان کرده و گفته است: بر اساس دو کنوانسیون ۱۹۵۴ و ۱۹۷۲ که در کنگره آمریکا و مجلس ایران هم به تصویب رسیده، کشورهای عضو نباید اقداماتی انجام دهند که به میراث فرهنگی و طبیعی دیگر کشورهای عضو این کنوانسیون‌ها، آسیب وارد شود.

پیش از این ترامپ با انتشار توئیتی تهدید کرده بود که اگر ایران شهروندان یا اهداف نظامی آمریکا در خاورمیانه را هدف قرار دهد، آمریکا به اماکن فرهنگی ایران در سطح بسیار زیاد و مهم حمله خواهد کرد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز به این توئیت ترامپ واکنش و هشدار داد که چنین حملاتی نقض آشکار قوانین بین المللی است.

دیده‌بان حقوق بشر نیز به اظهارات ترامپ واکنش نشان داده و گفته است که ترامپ به واسطه تهدید کردن برای هدف قراردادن اماکن فرهنگی در حال تهدید به انجام دادن جنایت جنگی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      حتما فردا ترامپت را بازدشت میکند وبا خاک یکسانش میکنند شما بشینید پشت میزتون .هوا سرده سرما نخورید!!؟

    • رضانمکی

      ماایرانیها ترسی از تهدیدات ترامپ نداریم بااین تهدید کسانی باید بترسند ساکن اسرائیل هستن چون باکوچکترین حرکتی علیه اماکن فرهنگی ایران اسرائیل چیزی ازآن باقی خواهد ماند یه چیزی شبیه تخت جمشید اسرائیل هم میشود تخت نتانیهو

    • امیر

      پس کو این همه موشک هایی که سالیان سال رونمایی کردید و افتخار به اختراعش شدید..بزنید این زورگوی جهانی رو..کمی ملت به این قدرت افتخار کنن

    • بدون نام

      آیا کسی که به راحتی ازبرجام خارج شد ونقض تعهد کرد وتمام قوانین بین المللی که وضع شده بودرازیرپاگذاشت ولگد مال کرد میتوان انتظارداشت که میراث فرهنگی ملل را حفظ کند زهی خیال باطل سگ زرد به هیچ قانونی پایبند نیست خدالعنتت کند ترامپ دیوانه سردار محبوب ماراازماگرفتی ، منتظر انتقام خدا وملت ایران باش

    • بدون نام

      اگر داریوش بزرگ زنده بود، برای سرافرازی ایران هیچ باکی نداشت که کاخش نابود بشه. اول فکر کنید که این آثار برای کیست و آنها نسبت به دشمنان ایران چه واکنشی نشان میدادند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج