جاباما
۹۴۷۱۱۶
۱۸ نظر
۵۰۴۶
۱۸ نظر
۵۰۴۶
پ

روایتی باورنکردنی از پشت پرده ترور سردار سلیمانی

رضا مرعشی عضو رسمی شورای ملی ایرانیان آمریکا و کارمند سابق وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در رشته توئیتی در اشاره به مذاکرات مقامات رسمی آمریکا با دونالد ترامپ درباره ترور سردار سلیمانی، مطلبی را منتشر کرد.

برترین‌ها: رضا مرعشی عضو رسمی شورای ملی ایرانیان آمریکا و کارمند سابق وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در رشته توئیتی در اشاره به مذاکرات مقامات رسمی آمریکا با دونالد ترامپ درباره ترور سردار سلیمانی، مطلبی را منتشر کرد. او در این مطلب اطلاعاتی را که در صحبت با دوستانش در وزارت امور خارجه یا کاخ سفید انجام شده نقل می‌کند. گفته‌هایی که اگر حقیقت داشته باشند نشانگر فضای آشفته و وحشتناک حاکم بر کاخ سفید و اتاق فکر ترامپ است.

او نوشت:

«من در روز‌های گذشته، صحبت‌های زیادی با مقامات رسمی دولت آمریکا داشته‌ام؛ افرادی که بیست‌وچهار ساعته در تلاش بودند تا آثار مخرب ناکارآمدی ترامپ در رابطه با ایران را کاهش دهند. با اجازه این افراد، بخش کوچکی از مکالمات طولانیمان را با شما به اشتراک می‌گذارم.

«ما هیچ پروسه تصمیم‌گیری امنیت ملی کاربردی بجایی نداریم. ما هیچ برنامه‌ای برای آنچه که در انتظارمان است، نداریم. آن‌ها به‌هیچ عنوان برای آنچه که ممکن است اتفاق بیفتد، آماده نیستند و آنقدر نادانند که این مسئله را درک نمی‌کنند. مردم آمریکا به‌شدت ترسیده‌اند و البته حق هم دارند».

«ما هنوز هم درحال دست‌وپا زدن در زیر بقایای آخرین جنگ انتخابی خود هستیم و تلاش می‌کنیم که از آن بیرون بیاییم، اما اکنون درحال شروع جنگ جدیدی هستیم».

«من امشب سر فرصت با تو تماس می‌گیرم و مفصل درباره این مسئله صحبت می‌کنم تا فردا که با چند دیوانه جلسه دارم، حرف‌ها و استدلال‌هایی در چنته داشته باشم تا بتوانم کاری برای این آشوب و سوء مدیریت انجام بدهم».
«فکر می‌کنید که اکثر ما چه موقع از ترور سردار سلیمانی مطلع شدیم؟ پس از وقوع حادثه. از آن زمان تاکنون، من مدام تلاش می‌کنم تا تمامی برنامه‌های احتمالی را به یکدیگر وصله پینه کنم و چاره‌ای بیندیشم، اما این شارلاتان‌ها به این برنامه‌ها بی‌توجهی می‌کنند و ترامپ هم هربار کار احمقانه‌تری انجام می‌دهد و ما را دوباره به خانه اول بازمی‌گرداند».

«تمام چیزی که برای ترامپ مهم است، فقط و فقط خراب کردن میراث اوباما، خودشیرینی کردن نزد رای دهنده‌ها و پرت کردن حواس مردم از قضیه استیضاح است. هیچ‌کدام از کار‌هایی که ترامپ انجام می‌دهد، بخاطر منافع آمریکایی‌ها یا حفظ امنیت آن‌ها نیست. او در میان عده‌ای دیوانه ایدئولوژیک مثل پنس و پمپئو قرار گرفته، اما از آن چیزی که ادعا می‌کنند، فاصله زیادی دارند (آن چیزی نیستند که نشان می‌دهند)».

«بسیاری از مشاوران ارشد ترامپ در مسائل ایران، کهنه‌سربازان ارتش هستند که بار‌ها در جنگ‌های آمریکا با افغانستان، عراق و مناطق دیگر خدمت کرده‌اند. آن‌ها عمیقا معتقدند که ایران دلیل شکست خوردن آن‌ها در جنگ‌هاست و شدیدا خواهان انتقام هستند و عواقب آن را درنظر نمی‌گیرند».

«آن‌ها سال‌ها قصد ترور سردار سلیمانی را داشتند و نهایتا ترامپ را برای انجام این کار تطمیع کردند. آن‌ها فکر می‌کنند که جنگ با ایران، وظیفه‌ایست که سال‌ها پیش باید انجام می‌شد؛ بنابراین از دید آن‌ها، ترور سردار سلیمانی، وسیله‌ای برای به سرانجام رساندن این وظیفه بود. هنگامی که ایران واکنش نشان دهد، آن‌ها به ترامپ می‌گویند که به ایران ضربه سخت‌تری وارد کند. حتما می‌توانید حدس بزنید که سرانجام این قضیه چه خواهد شد».
«آن‌ها می‌دانند که حکومت عراق، از کشور بیرونشان می‌کند، بنابراین تلاش خواهند کرد که تا قبل از خارج شدنشان، تا آنجا که می‌توانند آدم‌های بیشتری بکشند. ایرانی، عراقی و هرکسی که دستشان برسد. برخی از آن‌ها از ترامپ می‌خواهند که به دولت عراق بتازد و به آن‌ها بگوید: «اگر جراتش را دارید، ما را از کشورتان بیرون کنید. شرط می‌بندم که نمی‌توانید». این کار عین دیوانگی است».

«وقتی که من جمله شما را درباره اینکه ترور سردار سلیمانی همچون کاتالیزوری برای ایرانیان درجهت حمایت هرچه بیشتر از پرچم و حکومتشان عمل می‌کند، به آن‌ها گفتم، پاسخشان این بود که «این حرف‌ها مانند سخنان چرت‌وپرت اوبامای محافظه‌کار است»، اما شوروی، سال‌ها پیش در شرایط مشابه، مردمش را علی‌رغم میل باطنیشان، وادار به حمایت ملی و همگانی از حکومتش کرد؛ بنابراین ایران درحال حاضر یک ابرقدرت محسوب می‌شود».

«ترامپ، ایران را تهدید به جنایت‌های جنگی می‌کند و هیچیک از مشاوران ارشدش، شجاعت لازم برای مخالفت علنی با او را ندارند. درعوض، این مشاوران همانند بزدل‌ها رفتار می‌کنند و در پشت پرده، هنگام مصاحبه با خبرنگاران، مخالفت خود را اعلام می‌کنند. همگی آن‌ها باید استعفا بدهند. آن‌ها لیاقت خدمت به این کشور را ندارند».

«ما دوستانی داریم که به نقاط جنگی فرستاده شدند و در آنجا صف‌آرایی کردند، اما برای چه؟ ترامپ درطول شش ماه گذشته، ۱۴۰۰۰ سرباز را روانه مناطق جنگی کرده، اما این امر از وقوع بحران جلوگیری نمی‌کند. ما دقیقا چه زمانی قرار است از خود بپرسیم که صف‌آرایی نظامی، بخشی از مشکل است یا راه‌حل آن؟».

«ترسناک‌ترین بخش قضایای اخیر این است که آن‌ها برای توجیه اقدامات و انتخاباتشان، استدلال‌های بیهوده و چرت‌وپرت می‌آورند. وقتی که ما به اشتباهات و لغزش‌ها اشاره می‌کنیم یا پرسش‌های منطقی مطرح می‌کنیم، یعنی در بهترین موقعیت یا بدترین برهه از پروسه مربوطه قرار گرفته‌ایم. اکثر منصوبان دولتی و سیاسی، یا دچار پارانویا (بدگمانی) هستند یا بی‌صلاحیتند یا هردوی آن‌ها».

«اگر سال پیش از من می‌پرسیدید که آیا نهاد‌های آمریکایی آنقدر توانایی دارند که از جنگی که ترامپ قصد دارد علیه ایران راه بیندازد، پیشگیری کنند یا خیر، پاسخ می‌دادم بله، کاملا! اما درحال حاضر مطمئن نیستم. به همان اندازه که برای شمایی که از بیرون به قضیه نگاه می‌کنید، اوضاع بسیار بد به‌نظر می‌رسد، برای ما هم که از درون ماجرا به آن می‌نگریم، اوضاع نامساعد است».

«یکی از مشاوران ارشد ترامپ در دردسر بزرگی گرفتار شد. لپ‌تاپ/آیفون او دزدیده شد و پیش از اینکه بتوانند جلوی آن را بگیرند، هک شد و کاخ سفید نیز باتوجه شفافیت‌های امنیتی موجود، امکان اتخاذ تدابیر پیشگیرانه را نپذیرفت و رد کرد. خانم‌ها و آقایان؛ این هم از مدیران و مشاوران ترامپ!».

درنتیجه: بله دوستان! اوضاع واقعا به همین اندازه که فکر می‌کنید، بد است، اما من تنها یک پیامرسان رده پایین برای گفتن حقایق به‌شمار می‌آیم؛ صدای انسان‌های بی‌صدا، همین! احتمالا شما در همین لحظه به برنامه‌ها و اخبار منظم و از پیش برنامه‌ریزی شده رسانه‌ها رجوع می‌کنید.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس احتمالا جنگ میشه
      چه بهتر ببینیم کی زورش بیشتره

    • سيد

      يكم ب نظر اين حرفا ساختگيست.

    • بدون نام

      ما که از کشتن وکشته شدن نمی ترسیم. ذلت را هرگز نمی پسندیم.
      مرگ برآمریکا ننگ به نیرنگشان.

    • بدون نام

      ما از کشتن و کشته شدن نمی ترسیم. هیهات من الذله.

    • نظر.

      سلام.ولی ضربه رامیزنه/ترامپ%حالادیوانه یاغیردیوانه/اونم شهادت انسانهای مخلص%ازطرف یک فرزندارشدشهید/ارومیه%

    • بدون نام

      اونجاش که گفته ترامپ فقط دنبال خراب کردن میراث اوباماست و هیچی جز این براش مهم نیست منو یاد کشور خودمون میندازه

    • نگین

      جنگ وخون ریختن وویرانی اصلاخوب نیست.چقدرراحت میپذیریدکه جنگ بشه خدانکنه..سردارهمه کارکردکه کشورماخدشه ای بهش واردنشه.انشالاخون بهای سردارهمون اخراج آمریکاییاست نه ختم شدن به جنگ.جنگ اصلاخوب نیست..

      پاسخ ها

      • عقابها

        بله باید برای رسیدن به درسی به آمریکا داده شود که برای همیشه از دستشان راحت بشويم هرچه خداوند بخواهت همان شود به امید حق یا علی مدد

      • بدون نام

        واقعا انشالله

      • بدون نام

        واقعا انشالله

      • بدون نام

        واقعا انشالله

      • بدون نام

        واقعا انشالله

    • بدون نام

      حالا همونایی که حرفشون جنگه ، فقط بلوفی حرف نزنند و در عمل بروند و دفاع کنند درسته. بروید سینه چاکان جنگ .ما برایتان آرزوی پیروزی داریم.

    • بدون نام

      ترامپ یا هر خر دیگه، انتقام ما از آمریکا واسراییل سخت وکوبنده خو.اهد بود

    • احسان

      سردار سلیمانی جنگید که جنگ به داخل کشور نیاد حالا یک عده داخل ایران دنبال جنگ با آمريکا هستند جنگ جز بدبختی و فقر و عقب موندگی چیز دیگری نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

      • نگین

        منم موافقم

    • بهرام

      من درجنگ عراق بودم ویک پایم هم قطع شده اما حاضرم بهر نحوی بتونم بقیه جانم فدا کنم ولی پای سرباز امریکایی وخارجی وارد کشورم نشه حتئ حاضرم برای جلوگیراز چنین اتفاقی شدیدآ بجنگم ودرنهایت درصورت لزوم عملیات انتهاری درمیان اجنوی انجام دهم ...وامیدوارم امریکا بفهمد وتن به جنگ ندهد چون خاک ایران براش باطلاق بی انتهاخواهد بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج