۹۴۷۲۶۷
۱۰ نظر
۵۲۷۰
۱۰ نظر
۵۲۷۰
پ

اپوزیسیون و خارج‌نشین‌هایی که ترور سردار را محکوم کردند

انشقاق از همان بامداد فاجعه شکل گرفت؛ بامداد جمعه ۱۳ دی که ارواح طیبه شهدا، حاج قاسم سلیمانی و همراهانش را در آغوش کشیدند. ابعاد گسترده این جنایت دولت آمریکا و همچنین محبوبیت سپهبد سلیمانی میان مردم ایران و منطقه موجب شد تا همه احزاب و گروه‌های داخل کشور و نیز مقامات دیگر کشور‌ها نسبت به این جنایت آمریکا واکنش نشان داده و آن را در بیانیه‌ها و گفت‌وگوهایشان محکوم کنند.

روزنامه فرهیختگان: انشقاق از همان بامداد فاجعه شکل گرفت؛ بامداد جمعه ۱۳ دی که ارواح طیبه شهدا، حاج قاسم سلیمانی و همراهانش را در آغوش کشیدند. ابعاد گسترده این جنایت دولت آمریکا و همچنین محبوبیت سپهبد سلیمانی میان مردم ایران و منطقه موجب شد تا همه احزاب و گروه‌های داخل کشور و نیز مقامات دیگر کشور‌ها نسبت به این جنایت آمریکا واکنش نشان داده و آن را در بیانیه‌ها و گفت‌وگوهایشان محکوم کنند. اما راستش را بخواهید کسی از اپوزیسیون خارج‌نشین چنین انتظاری نداشت.

مسعود بهنود، داستا‌ن‌نویس و روزنامه‌نگار‌

اپوزیسیون و خارج‌نشین‌هایی که ترور سردار را محکوم کردند

مسعود بهنود که قرابتی با بی‌بی‌سی‌فارسی دارد، در توییتی نوشت: «چگونه است حال، کسانی که مدعی سیاست‌شناسی، سیاست‌ورزی و ایرانی‌دوستی هستند، از این فرصت استفاده نمی‌کنند تا همراهی خود را با اکثریت مردم نشان دهند. خوشحالی برای ترور قاسم سلیمانی، بند نازک میان این گروه‌ها را با مردم می‌بُرد. با بی‌شناسنامه‌ها نیستم، آن‌ها حسابشان جداست».

عطاءا... مهاجرانی، وزیر اسبق فرهنگ

اپوزیسیون و خارج‌نشین‌هایی که ترور سردار را محکوم کردند

او که سال‌هاست در لندن زندگی می‌کند، در توییتی شهادت سپهبد سلیمانی را تسلیت گفت و نوشت: «سردار قاسم سلیمانى، قهرمان ملى ایران و اسلام بوده و خواهد بود. در دفاع از تمامیت سرزمینى ایران، دفاع از نظام جمهورى اسلامى، در مبارزه علیه داعش، شخصیتى سرنوشت‌ساز بود. دو سال پیش گفت: کاندیداى گلوله هستم. زندگى او و کارنامه او با شهادت امضا شد».

مهاجرانی به عنوان یکی از منتقدان حاکمیت ایران، حتی از عنوان «شهید» برای سردار سلیمانی استفاده کرده است؛ عنوانی که رسانه‌های خارجی فارسی‌زبان از اطلاق آن به سردار اجتناب می‌کنند و می‌توان گفت همین عناوین «شهید» و «کشته‌شده» وجه انشقاق عمده‌ای بین آنهاست.

محمد منظرپور، سردبیر سابق صدای آمریکا

اپوزیسیون و خارج‌نشین‌هایی که ترور سردار را محکوم کردند

محمد منظرپور حتی پا را فراتر گذاشت و به کسانی که برای شهادت سردار سلیمانی خوشحالی می‌کنند گفت پست. او باور نکرده بود این‌ها می‌توانند ایرانی باشند و در واکنش به ابراز شادی برخی اکانت‌های فارسی‌زبان از شهادت سپهبد سلیمانی نوشت: «اطمینان دارم کاربرانی که به فارسی کشته‌شدن یک سردار ایرانی را جشن گرفته‌اند عمدتا ایرانی نیستند؛ فارسی‌زبان هستند، مثلا سپاه سایبری اسرائیل، عربستان سعودی، طایفه بارزانی و البته اسیران شست‌وشوی مغزی‌شده تیرانا. ایرانی هر چقدر هم مخالف رژیم باشد تا این حد پست نمی‌شود».

اردشیر زاهدی، وزیر خارجه رژیم پهلوی

اپوزیسیون و خارج‌نشین‌هایی که ترور سردار را محکوم کردند

ابتدا توییتی از اردشیر زاهدی دست‌به‌دست شد با محتوای ناسزا‌هایی گل‌درشت به ترامپ که البته از اکانتی جعلی منتشر شده بود. بعد از آن، اما وزیر خارجه رژیم پهلوی در گفتگو با بی‌بی سی فارسی گفت: «ترامپ دیوانه شده و اگر مدرکی علیه سلیمانی دارد، چرا منتشر نمی‌کند؟ بزرگ‌ترین تروریست دنیا خود آمریکاست.

قاسم سلیمانی شخصیتی بزرگ در معیار‌های جهانی و سربازی دلاور و میهن‌پرست و افسری شرافتمند برای وطن ما بود. نام او در رده بزرگ‌ترین نوابغ نظامی جهان ماندگار خواهد ماند.

او افسری شرافتمند و میهن‌پرست بود. ایران برای من ایران ۸۲ میلیونی است که برادران و خواهران خودم می‌دانم. کسانی که امروز از خارجی پول می‌گیرند و می‌گویند بروید آنجا (ایران) بمب بیندازید، این‌ها کسانی‌اند که پستان مادرشان را گاز می‌گیرند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اپوزیسیون اکثرا خائن و وطن فروش و لجن اند.این چند تا شرف داشتند باز.البته اگه از ته دلشون بوده باشه

    • irani

      به قول امام حسین
      اگر مرد نیستید آزاد مرد باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر دین ندارید آزاده باشید البته

    • بدون نام

      بیشتر ناراحتن این همه زحمت کشیدن ترامپ تو یه روز همشو پوکوند

    • بدون نام

      بیشتر ناراحتن این همه زحمت کشیدن ترامپ تو یه روز همشو پوکوند

    • بدون نام

      یه عده هم ایرانیهایی هستند که اول انقلاب همه چی رو ول کردن رفتن برای یه زندگی معمولی در امریکا همسطح هاشون که موندن الان صاحب چندین برابر ثروت شدن بازاری و زمین دار و غیره (سه چهار سال هست ریال خیلی پایین اومده با ارزش چهارسال پیش مانده ها موفق بودن) و حساب میکنند اگر مهاجرت نکرده بودن در ایران میتونستن دارایی هاشون رو چندین برابر افزایش بدن
      درحالیکه وقتی مهاجرت میکنی یا باید سرمایه دار باشی پولت بیشتر بشه یا با هر سطحی بری تو همون فریز میشی

    • بینام

      همه شون آدم فروشن
      بی بی سی چی های لاابالی

    • بدون نام

      جاشون اونجا راحته که ازاین حرفها می زنند

    • طاها

      عمق فاجعه ی توی ایران زندگی کردن را درک نمی کنن ...

    • بدون نام

      علت اینه که سردار واقعا حرف نداشت

      بشکند دستی که اونو از ما گرفت !!!!

      ولی کور خوندن . صیاد شیرازی رو کشتن سلیمانی جاش اومد ایشالا جای اینم پر میشه !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج