۹۴۸۲۷۵
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

احتمال حضور آمریکا در بررسی سانحه پرواز مرگ

اداره ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا بامداد جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در تحقیقات علت سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین در ایران حضور خواهد یافت.

خبرگزاری ایرنا: اداره ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا بامداد جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در تحقیقات علت سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین در ایران حضور خواهد یافت.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، در این بیانیه آمده است که این اداره اخطاری از ایران در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی دریافت کرده است.

پیش از این هیأت ایمنی حمل و نقل کانادا نیز اعلام کرد که برای بررسی موضوع در محل سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراین در جنوب تهران حضور خواهد یافت.

این هیأت در اطلاعیه‌ای با اشاره به دعوت‌نامه ایران برای حضور در محل حادثه سقوط هواپیمای حادثه دیده اعلام کرد که درخواست تهران را در این خصوص پذیرفته و در حال تدارک این سفر است.

این اظهارات بدنبال آن صورت می‌گیرد که علی ربیعی سخنگوی دولت پنجشنبه شب اعلام کرد: طبق قواعد بین المللی، سازمان هواپیمایی کشوری که سانحه در آن رخ داده است (ایران)، سازمان هواپیمایی کشوری صادر کننده گواهینامه صلاحیت پرواز (اوکراین)، مالک هواپیما (اوکراین) کارخانه سازنده هواپیما (بوئینگ) و کارخانه سازنده موتور هواپیما (فرانسه) می‌توانند در فرایند تحقیق شرکت کنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون نماینده کشور اوکراین در ایران حضور دارد. ایران از شرکت بوئینگ نیز می‌خواهد نماینده‌اش را برای حضور در فرایند بررسی جعبه سیاه هواپیما اعزام کند.

ربیعی گفت که از حضور کشورهای مرتبط دیگر که اتباع آنها در این حادثه تلخ جان باخته‌اند نیز در فرایند بررسی استقبال می‌کنیم.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۹ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه (۱۸ دی) تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد در منطقه "محمود آباد" شهریار و نزدیک شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد.

در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابک

      احتمال دارد این کار توسط تجهیزات جدید خود آمریکاییها اتفاق افتادهدباشه
      چیزی که ترامپ در موردش گفته بود تجهیزات ۲ تریلیون دلاری برای دفاع از خود
      تجهیزاتی که میتونه با از کار انداختن موتور هواپیما و ایجاد اختلال در سیستم سوخت رسانی آن آنرا دچار سانحه و آتش سوزی و از بین بردن کند

    • بدون نام

      چرا ؟؟!!؟؟؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟!!!!!؟؟؟!؟؟؟ آمریکا از جان باختن ۱۴۷ مسافر ایرانی صانحه هوایی ناراحت است ولی از کشته شدن ۲۹۰ نفر مسافر ایرانی هواپیما در سال ۶۷ در اثر شلیک موشک آمریکایی به آن خوشحال و به فرمانده ناو محاجم مدال افتخار داد !!!!؟؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • علی

      احتمال دارد باسفارش آمزیکا کسانی از این هواپیما سروصدای اصابت موشک درجعبه سیا نشان داده باشن وبعد ایران متهم

    • بدون نام

      با بولدوزر صاف شده تا چند ساعت دیگه هم آسفالت میشه و خلاص

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج