۹۴۷۵۱۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

سباستین کورتس، بار دیگر صدر اعظم اتریش شد

دولت ائتلافی جدید اتریش متشکل از حزب سبز و حزب محافظه کار خلق اتریش به صدر اعظمی مجدد "سباستین کورتس" ۳۳ ساله رسما کار خود را آغاز کرد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، حدود صد روز بعد از انتخابات پارلمانی اتریش دولت جدید این کشور به صدر اعظمی مجدد "سباستین کورتس" ۳۳ ساله رسما آغاز به کار کرد. کورتس برای دومین بار سکان صدر اعظمی این کشور را در دست گرفته و در راس یک ائتلاف متشکل از محافظه کاران و حزب سبز اتریش قرار گرفت.

به این ترتیب دولت ائتلافی جدید اتریش متشکل از حزب محافظه کار خلق و حزب سبز اتریش رسما کار خود را آغاز کرد. "الکساندر فان در بلن"، رئیس جمهور اتریش روز سه شنبه تیم ۱۷ نفره کابینه جدید اتریش به صدر اعظمی "کورتس" را بر سر کار آورده و مراسم سوگند را برگزار کرد.

سباستین کورتس، بار دیگر صدر اعظم اتریش شد

ائتلاف بین حزب خلق اتریش و سبزها تنها دولت با چنین شکلی در اتحادیه اروپا است. کابینه جدید "کورتس"، از 14 وزیر تشکیل شده است و برای اولین بار در تیم دولتی وی تعداد زنان بیشتر از مردان است.

حزب خلق اتریش در انتخابات پارلمانی اواخر سپتامبر سال گذشته با کسب 37.5 درصد آراء پیروز شد. حزب سبز هم با کسب 13.9 درصد آراء چهارمین حزب قدرتمند در این کشور شد.

ائتلاف حزب سبز و حزب خلق اتریش اولین نوع این ائتلاف در تاریخچه این کشور است. حزب سبز اتریش اولین بار است که در تشکیل یک دولت مشارکت می کند.

دولت ائتلافی قبلی اتریش متشکل از حزب راست پوپولیستی آزادی و حزب خلق اتریش در بهار گذشته بعد از اینکه تنها یک سال و نیم از روی کار آمدن آن می گذشت به دلیل رسوایی رئیس حزب آزادی اتریش از هم فرو پاشید.

"هاینتس کریستین اشتراخه»، معاون صدر اعظم وقت اتریش از حزب آزادی، در پی انتشار یک فیلم ویدئویی و رسوایی بر سر دریافت کمک‌های مالی غیرقانونی برای حزب متبوعش، استعفا کرد. اشتراخه همچنین از سمت رهبری حزب راست‌گرای افراطی «آزادی» اتریش نیز کناره‌گیری کرد.

این ویدئو مربوط به ماه جولای سال 2017 میلادی و قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی همان سال اتریش بوده است. این انتخابات در نهایت به روی کار آمدن دولت ائتلافی متشکل از حزب آزادی و حزب خلق اتریش در وین انجامید. انتشار این ویدئو به استعفای این سیاستمدار و صدر اعظم وقت اتریش و اعلام برگزاری انتخابات پیش از موعد منجر شد.

تشکیل یک دولت با حزب سبز همچنین برای سباستین کورس، صدر اعظم جدید و قدیمی این کشور به مفهوم آغازی جدید است.

رئیس جمهور اتریش در مراسم ادای سوگند دولت ائتلافی جدید اتریش اعلام کرد که او و اتریش انتظارات بزرگی از ائتلاف جدید دارند.

به گفته وی دولت باید سریع، با آرامش و با وجدان کاری بر سر کار رفته و به جلب اعتماد شهروندان توجه ویژه ای داشته باشد.

از اهداف مهم دولت ائتلافی جدید اتریش حمایت از آب و هوا و مبارزه با مهاجرت های غیر قانونی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج