جاباما
۹۴۷۶۱۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

والنسیا - رئال‌مادرید؛ به سوی یک فینال جدید

امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده، والنسیا قهرمان کوپا‌دل‌ری و رئال‌مادرید تیم سوم لالیگا برای تعیین اولین فینالیست رقابت خواهند کرد.

خبرورزشی: سال ۲۰۲۰ سال تغییر سوپرجام اسپانیاست. توافق با عربستانی‌ها باعث شد تک‌بازی سوپرجام تبدیل به تورنمنتی جدید با حضور چهار تیم شود. قهرمان، نایب‌قهرمان و تیم سوم لالیگا، در کنار قهرمان کوپادل‌ری. امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه ملک عبدا... شهر جده، والنسیا قهرمان کوپا‌دل‌ری و رئال‌مادرید تیم سوم لالیگا برای تعیین اولین فینالیست رقابت خواهند کرد.

والنسیا؛ خفاش‌ها با یک رهبر تازه‌کار

در ۲ فصل اخیر والنسیا در مسیر درستی گام برداشته و با حضور بین ۴ تیم بالای جدول خودش را دوباره به جمع بزرگان لالیگا نزدیک کرده است. فصل پیش هم با مارسلینو با برد خاطره‌انگیز و تاریخی مقابل بارسلونا قهرمان کوپادل‌ری شدند. قهرمانی ارزشمندی که باعث شد خفاش‌ها پس از ۱۱ سال یک جام به افتخارات‌شان اضافه کنند، اما مارسلینو نتوانست کار‌های خوبش را تکمیل کند و در ابتدای فصل جای خودش را به آلبرت سلادس ۴۴ ساله داد.

یکی از معدود کسانی که سابقه بازی در هر دو تیم بارسلونا و رئال‌مادرید را داشته. در توانایی‌های سلادس تردید‌هایی وجود داشت، چراکه او فقط در رده‌های پایه تیم ملی اسپانیا سرمربی بود و مدت کوتاهی دستیار لوپتگی در تیم ملی اسپانیا و رئال‌مادرید شد. با این حال همراه خفاش‌ها در این مدت ۱۰ برد، ۸ تساوی و ۴ شکست داشته و تیمش هم شرایط بدی ندارد. احتمالاً در سوپرجام هم بیشتر والنسیا به چشم بیاید و شاید حتی مثل کوپادل‌ری شگفتی‌ساز شوند.

رئال‌مادرید؛ ۲۰۲۰ و داستان‌های جدید

از وقتی زین‌الدین زیدان به رئال برگشت، برنامه‌هایش را ردیف کرده و تلاش کرده برای ساختن نسخه جدید کهکشانی‌ها گام به گام جلو برود. زیزو برای این فصل چند ستاره خرید تا تیمش کمبودی نداشته باشد. او فکر همین روز‌ها را کرده بود که مهره‌های ارزشمندش را در مهم‌ترین بازی‌ها از دست بدهد. در آستانه سوپرجام آزار در دسترس نیست و بن‌زما و بیل هم به او پیوستند.

حالا باید با مهره‌های جوانی مثل وینیسیوس، رودریگو و یوویچ برای اولین جام فصل مبارزه کند. پس از ۳ تساوی متوالی در بازی‌های ماه دسامبر لالیگا، سال ۲۰۲۰ را با برد برابر ختافه شروع کرده‌اند. مثل قبل وضعیت رئال به‌خصوص در خط دفاع بد نیست و در ۱۰ بازی آخرشان در لالیگا فقط ۳ گل خورده‌اند. نتیجه می‌گیریم فعلاً چالش زیزو در خط حمله است. شاید انگیزه بازیکنان جوان برای نشان دادن خودشان برگ برنده او در نبرد با والنسیا باشد و همین انرژی آن‌ها را به فینال با برنده اتلتیکو و بارسا برساند.

آخرین جدال

کمتر از یک ماه قبل در دیدار رفت لالیگا، والنسیا و رئال‌مادرید در مستایا به تساوی یک-یک رسیدند. سولر برای والنسیا و بن‌زما در واپسین ثانیه‌ها برای رئال گل زدند.

آمار بازی

۷) برنده ۳ بازی از ۷ دیدار اخیر بین والنسیا و رئال‌مادرید، کهکشانی‌ها بوده‌اند. خفاش‌ها ۲ بازی را برده‌اند و ۲ بازی هم مساوی شده است.
۱۰) در سوپرجام که از سال ۱۹۸۲ برگزار شده، رئال ۱۰ قهرمانی دارد و والنسیا فقط یک مرتبه در سال ۱۹۹۹ به این جام رسیده است.
۳) خفاش‌ها در ۳ دیدار آخرشان در سوپرجام شکست خورده‌اند. آخرین حضورشان در این بازی به سال ۲۰۰۸ برمی‌گردد.
۲) رئال‌مادرید در ده‌های که گذشت فقط ۲ قهرمانی در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ داشته است.
صفر) وجه مشترک رئال و والنسیا در فصل جاری عملکرد خوب در خانه بوده که در سانتیاگو برنابئو و مستایا شکست نخورده‌اند.

مصدومان و محرومان

رودریگو مهاجم کلیدی والنسیا مصدوم شده و غایب بزرگ این تیم خواهد بود. گونسالو گِدِس، کریستیانو پیچینی، مانو وایخو و لی کانگ این هم دیگر آسیب‌دیده‌های خفاش‌ها هستند. بعد از اینکه مشخص شد ادن آزار قطعاً سوپرجام را از دست خواهد داد، در آستانه سفر رئالی‌ها به عربستان، کریم بن‌زما و گرت بیل هم با مشکلات مصدومیت و بیماری مواجه شدند. البته از بین شاگردان مصدوم زیدان، خامس رودریگس، مارسلو و لوکاس واسکس به تمرین برگشته‌اند، اما شاید به دلیل عدم آمادگی در ترکیب تیم قرار نگیرند.

ترکیب احتمالی دو تیم

والنسیا: دومنک، واس، گابریل، گارای، گایا، پارخو، کندوگبیا، سولر، چریشف، گومس و گامیرو
رئال‌ مادرید: کورتوا، کارواخال، واران، میلیتائو، مندی، والورده، کروس، مودریچ، رودریگو، وینیسیوس و یوویچ

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج