۹۴۸۳۲۹
۸ نظر
۵۰۱۴
۸ نظر
۵۰۱۴
پ

دارو و تجهیزات پزشکی چقدر گران شد؟

رییس سازمان غذا و دارو گفت: رشد قیمت دارو و تجهیزات پزشکی از ابتدای سال جاری کمتر از تورم و پایین‌تر از ۱۰ درصد است و تا پایان سال تغییر قیمت نخواهند داشت.

ایرنا نوشت: رییس سازمان غذا و دارو گفت: رشد قیمت دارو و تجهیزات پزشکی از ابتدای سال جاری کمتر از تورم و پایین‌تر از ۱۰ درصد است و تا پایان سال تغییر قیمت نخواهند داشت.

محمدرضا شانه ساز افزود: رشد متوسط قیمت دارو و تجهیزات پزشکی در کشور نسبت به تورم خیلی پایین تر است. البته در شرکتهای دارو و تجهیزات پزشکی هزینه های جانبی ناشی از هزینه های تورم وجود دارد و به این شرکتها فشار می آورد اما از ابتدای سال جاری تاکنون متوسط افزایش قیمت دارو حدود ۱۰ درصد است و بیشتر نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به دستوراتی که آمده کمیسیون قیمت گذاری دارو را تشکیل نداده ایم و فقط یکسری محصولات جدید تولیدی هستند که برای اولین بار وارد بازار می شوند. این اقلام که حدود ۲۰ قلم دارو هستند هنوز قیمت ندارند و تولیدکنندگان این اقلام درخواست قیمت گذاری کرده اند به همین علت درصدد هستیم با هماهنگی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان جلسات قیمت گذاری این کالا تشکیل شود.

رییس سازمان غذا و دارو یادآور شد: برخی تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی تقاضای افزایش قیمت دارند اما چون کمیسیون قیمت گذاری دارو و تجهیزات پزشکی فعلا تشکیل نمی شود، طبیعتا این اقلام هم تغییر قیمت نخواهند داشت.

شانه ساز تصریح کرد: در مورد تجهیزات پزشکی نیز رشد قیمت ها از اول امسال در حد همان حدود رشد قیمت دارو و زیر ۱۰ درصد است البته در قیمت گذاری تجهیزات پزشکی متفاوت از داروست با این وجود نرخ رشد قیمت تجهیزات پزشکی نیز خیلی پایین تر از نرخ تورم است.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم کل کشور در آذر ماه ١٣٩٨ برابر ٤٠,٠ درصد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ام دی

      تجهیزات پزشکی اعم از پلاتین ولوازم جراحی کشور توسط یکسری پاکستانی بصورت قاچاق کاملا بی کیفیت با مارکهای جعلی اروپا تامین شود بهتر نمیشود

    • mehdi

      چه حرفیه ...مادر من بیماری پوکی استخوان داره یه سری از داروهایی که مصرف میکنه برند معروفی هست اگه بنویسم احتمالا پیامم چاپ نشه بخاطر تبلیغات این دارو ها از بسته ای شصت هزار تومان رسیده به بالای 120 هزار تازه تو اکثر شهرها هم نایاب شده. ...

    • mehdi

      چهار درصد!!!! بیخیال؛ دیگه آخه این آمار رو به بچه هم بگی قهر میکنه واقعا فکر میکنند این دروغا تاثیر داره ؟! الان با دروغ همه چی ارزون میشه ؟ خب باشه امار فیک دادین بیرون با واقعیت چه می کنید. ...

    • بدون نام

      1500درصد اصلا بعضی دارو بایددومیلیون هزینه کنی تاپیداش کنی

      پاسخ ها

      • m.r

        گل گفتی

    • ع،ر

      خیلی.ولی.نمیتوانیم.مسیولین.رامجاب.کنیم...چون.بلادرنگ.شروع.میکنن.به.توجیه.کردنهایی.که.هم.بهش.اعتقادندارن.

    • بدون نام

      خودتان گران کردی علتش چیە خدا میدانە

    • بدون نام

      نمی دانم‌چرا صداقت در بین مدیران کشور وجود ندارد دارو را چون‌عموم مردم بهر حال مورد استفاده قرار می دهند و خریداری می کنند میزان افزایش آن قابل رصد و فهم است دارو حداقل 100% افزایش قیمت داشته حتی بعضی از اقلام دارویی تا 150% افزایش قیمت داشته است وقتی مدیری از این افزایش قیمت ها بی اطلاع است بنظر می رسد در ارتباط با بودن او در این منصب بهتر است تجدید نظر شود و از افرادی در این مناصب استفاده کنیم که هم صادق باشند و هم آگاه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج