۹۴۸۱۱۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

شماره یک آفریقا؛ مردی از یک روستای فقیر

ستاره سنگالی لیورپول به عنوان بازیکن سال آفریقا انتخاب شد؛ ستاره‌ای که در سال ۲۰۱۹ از نظر فردی آماری فوق العاده داشت و علاوه بر این با لیورپول موفق به فتح لیگ قهرمانان اروپا شد.

خبرورزشی: سادیو مانه جایزه خود را از ساموئل اتوئو، ستاره سابق فوتبال آفریقا که چهار بار برنده این عنوان شده بود، در مراسمی که در شهر غردقه مصر برگزار شد دریافت کرد. او بعد از الحاجی دیوف که در سال ۲۰۰۲ بهترین بازیکن آفریقا شد، حالا دومین بازیکن سنگالی است که این عنوان را به دست می‌آورد.

سادیو مانه مانند اکثر فوتبالیست‌های آفریقایی از فقر کامل به سطح اول فوتبال اروپا رسید. این سنگالی در یکی از مناطق فقیرنشین سنگال چشم به جهان گشود. تعداد فرزندان خانواده بیش از توان مالی والدین فقیر او بودند و به همین دلیل سادیو مجبور شد با عموی خود زندگی کند. او از همان کودکی استعداد فوق العاده خود در فوتبال را به نمایش گذاشت و هنگامی که تنها ۱۹ ساله بود راهی سطح اول فوتبال اروپا و باشگاه متز فرانسه شد. یکی از نکات جالب پیرامون مانه در زمان حضور در متز به درخواست او از یک عکاس برمی‌گردد؛ جایی که مانه از یک عکاس فرانسوی درخواست کرد که از او عکسی بگیرد و برای مادر دلتنگش ارسال کند.

اتریش و ساوتهمپتون

داستان حضور ستاره سنگالی در فرانسه خیلی زود به پایان رسید و مانه در سال ۲۰۱۲ به سالزبورگ اتریش پیوست؛ باشگاهی که می‌توان از آن به‌عنوان سکوی پرتاب مانه یاد کرد. مرد سال ۲۰۱۹ آفریقا در ۶۳ بازی ۳۱ گل برای باشگاه اتریشی به‌ثمر رساند تا چشم باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس به او دوخته شود. با این وجود، اما این ساوتهمپتون بود که موفق به جذب مانه در سال ۲۰۱۴ شد. عملکرد خوب مانه در ساوتهمپتون هم ادامه داشت؛ موضوعی که باعث شد لیورپول در سال ۲۰۱۶ این ستاره سنگالی را جذب کند.

توپ طلا

مانه بعد از سه سال حالا نه تنها به یکی از بهترین بازیکنان لیورپول و لیگ برتر بلکه به یکی از فوق‌ستاره‌های تعیین‌کننده دنیای فوتبال تبدیل شده است. او اخیراً در مراسم توپ طلا به‌عنوان چهارمین بازیکن برتر سال ۲۰۱۹ انتخاب شد، در شرایطی که بسیاری معتقد بودند حق مانه بیش از این‌ها بوده و او حتی با توجه به عملکردش شایسته دریافت توپ طلا هم بوده است.

این فوق‌ستاره سنگالی در فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر ۲۲ گل به ثمر رسانده بود تا در کنار محمد صلاح و پیر امریک اوبامیانگ به‌عنوان آقای گل این رقابت‌ها لقب بگیرد. مانه در لیگ قهرمانان اروپای فصل گذشته نیز آمار ۴ گل و سه پاس گل را به ثبت رساند تا از ارکان قهرمانی قرمز‌های آنفیلد در این رقابت‌ها لقب بگیرد.

ایده‌آل

درخشش فوق العاده مانه در فصل جدید نیز ادامه داشته است. او در فصل جدید لیگ برتر آمار فوق العاده ۱۱ گل و ۸ پاس گل در ۱۹ بازی را به ثبت رسانده و یکی از عوامل صدرنشینی مقتدرانه لیورپول در این مقطع از فصل به حساب می‌آید. وی همچنین تا به اینجای رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان نیز دو گل و دو پاس گل به ثبت رسانده تا نشان دهد در فرم فوق‌العاده‌ای به سر می‌برد.

سال ۲۰۲۰ نیز به بهترین شکل ممکن برای مانه آغاز شد و او سه‌شنبه شب عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا در سال ۲۰۱۹ را از آن خود کرد؛ او این عنوان را در رقابت با هم‌تیمی خود در لیورپول یعنی محمد صلاح مصری و ستاره منچسترسیتی یعنی ریاض محرز و با اقتدار کامل در آرا ثبت شده، به دست آورد. مانه بعد از رسیدن به جایزه مرد سال آفریقا در مصاحبه‌ای متواضعانه گفت: «به مردم روستای خودم قول داده بودم که روزی این جایزه را به دست آورم. من این جایزه را به هم‌تیمی‌هایم در لیورپول، یورگن کلوپ، مردم سنگال و همه هوادارانم تقدیم می‌کنم.»

از روستا تا قله

سادیو مانه حالا از زندگی در روستا‌های فقیرنشین سنگال به‌جایی رسیده که آرزوی هرکسی است و با ادامه این عملکرد می‌توان از این ستاره ۲۷ ساله در آینده به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب جایزه توپ طلا یاد کرد. کسی نمی‌داند شاید توپ طلای ۲۰۲۰. مانه خارج از زمین فوتبال نیز کار‌های انسان‌دوستانه زیادی انجام داده است. اخیراً در جنگل‌های اطراف زادگاه مانه یعنی سدهیو آتش‌سوزی مهیبی رخ داده بود که بعد از آن مانه کمک‌های فراوانی را برای آن‌ها ارسال کرده بود تا نشان دهد که چه انسان فوق العاده‌ای است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج