۹۴۷۸۷۹
۱۳ نظر
۵۰۱۰
۱۳ نظر
۵۰۱۰
پ

واکنش رئیس‌جمهور عراق به حمله شبانه ایران

پس از فشارهای ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا بر مقامات عراقی جهت صدور بیانیه ای برای محکوم کردن حمله ایران به پایگاه های آمریکایی در عراق، در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا، برهم صالح رئیس جمهوری عراق امروز با صدور بیانیه ای از نقض حاکمیت عراق سخن گفت و درباره وارد کردن عراقی ها به جنگی جدید هشدار داد.

خبرگزاری ایرنا: پس از فشارهای ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا بر مقامات عراقی جهت صدور بیانیه ای برای محکوم کردن حمله ایران به پایگاه های آمریکایی در عراق، در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا، برهم صالح رئیس جمهوری عراق امروز با صدور بیانیه ای از نقض حاکمیت عراق سخن گفت و درباره وارد کردن عراقی ها به جنگی جدید هشدار داد.

رسانه های عراقی گزارش دادند که صالح در این بیانیه گفته که ریاست جمهوری عراق با نگرانی زیاد تحولات خطرناک منطقه را دنبال می کند و بار دیگر تاکید می کند که با تبدیل این کشور به میدانی برای جنگ میان طرف های درگیر مخالف است.

وی این را هم گفته که ما مخالف این هستیم که عراق مبدایی برای تجاوز به کشور دیگر و منبع تهدید برای همسایگانش باشد. عراق ستون امنیت و جایی برای تلاقی منافع میان ملت هاست. از این رو امنیت و حاکمیتش طبق معاهدات بین اللمی و توافقنامه ها باید حفظ شود.

این درحالی است که ائتلاف ضد داعش پیشتر با صدور بیانیه ای درباره حمله ایران به پایگاه های آمریکایی در عراق، سکوت بغداد در برابر این اقدام ایران را محکوم کرده و از مسئولان عراقی خواسته بود که به حمله ایران واکنش نشان دهند.

صالح همچنین گفته است، حضور نیروهای ائتلاف ضد داعش در عراق طبق توافقات امضا شده صورت گرفته و سرنوشت حضور آنها در عراق هم یک مسئله داخلی است و تنها به دولت و پارلمان این کشور مربوط می شود.

ریاست جمهوری عراق در ادامه همه طرف ها را به خویشتن داری و تدبیر و گفت و گو فراخواند و درباره وقوع جنگ گسترده و به خطر افتادن امنیت منطقه و جهان هشدار داد.

در همین حال، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق نیز در واکنش به حمله موشکی به پایگاه های آمریکایی در عراق، گفت: عراق به شدت با تلاش طرف های درگیر برای استفاده عراق در تصفیه حساب ها مخالف است.

وی نیز با اعلام موضع منفی در این خصوص ،‌ از دولت عراق خواست که تدابیر لازم را برای حفظ حاکمیت عراق اتخاذ کند.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت «دونالد ترامپ» که منجر به شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون جانشین الحشد الشعبی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز از شلیک ده ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

به دنبال این اقدام ایران که مطابق با اصل ۵۱ منشور سازمان ملل متحد صورت گرفته است، امریکا در روزهای اخیر اقدام به خارج کردن نیروهای خود از پایگاه های مختلف در منطقه کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بگو کصافطا سپاه ایران داعشو حریف شد والا داعشو خود امریکا بوجود اورد

    • بدون نام

      امریکا کلا مقامات عراق بحساب نمیاره
      جزو ادم حسابتون نمیکنه وقتی بدون اطلاع میاد یعنی چی یعنی برین گمشین

    • بدون نام

      این حرفها را زیاد جدی نگیرید

    • بدون نام

      جون توجونش کنی عربه وآدم فروش ونوکر آمریکا همشون همینن

    • بدون نام

      حالا خوبه که سردار شما را نیز شهید کرده واز ترس امریکا اینطور بیانبه میدهید نمک شناس باشید الان باید داعش بر عراق حکومت میکرد ونه خو دت انهم با رشادت سردار سلبمانی

    • بدون نام

      این دست درنکنیمون ریس جمهور عراق ایران رامحکوم کرده باباعراق دشمن ایران هست سردار عراق راازدست داعش نجات داد حالا عراق ایران رامتحم میکنه

    • کوروش ریسی از شهرستان بروحن،

      فقط انتقام خون عزیز از دست رفته سردار عزیز،آرام خواهیم شدمرگ برامریکا،،توراخداجنگ را شروع کنید تاحسابشان رابزاریم کف دستشان ،،آمریکا مرگ به نیرنگ تو ،،

      پاسخ ها

      • جاب

        تومیخای بجنگی خوببروسوریه بجنگ بعدشهیدشو برو پیشه بقیه

    • کوروش ریسی از شهرستان بروحن،

      فقط انتقام خون عزیز از دست رفته سردار عزیز،آرام خواهیم شدمرگ برامریکا،،توراخداجنگ را شروع کنید تاحسابشان رابزاریم کف دستشان ،،آمریکا مرگ به نیرنگ تو ،،

    • بدون نام

      فقط دروغ

    • ....

      مشتی قاتل بر کشورهای جهان حکومت میکنن

    • بدون نام

      یعنی بی عرضه ترازشماندیدیم اززیرچکمه ی صدام دراومدین رفتین زیر چکمه ی امریکا حقتونه اونقدربکشین تابمیرین تف نوروحتون نمک نشناسا

    • بدون نام

      رسما اعلام میکنن ایران بره بیرون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج