۹۴۸۳۵۱
۳۳ نظر
۵۰۴۰
۳۳ نظر
۵۰۴۰
پ

تمامِ گمانه‌زنی‌ها درباره علت سقوط پرواز ۷۳۷

در حالی که افکار عمومی تحت تاثیر اخبار مربوط به سقوط هواپیما هستند. موج اظهارنظرها از بریتانیا تا کانادا و آمریکا به سردرگمی مردم دامن زده است.

برترین‌ها: در حالی که افکار عمومی تحت تاثیر اخبار مربوط به سقوط هواپیما هستند. موج اظهارنظرها از بریتانیا تا کانادا و آمریکا به سردرگمی مردم دامن زده است.

از طرفی برخی منابع عمدتا داخلی از بازی رسانه‌ای غرب و آمریکا برای نجات سهام بوئینگ می‌گویند و از آن طرف منابعی چون سی‌بی‌اس و نیویورک‌تایمز از شلیک اشتباهی موشک و سقوط هواپیما می‌گویند. ایران و‌ در راس آن دولت اما اظهار آمادگی کردند که با حضور نمایندگانی از اوکراین و بوئینگ و حتی کانادا قضیه را بررسی کنند.

تمامِ گمانه‌زنی‌ها درباره علت سقوط پرواز ۷۳۷

در این میان انتشار یک ویدئو از نیویورک‌تایمز که ادعا شده لحظه برخورد موشک به هواپیما را نشان می‌دهد به شایعات دامن زده و انتشار عکسی هم که البته مکان آن مشخص نیست و بقایای موشک را نشان می‌دهد فضا را مبهم‌تر کرده. برخی کارشناسان اما می‌گویند اگر اصابت موشک در میان بوده باشد، هواپیما در همان ارتفاع منفجر می‌شد. به هر حال ابهام و آشفتگی خبری درباره سقوط پرواز ۷۳۷ موج می‌زند.

واکنش‌ها به سقوط مرگبار پرواز تهران - کی‌یف را بخوانید:

نخست وزیر کانادا می‌گوید: پرتاب موشک قطعی است منتهی نه به طور عمدی.

نخست‌وزیر انگلیس : تقریبا پرتاب موشک به عنوان عامل سقوط ۷۳۷ قطعی است!

دونالد ترامپ : اتفاق بسیار دردناکی رخ داده است. من به سقوط این هواپیما مشکوکم. برخی ها گفته اند مشکل فنی بوده است. ایده‌ال این است که «جعبه سیاه» را به شرکت بویینگ یا به کشوری دیگر برای بررسی بیشتر داده شود.

رییس جمهور اوکراین : مردم اوکراین در مورد علت سقوط هواپیما در ایران گمانه زنی نکنند و از تئوری‌های توطئه، نتیجه‌گیری‌های عجولانه و مطالب تایید نشده اجتناب کنند. اوکراین آماده بازگرداندن اجساد قربانیان به کشور است.

شرکت بوئینگ : در حال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر از این حادثه است.

ربیعی، سخنگوی دولت : سازمان هواپيمايي كشوري جمهوري اسلامي ايران كميته بررسي سانحه را بر اساس مقررات ايكايو تشكيل داده است و با شفافیت ، دقت و سرعت تمام، با حضور و مشارکت کارشناسان از همه کشورهای مرتبط ، این سانحه هوائی را از همه جوانب فنی و اجرائی بررسی و به طور کامل اطلاع رسانی خواهد کرد.

موسوی،سخنگوی وزارت امور خارجه : جمهوری اسلامی ایران تحقیقات در خصوص علت سقوط این هواپیما را طبق استاندارد‌های بین المللی و ضوابط ایکائو آغاز کرده و از کشور اوکراین به عنوان صاحب هواپیما و کمپانی بوئینگ به عنوان سازنده هواپیما برای مشارکت در تحقیقات دعوت به عمل آورده است.

سازمان هواپیمایی کشوری: اینکه گفته می‌شود این هواپیما با آتش گرفتن یک موتور باز هم می‌تواند به پرواز ادامه دهد و سالم فرود بیاید درست است اما ما هنوز نمی‌توانیم تایید کنیم که موتور هواپیما آتش گرفته بود یا جای دیگری از هواپیما.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کرمی افتاده به جونه رسانه های معاند و دشمن با خودشون میگن شاید این توطئه جواب بده ولی همه تون کور خوندین جعبه سیاه باز میشه روسیاهی میمونه برای رسانه های معاند و دشمن....

    • حقانیت

      ترامپ یه سیلی خورد الان هم بهانه تراشی مکنه آقا جان هواپیمارو آمریکا باموشک زده باورکنید

    • محمدباقر صالحی

      موشک ها ساعت ۱وبیست دقیقه شلیک شده هواپیما ساعت ۶و ۱۸دقیقه سوقط کرده

    • بدون نام

      ایا این احتمال وجود دارد شرکت سازنده در سیستم الکترونیکی قطعه ای تعبیه کرده باشد که در مواقع ای خواست خرابکاری انجام دهد؟این را ازباب جنگ سایبری عرض کردم.ایکاش ریس پدافند غیر عامل دراین باره توضیحاتی می دادند.

    • داریوش

      اگر موشکی هم خورده باشع..کار ایرانی ها نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا موشکی نخورده حالا چه کار ایران باشه چه کار آمریوا هواپیمای موشک خورده اونطور سالم چند کیلومتر و به صورت مورب طی نمیکنه بخوره زمین در جا منفجر میشه و قطعاتش پخش میشن چند کیلومتر اینور اونور

    • بدون نام

      پس چرا جعبه سیاه رو برای بررسی به کارخانه سازنده نمیفرستن

    • بدون نام

      چرا همیشه بازخوانی جعبه های سیاه ماه ها ، بلکه بیشتر طول میکشد؟

    • بدون نام

      هردم از این باغ .....

    • طاها

      میشه به این هم فکرکرد که همون نقص فنی هم ممکنه کاردشمن باشه

    • بدون نام

      لعنت به آمریکا حالا چون روز شلیک موشک به پایگاه آمریکا همون روز بود میخوان بگن ایران هواپیما رو زده موشکی از تهران شلیک نشد ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        می دانی کی خوب من این فکرمی کنم می خواهیدبدنام کن سرزمین غریزماهارامکرنه اخبارداغ نه به دورغ نمی گویم ازاب کیف می خواهیدماهی قرنزشب عیدش باشه باتشکرالتماس دعا?

    • نظر.

      بایدبطوربیطرفانه بررسی شود

    • بدون نام

      اون کشورهاوجدانشان رازیرپاگذاشنه اند

    • منتقم

      آخه باشعورها اگرموشک میخورد(موشکی ک حداقل هفت مترطول دارد)،یقینا توآسمان ازهم میپاشید وانگهی موشکهای مادرساعت ۱وبیست دقیقه بامدادوهمه به پایگاه شیطان بزرگ وتروریست اصابت وتاییدشد!درصورتی که این هواپیمادرزمان۶ودوازده دقیقه ازفرودگاه حضرت امام راحل پروازکرده و....،ازفهم استفاده بفرمایین بزارین کنارهم وبعدنظربدین،تمام استکبارملعون بااین چرندیات دنبال پاک وحاشیه سازی شکست مفتضحانه ابلیس کبیرند.پس شماهابه این توطئه استکباری دامن نزنین لطفا.

    • ح.ع

      درمیان قشری از جامعه هم این نگرش است خرابکاری بعمد درهواپیما جهت پوشش موشک پرانی کم رمق ایران به پایگاههای آمریکایی بوده است.

    • بدون نام

      با سلام...
      چرا مسئولین و رسانه های داخلی این اقدام رو ضربه زدن به جامعه نخبگان ایرانی قلمداد نمیکنند؟؟؟
      این همه نخبه در یک هواپیما... هر دشمنی رو وسوسه میکنه برای نابود کردنش ... برای ضربه زدن به جامعه علمی ایرانی...

      حتی اگر یکی از اونها به ایران برگرده میتونسته کاری بسیار بزرگ برای ایران انجام بده... پس احتمال توطئه برای نابودی واخلال در این هواپیما هم وجود داره...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولا همه صرف نظر از نخبه بودن ادمیم
        بعدم انقدر نخبه الکی زیاد شده عین قارچ

    • کاربر

      این چه متن مغرضانه ایه که زدین؟
      تمام مقامات ایرانی برخورد موشک با هواپیما رو تکذیب کردن و توضیح دادن که نقص فنی علت سقوطه، چرا درست نوشتین؟!

    • بدون نام

      ترامپ دیوانه درخصوص هواپیما از انگلیس خبیث بهتر نظر داده! هواپیما صندلی هاش افتاده داخل منازل مسکونی !با تلاش خلبان یه بار با شکم روی زمین خورده و ازشدت ضربه بلند شده وهزار متر جلوتر قطعه قطعه شده فیلم خودتون هست؛ مثل باران قطعات اتش گرفته از اسمان ....بافاصله میبارد!!!!

    • بدون نام

      اگه موشک بوده که قطعا نبوده هم گور پدر کانادا و اکراین و ..

    • بدون نام

      صبح سقوط هواپیما انقدر روزنامه ها ومسئولین بی تفاوت عمل کردند که ملت به همچی شک میکنن....

    • قاسم ادیب

      امریکاخودهواپیمای مسافربری منفجر کرده است وخوب میداندکه چنانچه هواپیماباموشک منفجرشده باشددر دم درهوامنفجرمی شوددروغ بس است ای آمریکا که خودشاهدراست بوده ای

    • بدون نام

      امکان اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی وجود نداره!

    • @

      رسانه های داخلی باید این بازی کثیف رو تموم کنن و فریب رسانه های خارجی رو نخورن

    • بدون نام

      آخه یک آدم کلاس ابتدایی هم میفهمه اگر موشک به هواپیما میخورد همون روی هوا منفجر می شد و قطعاتش کیلومترها پخش می شد ، این چرندیات توسط آمریکا و نوکراش برای نجات شرکت بوئینگ پخش شده ، تعداد زیادی بوئینگ ۷۳۷ در کشورهای مختلف زمینگیر شدند و اجازه پرواز ندارند

    • بدون نام

      حتما همه دروغ میگن

    • سعید

      واقیعت امرسقوط هواپیمای مساقربری اوکرانی راجناب کاپیتان شهبازی کارشناس وکاردان تخصصی حمل ونقل هوایی شفاف توضیح دادند؟بادلیل ودلایل منطقی اصابت هرگونه موشک به بدنه هواپیمای فوق رد نمودند این کشوربادخالت مغرضانه جوسازی می کنند تا ازموقیعت تنش زای منطقه ازاب گل الودماهی صیدکنند!

    • بدون نام

      بالخره بعد بازخوانی جعبه سیاه همه. رسانه های معاند و دشمن خصوصا آمریکا از رو خواهند رفت. آمریکا باید به خسارت‌های حمله سپاه با پایگاهش توجه کند...

    • sam1206

      کارموشک نیس ولی بی احتیاطی خدمه فنی قبل پرواز هست که مطمین بررسی نکردن که چنین رخ داده حتما کوتاهی رخ داده مثل کوتاهی در کرمان .کوتاهی در اتوبوس .

    • طاها

      اگر دستی هم تو کارباشه دست آمریکاست مثلا نقص عمدی و یا دیده نشدن مسافربری بودن و....هر چیزی باشه دست آمریکاست

    • بدون نام

      به خدا در این یک هفته دلمون خون شد از بس داغ دیدیم و حرف مفت از رسانه های معاند شنیدیم انشاءالله به حق خون به ناحق ریخته شده سردار دلها خدا نابودشدن کنه و زمینه ظهور را فراهم کنه در ضمن آمریکا اگه حرفی میزنه میگن کافر همه رابه کیش خود پندارد

    • بدون نام

      توی اون ویدیو که اگه اصل باشه اصلا موشکی دیده نمیشه که بخواد برخورد کنه با هواپیما بیشتر شبیه انفجار موتور هواپیما بود و بعد هم آتش گرفتن و متاسفانه سقوط.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج