۹۴۷۸۹۹
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

مدیرعامل پیشین رنو: در ژاپن گروگان بودم

«کارلوس غُصن» بازرگان چند تابعیتی لبنان و مدیرعامل پیشین شرکت رنو - نیسان متعلق به فرانسه و ژاپن، گفت: من در ژاپن گروگان دولت این کشور بودم.

خبرگزاری ایرنا: «کارلوس غُصن» بازرگان چند تابعیتی لبنان و مدیرعامل پیشین شرکت رنو - نیسان متعلق به فرانسه و ژاپن، گفت: من در ژاپن گروگان دولت این کشور بودم.

وی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در «اتحادیه روزنامه نگاران لبنان» در غرب بیروت، افزود: با وضعیتی که من در ژاپن داشتم یا باید آن‌جا در زندان می مُردم یا باید خارج می شدم.

مدیرعامل پیشین رنو: در ژاپن گروگان بودم

اتهام غصن که در چارچوب یک عملیات پیچیده‌ی اطلاعاتی از توکیو خارج شد و دوشنبه هفته‌ی گذشته از طریق استانبول ترکیه به بیروت بازگشت، فرار مالیاتی، اختلاس، پولشویی، سوء مدیریت و نقض امانت‌داری عنوان شده است.

وی به دلیل اتهام‌های یاد شده در نوامبر ۲۰۱۸ میلادی در توکیو بازداشت و زندانی شد و قرار بود فروردین ماه ۱۳۹۹ خورشیدی در ژاپن محاکمه شود.

غصن در گفت وگو با خبرنگاران اتهام ها علیه خود را رد کرد و گفت: دادستان یک دادگاه در توکیو که با حضور سه قاضی برگزار شد و دادستان آن جلسه را اداره می کرد به من اجازه ی ارایه مستندات را نداد تا زندانی شدنم طول بکشد و جلسه‌ی محاکمه‌ام به تاخیر بیافتد.

مدیرعامل پیشین شرکت نیسان - رنو، افزود: در نوامبر ۲۰۱۸ که در فرودگاه توکیو بازداشت شدم تلفن همراهم را گرفتند و اجازه ندادند با شرکت رنو - نیسان تماس بگیرم و ماجرا را بیان کنم. حال آن که من ۱۷ سال به آن شرکت و دولت ژاپن خدمت کرده بودم.

غصن خاطرنشان کرد: ابتدا به مدت پنج ساعت مرا در بازجویی نگه داشتند و سپس در مراحل تحقیق و بازداشت موقت و تشکیل پرونده و زندان، تحت فشار فراوان بودم، خانواده ام را هم تهدید کردند؛ فشارها و تهدیدهایی که با قوانین بین المللی و حقوق بشر ناسازگار است.

وی با اشاره به این‌که حتی در سالروز میلاد مسیح (ع) و تعطیلات اول سال ۲۰۱۹ میلادی به مدت ۶ هفته در انفرادی بوده است، اظهار داشت: دلیل بازداشت و به گروگان گرفتنم توطئه‌ای بود که طراح آن مدعی العموم و دادستان و عوامل شرکت نیسان بودند، حال آن‌که این شرکت در سال ۲۰۱۷ در حال ورشکستگی بود و تصمیم گرفتم آن را به میتسوبیشی انتقال بدهم اما برخی مخالف این تصمیم درست بودند و توطئه کردند.

مدیرعامل پیشین شرکت نیسان - رنو گفت: شرکت نیسان در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۸ میلادی روزانه ۴۰ میلیون دلار ضرر می‌کرد و قصد من نجات این شرکت بود.

غصن گفت: اینجا و امروز در بیروت اولین جا و روزی است که می توانم آزادانه حرف بزنم و حقیقت را بگویم و از هنگامی که در توکیو بازداشت و زندانی شدم هرکس از طرف خود به جای من سخن گفته و مرا متهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: افتخار می کنم که لبنانی‌ام و در یک سال گذشته دولت لبنان کوشید به من کمک کند و مرا از وضعیت گروگان و زندانی نجات دهد.

با این همه، دولت ژاپن خواستار بازگرداندن غصن به توکیو شده و سفیر این کشور در بیروت امروز با «میشل عون» رییس جمهوری لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

هم چنین «غَسّان عُویدات» دادستان کل لبنان پنجشنبه گذشته با تنظیم دادخواست و ارسال احضاریه برای بازرگان چند تابعیتی این کشور و مدیرعامل پیشین شرکت رنو - نیسان متعلق به فرانسه و ژاپن، وی را به دادگاه فراخوانده و قرار است او فردا به دادگاه برود.

پدر و مادر کارلوس غصن، لبنانی هستند که سال‌ها پیش از این کشور به برزیل مهاجرت کردند و او متولد شهر «پورتو والیو» در برزیل است که تابعیت لبنانی، برزیلی و فرانسوی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      آخه کارلوس جون اگر گروگان بودی چطور فرار کردی رامبو نجاتت داد بس کن داداش با اختلاس و پولشویی و فرار مالیاتی و حق دیگران را بالا کشیدن آیا نزد وجدان خود راحت هستی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج