جاباما
۹۴۷۶۸۶
۱۶ نظر
۵۵۴۶
۱۶ نظر
۵۵۴۶
پ

این دوست‌ها به درد دوستی نمی‌خورند!

گاهی تشخیص این‌که آیا ادامه دوستی با یک فرد به نفع شماست یا ضررتان، دشوار است، اما افراد نامناسب برای دوستی یک سری ویژگی‌های مشترک دارند. دوست خوب، کمک زیادی به انسان می‌کند و در سختی‌ها و خوشی‌ها، با او شریک می‌شود. برعکس آن، دوست بد هم یکی از مهم‌ترین موانع موفقیت بعضی‌ها محسوب می‌شود.

روزنامه خراسان - جواد غفوری‌نسب: دوست خوب، کمک زیادی به انسان می‌کند و در سختی‌ها و خوشی‌ها، با او شریک می‌شود. برعکس آن، دوست بد هم یکی از مهم‌ترین موانع موفقیت بعضی‌ها محسوب می‌شود. مانعی که در قدم اول، خیلی‌ها حاضر به پذیرش آن نیستند و در قدم بعدی، حاضر به ترک آن فرد نمی‌شوند.

همان‌طور که هر از گاهی قفسه‌ها را مرتب می‌کنید، باید روابط دوستانه خود را نیز هر از گاهی مرتب و تمیز کنید. چند وقت یک بار درباره دوستی‌های خود بیندیشید و مطمئن شوید که از ادامه آن رابطه احساس خوبی دارید. البته گاهی تشخیص این‌که آیا ادامه این رابطه به سود شماست یا ضررتان، دشوار است. در ادامه مطلب شش مورد از علایم یک رابطه دوستی بی‌ثمر را برایتان بازگو می‌کنیم.

این دوست‌ها به درد دوستی نمی‌خورند!

رازدار نیست

اگر دوست‌تان بزرگ‌ترین راز زندگی شما را که از وی خواسته بودید به هیچ فردی نگوید، فاش کرد یا پشت سر شما، تهمت‌هایی به شما زد، توصیه می‌کنیم که دوباره به او اعتماد نکنید. این‌گونه موارد، نابودگر رابطه دوستانه است، زیرا چنان گستاخانه هستند که امکان نادیده گرفتن آن‌ها وجود ندارد.

انگیزه‌هایتان را می‌کشد

اگر دوست‌تان مدام برنامه‌هایش را تغییر می‌دهد، همیشه دیر بر سر قرار حاضر می‌شود و فراموش می‌کند که تماس بگیرد، بدانید که احتمالا مشکلی پیش روست و نمی‌توان خیلی روی او حساب باز کرد.

همنشینی با او مایه افتخارتان نیست

یک دوست باید مایه مسرت دوستش باشد یا فردی مورد اعتماد برای او. نباید این رابطه دوستی به نحوی باشد که شما دوست‌تان را از خانواده یا دیگر دوستان‌تان پنهان کنید. گرچه ممکن است هر فردی اشتباه کند، اما اگر از فردی دایم رفتار‌های غلط و اشتباه که مایه آبروریزی است، سر زد به طور قطع او را در فهرست افرادی که قصد قطع رابطه با آن‌ها را دارید، جای دهید.

چیزی از او یاد نمی‌گیرید

دوستی‌ها بر پایه‌های احساس استوارند. اگر بیش از حرف‌های واقعی، درباره آب و هوا صحبت می‌کنید، ارتباطتان را کم کنید. اگر در حال صرف ناهار با دوستی هستید، اما در دل آرزو می‌کردید که جای دیگری یا با دیگری بودید، از خودتان علت‌اش را جویا شوید. اگر هنگامی که با او هستید، به این نتیجه می‌رسید که وقت‌تان در حال تلف شدن است، پس درباره قطع رابطه با او بیندیشید.

این دوست‌ها به درد دوستی نمی‌خورند!

هم کفوتان نیست

گاهی درک این‌که یک رابطه دوستی باید پایان پذیرد، آسان است. به عنوان مثال به دلیل اختلاف‌های شدید در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و .... اما گاهی دلایل و چرایی آن چندان آشکار نیست. در این گونه موارد پیشنهاد می‌کنیم که به احساس خود گوش دهید. اگر احساساتی شبیه افسردگی، اضطراب، استرس یا ناکامی را تجربه می‌کنید، به این رابطه دوستی خاتمه دهید. اگر پس از ملاقات با یک دوست دچار استرس یا اضطراب می‌شوید، بدین ترتیب روان‌تان به شما می‌گوید که اوضاع خوب پیش نمی‌رود.

او دیگر آدم سابق نیست

اگر رابطه خود را با یک دوست از زمان دبیرستان حفظ کرده‌اید، بدانید که شما در اقلیت قرار دارید. یک نظریه روان‌شناختی معروف می‌گوید که بیشتر مردم نیمی از دوستان خود را هر هفت سال یک بار با دوستان جدید جایگزین می‌کنند، زیرا اغلب مسیر زندگی‌شان با وقوع اتفاقاتی تغییر می‌کند. فارغ از شرایط پیش آمده، شاید دیگر حرفی برای بازگو کردن با یکدیگر نداشته باشند.

پیش از قطع رابطه دوستی بخوانید

اگر بعد از خواندن نکات مطرح شده، تصمیم گرفتید که رابطه دوستی‌تان را قطع کنید باید بگویم که پیش از هرگونه برنامه‌ریزی برای قطع رابطه، برای حل مشکلات یک رابطه دوستانه تمام تلاش خود را انجام دهید، زیرا بازگرداندن رابطه‌ای که خاتمه یافته، آسان نیست. گاهی لزومی ندارد به طور رسمی اعلام کنید که قصد قطع ارتباط با دوستی را دارید، فقط فاصله گرفتن از او کفایت می‌کند. در این‌گونه موارد، کمی از او فاصله بگیرید، وقت خود را با دوستان دیگر سپری کنید یا هر از گاهی با او ملاقات کنید.

این دوست‌ها به درد دوستی نمی‌خورند!

چطور با یک دوست نامناسب قطع رابطه کنیم؟

تاکید می‌کنم که ابتدا از تصمیم خود مبنی بر قطع رابطه مطمئن شوید. هنگامی که پای در این مسیر گذاشتید، برگشتن و ارتباط دوباره بسیار دشوار است. تا وقتی که از دوست خود عصبانی هستید، تصمیمی دال بر قطع ارتباط نگیرید. تصمیم‌گیری را به بعد از آرام شدن هر دو نفر موکول کنید چراکه به طور قطع نمی‌خواهید از رفتار و کردار خود پشیمان شوید. آن‌چه را قرار است در گفتگو با وی بر زبان آورید، یادداشت کنید.

بر حسب میزان دوستی‌تان، بهترین زمان و مکان را برای انتقال پیام انتخاب کنید. چنان‌چه این شخص همکار یا همکلاسی شماست و هر روز قرار است با او مواجه شوید، به شخصه و رودر رو اقدام کنید، اما اگر هر از گاهی مجبور به ملاقات او هستید، به او تلفن بزنید یا یادداشتی برایش بفرستید. در موقعیت‌های اجتماعی رفتار محترمانه‌ای با دوست سابق خود داشته باشید و احترام یکدیگر را حفظ کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مورد دوم مهمترینه تو این دنیا که آدم به سختی با نا امیدی کنار میاد و انگیزه میتراشه و انگیزه مهمترین عامل پیشرفته کسی که انگیزه هاتون رو میکشه یا مدام حرف منفی میزنه یا بدبختی هاش رو جمع میبنده (مثلا میگه ما که فلانیم ماکه بدبختیم )یاهاش قطع رابطه کنید شک نکنید کار درستیه

    • بدون نام

      من هیچ دوستی ندارم و البته مشکل خاصی ندارم به نظرتون این بد نیست؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این نشانه افسردگیه

      • بدون نام

        منم. نمیدونم ولی فکر کنم خوب نیس

      • هستی

        عالیه

      • Nicka

        به نظرم خیلی بد و عجیبه

      • بدون نام

        منم همینطورم

      • ارزو

        نه منم ندارم اتفاقاادم راحتتره

      • رحیمی

        راحت

    • مهرال

      دوست آخرش وقتی پای منافع خودش در میان باشه ولت می کنه میره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سایت برترین ها خواااااهههشششش میکنم یک مقاله راجب "تعمیم افراطی"بنویسین.میلیاردی هم واسه تبلیغش خرج کنین کمه.فقط خواهش میکنم بنویسین.تو مطالب آخرین و مطالب مفید و چمدونم هزارجای دیگه هم بذارینش تا هههمممهههه بخوننن
        اگه بدونین این موضوعچقدر مهمه،الان پوکرفیس منو نگاه نمیکنینو به زودی یک مطلب میدارین راجبش

    • بدون نام

      مطالب خوبی بود بسیار ممنون

    • مریم

      من با دوست دوران دبیرستانم هنوز رابطه دارم دوستای جدید پیدا کردن دردسر داره

    • بدون نام

      هیچ آدمی بدرد دوستی نمیخوره با جغد دوست بشین که همیشه بهتون توجه کنه و رازدار هم هست خرج هم نداره میره موش میگیره خودش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از فواید دیگه اش هم اینکه باعث می شه مثل تو دیوونه بشیم

    • بدون نام

      واسه من همه دوستام از لحاظ اخلاقی و فرهنگی بام فرق میکنن ولی چیکار کنم نباشنم تنها میمونم از تنهایی بیزارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج