جاباما
۹۴۷۳۶۶
۱۲ نظر
۵۱۳۸
۱۲ نظر
۵۱۳۸
پ

زبان بدن حیوانات را بشناسیم

حیوانات هم مثل ما با کمک بدنشان با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و ژست‌ها و علائم بدن خاصی وجود دارد که به حیوانات اجازه می‌دهد به ما احساسات و منظور خود را نشان دهند.

برترین‌ها : حیوانات هم مثل ما با کمک بدنشان با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و ژست‌ها و علائم بدن خاصی وجود دارد که به حیوانات اجازه می‌دهد به ما احساسات و منظور خود را نشان دهند، مثلا سگی که دمش را تکان می‌دهد یا موشی که روی پا‌های عقبش می‌ایستد. در این مطلب چند نمونه از رفتار حیوانات اهلی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. امیدواریم که به شما کمک کند حیوانات را بهتر درک کنید و از مشکلات و سوء تفاهم‌های احتمالی جلوگیری کنید.

سگ

زبان بدن حیوانات را بشناسیم

شادی

سگی که دمش را به حالت خمیده تکان می‌دهد به این معناست که آماده بازی کردن است و حالش خوب است. سگی که سرش را به یک طرف کج می‌کند در حالی که سعی در شنیدن دارد، منتظر پاداش است.

عصبانیت

گوش‌ها رو به جلو و بالا قرار دارند. سر در حالت راست و عمودی است و نشان دهنده پرخاشگری یا میل به نمایش دادن تسلط است.

اضطراب

دم راست افقی نشان می‌دهد که سگ متوجه چیزی شده و سعی می‌کند بفهمد آیا در خطر است یا چیزی برای نگرانی وجود ندارد.

گربه

زبان بدن حیوانات را بشناسیم

خوشحالی

یک گربه آرام گوش‌هایش را راحت نگه می‌دارد. اگر گربه‌ای با چپ چپ یا با چشمان نیمه بسته نگاه کند، به این معناست که به شما اعتماد دارد و احساس امنیت می‌کند. وقتی گربه‌ای دم خود را بالا می‌برد، شاید به این معنا باشد که شاد و صمیمی است.

ترس

دم پایین بین پنجه‌ها نشانه ترس و وحشت است. چشم‌های گرد شده نشانه اضطراب است؛ و اگر گربه‌ای به سرعت گوش‌هایش را حرکت دهد، به معنای مراقب بودن است.

پرخاشگری

اگر گربه‌ای بی‌وقفه به شما خیره شود، می‌تواند شما را به چالش بکشد. گربه عصبانیت خود را وقتی بیان می‌کند که گوش‌هایش را در سرش فشار می‌دهد و اگر دمش را با شدت و عصبی به بالا و پایین یا چپ و راست تکان دهند، نشان دهنده تحریک یا عصبانیت است.

همستر

زبان بدن حیوانات را بشناسیم

خوشحالی

همستر رضایت خود را با خمیازه و کشش بدنش نشان دهد و با پریدن ابراز خوشحالی کند. ایستادن روی پنجه‌های عقب و حرکت رو به جلوی بالاتنه ممکن است نشانه کنجکاوی باشد.

اضطراب

همستر با دراز کشیدن روی زمین و پنهان شدن سعی می‌کند ترس خود را نشان دهد.

پرخاشگری

ایستادن همستر روی پنجه‌هایش ممکن است معنای دیگری داشته باشد. وقتی روی پنجه‌های عقبی می‌ایستد، اما بالاتنه‌اش را به عقب می‌برد، نشانه پرخاشگری است. همچین ممکن است پنجه‌های جلویی را رو به بالا بکشد.

خرگوش

زبان بدن حیوانات را بشناسیم

خوشحالی

خرگوش خوشحالی خود را با پریدن ابراز می‌کند و با دراز کشیدن روی شکم و دراز کردن پا‌های جلو و عقب خود، نگرش خوب خودش را نسبت به شما نشان می‌دهد. یعنی احساس راحتی و آرامش می‌کند.

اضطراب

وقتی خرگوش استرس دارد، در جای خود ثابت می‌ماند. گوش‌هایش را داخل سرش فشار می‌دهد و چشم‌هایش را باز نگه می‌دارد. وقتی از لمس کردن شما ناراضی است هم ممکن است این حالت را نشان دهد. ضربه زدن با پا‌های عقب هم نشانه خطر است.

پرخاشگری

وقتی خرگوش می‌خواهد شما را گاز بگیرد، روی پنجه‌های عقب می‌ایستد و بدنش را به جلو حرکت می‌دهد. اغلب، این رفتار در خرگوش‌های تنها مشاهده می‌شود.

طوطی

زبان بدن حیوانات را بشناسیم

خوشحالی

وقتی طوطی خوشحال است، ابتدا پا و بال چپش را باز می‌کند و سپس بال و پای راستش را. سپس بال‌هایش را به سمت بالا می‌کشد. همچنین ممکن است یک لحظه پرهایش را باد کند.

اضطراب

وقتی طوطی مضطرب تاجش را بالا می‌برد و بدنش را محکم و کشیده نگه می‌دارد، نشان می‌دهد که ترسیده است و می‌خواهد از خودش دفاع کند.

پرخاشگری

طوطی معمولا قبل از حمله و گاز گرفتن شما، این ژست را می‌گیرد. پاهایش را باز می‌کند تا تعادل داشته باشد، به شما نگاه می‌کند و منقارش را باز می‌کند.

خوکچه هندی

زبان بدن حیوانات را بشناسیم

خوشحالی

بالا پریدن نشانه حال خوب است و اگر حیوان روی زمین دراز بکشد و خرخر کند احساس راحتی می‌کند.

اضطراب

خوکچه هندی وقتی می‌ترسد سرش را پایین می‌آورد. مچنین دیوار یا زمین را فشار می‌دهد، پنجه‌هایش را جمع می‌کند و ثابت می‌شود.

پرخاشگری

وقتی خوکچه هندی قدرتش را نشان می‌دهد و می‌خواهد تاثیر بگذارد، سرش را به سمت بالا می‌کشد. اما اگر روی پنجه‌هایش بایستد و با سر بالا برده، از یک طرف به طرف دیگر تاب بخورد، نشانه پرخاشگری است.

لاکپشت

زبان بدن حیوانات را بشناسیم

خوشحال

هرچه لاکپشت احساس بهتر و راحت‌تری داشته باشد، بیشتر اطرافش را با کنجکاوی کاوش می‌کند. در لاکش پنهان نمی‌شود و به راحتی سر و پنجه‌هایش را نشان می‌دهد.

اضطراب

اگر لاکپشت احساس خطر کند، سعی می‌کند با کشیدن سر، دم و پنجه‌هایش داخل لاک، از خودش محافظت کند. این علامت شناخته شده‌ای است که حیوان احساس ترس می‌کند.

پرخاشگری

وقتی لاکپشت می‌خواهد نشان دهد که غالب است، تا حد ممکن لاکش را بالا می‌برد و دم و گردن خود را دراز می‌کند.

اسب

زبان بدن حیوانات را بشناسیم

خوشحالی

اگر اولین بار نیست که اسبی را می‌بینید، شما را می‌شناسد و پاهایش عقبش را بالا می‌برد و به این معنی است که روحیه بازیگوشی دارد.

اضطراب

اگر اسب پا‌های عقب یا جلوی خود را بالا می‌برد، به این معناست که احساس خطر کرده است. اگر اسب وحشت‌زده باشد، بهتر است فاصله ایمن را از آن حفظ کنید.

پرخاشگری

وقتی اسب ناراضی است، سم‌ها یا بازوهایش را روی زمین می‌کوبد. سرش را تکان می‌دهد، گوش‌هایش را محکم فشار می‌دهد، دمش را به سمت بیرون می‌کشد و چشم‌هایش را کاملا باز می‌کند.

منبع: brightside

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش از مرغ و خروسن میگفتن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره

      • بدون نام

        اره

    • بدون نام

      آخی طفلی خرگوش همسایمون پیش ما بود نازش میکردم اینطوری میکرد فکر میکردم دوست داره نگو ناراحت میشده، دلم سوخت همیشه میپرید دور من میچرخید عزیز دلم وقتی پسش دادیم فهمیدم حیوانات از انسان خیلی بهترن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست دارند ، وقتی نازشون می کنی واسه اینکه گوش هاشون آسیب نبینه این شکلی می شند.

    • بدون نام

      برای من که مفید بود کاش آموزش در مورد چگونگی رفتار با حیوانات زیاد بشه و انقدر آزار نبینن این زبون بسته ها. ممنون از برترینها

    • بدون نام

      گربه ی من زبان بدن سرش نمیشه در هرگونه شرایطی پوکر فیس نگات میکنه بعد میخوابه خرناس میکشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من خوندم که اگر گربه‌خرناس بکشه برای همیشه بدبختی میاد رو سرت

      • زهرا۲۲

        بدبختی؟؟؟؟
        بنظرم اینا خرافاته

      • بدون نام

        با این خرافات میخوایم آگاه بشیم و ایران رو بسازیم؟!

    • بدون نام

      همه میدونن این مطلب خیلی پیش پا افتاده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج