جاباما
۹۴۷۱۲۶
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

آخرین زیارت سردار سلیمانی در قم و جمکران

مردم قم امشب با سردار خوبی‌ها و مردانگی‌ها در شهر ام القری اسلام وداعی جانانه داشتند، آن هم در آستانه رحلت مادری که تنها و شبانه و در غربت به دامان خاک رفت.

خبرگزاری ایسنا: مردم قم امشب با سردار خوبی‌ها و مردانگی‌ها در شهر ام القری اسلام وداعی جانانه داشتند، آن هم در آستانه رحلت مادری که تنها و شبانه و در غربت به دامان خاک رفت.

امشب مردم قم پس از ساعت‌ها انتظار برای وداع، پیکر شهید سپهبد سردار سلیمانی را از حرم تا جمکران تشییع کردند.

مردم متدین قم با وجود سرمای هوا و انتظار طولانی مدت، ایستادند تا پیکر مطهر سردار رشید اسلام را به پاس همه سال‌هایی که سرپا ایستاد، در سرما ایستاد و نخوابید تا امنیت این سرزمین را تضمین کند، بدرقه کنند.

پیکر مطهر شهدای مقاومت پس از طواف ضریح مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و وداع مراجع تقلید در سیل خروشان جمعیت مردم قرار گرفت و پس از ورود به مسجد مقدس جمکران مراسم تشییع و تجلیل از این سردار با عظمت انقلاب و رهبری برگزار شد و پس از آن برای خاکسپاری به کرمان منتقل می‌شود.

اما نکته جالب توجه آن است که همگان سردار را به فاطمی بودنش می‌شناسند و این‌که خانه‌اش در کرمان وقف فاطمیه است. وی در آستانه ایام فاطمیه به زادگاهش بازمی‌گردد تا امسال نیز میزبان فاطمیه‌ای تاریخی در شهرش باشد.

تاریخ فراموش نمی‌کند که هزار و چهارصدسال پیش در چنین شب‌هایی مادر گیتی در تنهایی و غربت غسل داده شد، کفن شد و غریبانه تشییع شد، در دل سیاهی شب در دامان خاک آرام گرفت. آن شب بغض و اشک و آه بود و مظلومیت مردمی که در آن دل شب جز خدا کسی را نداشتند.

چرخ روزگار گردید و گردید تا سیاهی شب‌ها چشمش به جمال پسرانی روشن شد که غبار غربت تاریخی از چادر خاکی مادر بزدایند و شرق و غرب عالم را به صف بکشند و منقتم حقی شوند که هزار و چهارصد سال پیش در تلخ ترین شب های تاریخ از مادر گیتی دریغ شد.

آن شب‌ها تمام شد و این شب ها یک نوکر حضرت زهرا(س) که تنها آرزویش رسیدن به شب‌های سینه زنی اش برای مادر بود، بر مژه چشمان اشکبار میلیون‌ها عاشق و دلداده حضرت صدیقه طاهره(س) شهر به شهر و کوی به کوی می رود و فریاد می زند که ای دیوها و ددها و نامردها، «دوران تنهایی مادر ما سرآمده، است. مادر ما دیگر تنها نیست. ما هستیم. جان می دهیم تا او دیگر در دل شب بر تنهایی خود و مولای خویش نگرید. جان می‌دهیم تا دیگر چاه خشکیده خانه، محرم راز مولایمان نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زینب حسینی

      سرداره عزیزم روحت شاد

    • علی

      کرمانم! حال آسمانت مثل حال دلمان است

      گاهی می بارد لحظه ای طوفانیست گاهی بغض دارد!

      میدانی فرزندت ، سردارت  درراه است؟

      از زیارت می اید آماده ای برای استقبالش؟!!

      خبرداری  اینبار می آید که بماند !

      می آید که به جای یک عمر نخوابیدن تا ابد درآغوشت بخوابد

      آغوشت راباز کن دیار کریمانم افتخارت می آید، می آید که بماند...

    • بدون نام

      خوش ب سعادتشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج