جاباما
۹۴۷۴۴۰
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

وزیر کشور: آمریکا بزرگ‌ترین حامی تروریسم است

وزیر کشور گفت: آمریکا با ترور سردار سلیمانی نشان داد که بزرگترین حامی تروریسم و حتی رهبر تروریسم منطقه است.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور: «عبدالرضا رحمانی فضلی» در گفت و گوی تلفنی با سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه ضمن قدردانی از همدردی و حمایت دولت و ملت ترکیه با دولت و ملت ایران اظهارداشت: شهید قاسم سلیمانی، فرمانده مقابله و مبارزه با تروریسم بود و خدماتی که ایشان به مردم منطقه در مبارزه با تروریسم کرد؛ مورد تصدیق دولت‌ها و مردم منطقه است.

وی با اشاره به اینکه تنها تروریست‌ها و حامیانشان از شهید سپهبد سلیمانی کینه داشتند و کینه خود را با ترور ایشان عملیاتی کردند، اظهار کرد: آمریکا با این اقدام نشان داد که بزرگترین حامی تروریسم و حتی رهبر تروریسم منطقه است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید ببینیم چه کسانی از شهادت سردار خوشحال و چه کسانی ناراحت شدند، گفت: ملت‌های منطقه و دولت هایی که تحت تاثیر اقدامات تروریست‌ها بودند، از این واقعه سخت غمگین هستند اما تروریست‌ها، آمریکا و رژیم صهیونیستی از این موضوع خوشحال شدند و این امر نشان می‌دهد که آنها حامیان اصلی تروریست‌ها هستند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ملت ایران و مردم مسلمان منطقه یکپارچه ترور شهید سلیمانی را محکوم کردند و تقاضای انتقام و برخورد با مسببین آن را دارند، افزود: تمام مردم ایران در چند روز گذشته این مطالبه و درخواست را از دولت و حکومت خود داشتند و این حق قانونی و طبیعی مردم و دولت ایران است که در مکان و زمان مناسب انتقام درخور با این حادثه را بگیرد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: آمریکا سال‌هاست که در منطقه ما مداخله می‌کند و در حوزه های مختلف ورود می‌کند که این امر نه مورد قبول مردم منطقه و نه منطبق با قوانین بین المللی است.

وزیر کشور با بیان اینکه ایران همواره تابع قوانین بوده و هیچ وقت در امور کشورهای دیگر دخالت نکرده است، اظهار کرد: همکاری ایران با سایر کشورهای منطقه در چارچوب همکاری های دو یا چند جانبه بوده و همواره با توافق صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امنیت کشورهای منطقه و همکاری ایران با آنها برای برقراری امنیت و مقابله با تروریسم امر مهمی است، تصریح کرد: ایران با کشورهای همسایه همکاری خوبی در مبارزه و مقابله با تروریسم داشته است و همچنان در مبارزه با تروریسم فعال خواهیم بود.

رحمانی فضلی اظهار کرد: توقع داریم همه کشورهای منطقه و دولت‌های مستقل نسبت به این اقدام موضع گیری کنند و البته دولت‌های دوست همچون ترکیه و رییس جمهوری این کشور این موضوع را محکوم کردند.

وزیر کشور تاکید کرد: توقع داریم نهادهای بین‌المللی چون سازمان ملل و شورای امنیت نیز این اقدام را به شدت محکوم کنند.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: همچنان ثبات و صلح در منطقه برای ما مهم است و حضور آمریکا در منطقه موجب بی‌ثباتی و عدم امنیت است و همچنین مبارزه با تروریسم در منطقه را اولویت خود می‌دانیم.

تاکید بر ادامه مبارزه با تروریسم در منطقه

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه نیز در این گفت و گوی تلفنی ضمن محکوم کردن ترور سردار سلیمانی، از طرف دولت و ملت خود این ضایعه بزرگ را به مردم و دولت ایران تسلیت گفت.

وی با اشاره به اینکه ترکیه همواره برابر مداخلات خارجی در منطقه ایستاده است، اظهار کرد: ترکیه برابر این اقدام نیز موضع گرفته و به شدت آن را محکوم کرده است.

وزیر کشور ترکیه با اشاره به اینکه از تاثر بسیار زیاد و خشم مردم ایران نسبت به این موضوع آگاه است، تصریح کرد: مواضع دولت های منطقه در چنین مواردی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سویلو همچنین با تاکید بر اینکه صلح و ثبات در منطقه بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: افراد و گروه‌هایی در تلاش هستند صلح و ثبات منطقه را بر هم بزنند که باید برابر چنین افرادی با طمانینه عمل کنیم تا بهانه‌ای به دست آنها داده نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • همدانی

      امریکا بااین اقدام بزدلانه وحشیانه وداعشی دیگرحامی نیست بلکه خود خود ترویست وبنیانگذارداعش است.

    • بدون نام

      پمپئو بهش بگيد حرف نزنه داره حالم بهم ميخوره

    • از دخترلن حاج قاسم

      درسته. ترامپ تروریست و حامی اصلی تروریسم است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج