۹۴۷۹۱۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

هشدار وقوع سیلاب در استان‌های جنوبی

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت منابع آب ایران گفت: پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از افزایش بارش‌ها در استان‌های جنوبی حکایت دارد و بر این اساس احتمال وقوع سیلاب در این استان‌ها در روزهای آتی، دور از انتظار نخواهد بود.

ایرنا: مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت منابع آب ایران گفت: پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از افزایش بارش‌ها در استان‌های جنوبی حکایت دارد و بر این اساس احتمال وقوع سیلاب در این استان‌ها در روزهای آتی، دور از انتظار نخواهد بود.

«سیف‌الله آقابیگی» افزود: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی و پایش مدل های جوی، روزهای جمعه و شنبه شاهد بارش‌های قابل توجهی در تعدادی از استان‌های جنوبی و همچنین جنوب شرق مانند هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و نیز مناطقی از استان‌های بوشهر و فارس خواهیم بود.

وی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته میزان این بارش‌ها در تعدادی از ایستگاه‌های باران‌سنجی قابل توجه بوده که به لحاظ شرایط زمانی و بارندگی‌های هفته های گذشته این مناطق و شرایط اشباع رطوبت خاک، شاهد افزایش روان آب ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این مناطق خواهیم بود.

آقابیگی گفت: بر این اساس وزارت نیرو در قالب ستاد فرماندهی مدیریت سیلاب شامل همه بخش‌های آب و برق، آب و فاضلاب و نیز نیروگاه‌های برق حرارتی نسبت به بررسی شرایط و پیامدهای محتمل اقدام و پس از اتخاذ تصمیمات همه موارد پیشگیرانه را به واحد های استانی این وزارت در استان‌های ذکر شده ابلاغ کرده است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت منابع آب ایران افزود: وزارت نیرو علاوه بر ابلاغ شرایط به همه دستگاه‌های خدماتی، امدادی در استان‌های ذکر شده با پایش همه مخازن سدهای ذخیره‌ای و وضعیت رودخانه‌ها نسبت به برنامه‌ریزی لازم همراه با احراز آمادگی واحد های عملیاتی مسوولان بهره‌بردار از تاسیسات اقدام کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این اقدامات، مردم در استان‌های مذکور باید نسبت به انجام اقدام های مراقبتی و همکاری بیش از پیش با بخش های مختلف برای رعایت حداکثری شرایط ایمن را داشته باشند و نیز از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌های سیلابی به طور جدی خودداری کنند.

آقابیگی گفت: همه اقدام‌های لازم در صورتی برای پیشگیری از حوادث ناشی از سیل، موثر خواهد بود که مردم در این باره همکاری جدی داشته باشند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت منابع آب ایران افزود: رعایت موارد ایمنی از سوی مردم سبب خواهد شد هر سیلابی بدون برجای گذاشتن خسارت‌های جانی نعمتی برای تامین آب باشند.

وی گفت: اگر بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی میزان بارش‌ها قابل توجه باشد سیلاب‌ها نیز قابل توجه خواهند بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج