جاباما
۹۴۸۳۸
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

۵ ماده غذایی بیمه شما در مقابل سرما خوردگی

برای بیمار نشدن نقشه ای دارید؟ به طور یقین نمی خواهید تا هنگام بهار خود را در خانه زندانی کنید و با کسی رابطه نداشته باشید. می توانید چند گام ساده از گزند زمستان و بیماران و بیماری هایش مصون بمانید.

گراف مدیا : مهم نیست کجا می روید، هر جایی که قدم بگذارید، افرادی را خواهید دید که یا سرفه می کنند یا عطسه، یا بینی شان سرخ شده و یا آب ریزش بینی دارند؛ حتی از حالت چشم افرادی که دارو مصرف می کنند هم می توان فهمید که آیا طرف بیمار است یا نه! هر یک از این علائم بیماری کافیست تا شما را چند هفته ای خانه نشین کند.

برای بیمار نشدن نقشه ای دارید؟ به طور یقین نمی خواهید تا هنگام بهار خود را در خانه زندانی کنید و با کسی رابطه نداشته باشید. در هر حال این ارتباط صورت می گیرد و این افراد نیز، خواسته و ناخواسته، به شما نزدیک می شوند. جدا از پوشیدن لباس های گرم و استفاده از ماسک برای جلوگیری از هرگونه ابتلاء احتمالی، می توانید چند گام ساده از گزند زمستان و بیماران و بیماری هایش مصون بمانید.

شستن دست ها اغلب با مایع دستشویی پس از استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی و نیز حفظ فاصله ی خود با همکاران بیمارتان شاید از اولین اقدامات عاقلانه باشند اما، سیستم ایمنی بدنتان هم به این پیشگیری و تقویت نیاز دارد. هر ماده ی غذایی که وارد بدنتان می شود بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد پس آن چیزی را بخورید که در برابر بیماری توان مقاومت شما را بالا برده و در صورت ابتلاء سرعت بهبودی تان را افزایش دهد.

خوراکی های سرشار از ویتامین C

توت فرنگی، گوجه فرنگی (البته فقط به صورت خام)، مرکبات، فلفل دلمه قرمز و کلم بروکلی همگی مملوء از ویتامین C هستند که باعث فعالیت هرچه بهتر گلبول های سفید خون می شوند. ۵ ماده ی زیر نیز در تقویت سیستم ایمنی شما نقش بسزایی دارند:

۱. سیر

این ماده غذایی محبوب چند هزار ساله، سرشار از خواص آنتی بیوتیک، ضد قارچ و ضد عفونی می باشد. یونانیان و مصریان باستان به عنوان دارو از آن بهره برده در جنگ های جهانی اول و دوم نیز از آن برای درمان قانقاریا استفاده می کردند. متاسفانه این گیاه فوق العاده تند، بیشترین تأثیر را هنگامی که هنوز خام است در خود نگه می دارد و با سرخ کردن یا پختن بیشتر خواص آن از بین می روند. اگر هنوز در استفاده از سیر به صورت خام مردد هستید، آن را در سس مخصوصی مانند پِستو مخلوط کرده و به آن سبزیجات معطر و روغن زیتون اضافه کنید. سپس می توانید این مخلوط را در سوپ ریخته و هم بزنید تا رایحه اصلی از بین برود و غذا جا بیافتد. با این روش خواص سیر از بین نخواهند رفت و طعم بهتری به خود می گیرد. گرچه شاید هنوز دهانتان کمی بسوزد.

5 ماده غذایی بیمه شما در مقابل سرما خوردگی

۲. عسل

عسل به کاهش درد و سوزش گلو کمک کرده و با خاصیت ضدمیکروبی خود با عفونت ها مقابله می کند. عسل یونجه و گندم سیاه، که به ترتیب در تصاویر زیر مشاهده می کنید، بالاترین میزان آنتی اکسیدان و مواد مغذی مانند ویتامین ها وآنزیم ها را در خود دارند و مصرف روزانه یک قاشق هر کدام از آنها قدرت سیستم ایمنی بدنتان را چند برابر می کند. این نکته را هرگز فراموش نکنید که استفاده از عسل برای کودکان زیر ۲ سال به هیچ عنوان توصیه نمی شود چرا که امکان ابتلاء به مسمومیت غذایی حاد ناشی از قارچ های احتمالی موجود در عسل در این سن بسیار بالاست.

5 ماده غذایی بیمه شما در مقابل سرما خوردگی

۳. زنجبیل

این ریشه ی گیاهی، مانند گنجینه ای از انواع ویتامین و مواد معدنی با خاصیت ضدویروسی و آنتی بیوتیک می باشد؛ آنتی اکسیدان قدرتمندی است و از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. اگر اکنون که این متن را می خوانید سرما خورده اید، به شدت توصیه می شود که از زنجبیل استفاده کنید چراکه نه تنها تب و لرز شما را پایین می آورد بلکه نوعی مسکن طبیعی نیز می باشد. برای تهیه ی دم کرده زنجبیل حدود ۲/۵ سانتی متر از ریشه را رنده کرده و در مقداری آب در حال جوش بریزید و به مدت چند دقیقه با حرارت پایین آن را دم کنید. برای نوشیدنی زنجبیل که بسیار موثرتر از دم کرده آن است، می توانید از دستور زیر استفاده کنید:

5 ماده غذایی بیمه شما در مقابل سرما خوردگی

۲/۵ سانتی متر (کمتر یا بیشتر) زنجبیل

۲ عدد سیب پوست کنده

۱ عدد چغندر پوست کنده

۲ عدد هویچ

مقداری پودر فلفل قرمز

زنجبیل و سیب ها را در آبمیوه گیری ریخته و چغندر و هویچ ها را نیز بعد به آنها اضافه کنید. در نهایت هم مقداری پودر فلفل قرمز روی آن بپاشید تا معجونی سحرآمیز در اختیار داشته باشید.

۴. خوراکی های حاوی "روی"

روی علاوه بر اینکه با عفونت ها مقابله می کند به روند بهبود زخم ها و التهاب پوست سرعت می بخشد. این ماده ی پر انرژی را می توان در گوشت سفید و قرمز، غذاهای دریایی، غلات، حبوبات، آجیل و نیز فراورده های لبنی به وفور یافت. برخی مواد لبنی تولید شده در کارخانه، مانند شیر، نیز سرشار از روی می باشند اما بهتر است این ماده را هرچه طبیعی تر مصرف کنیم.

۵. چای

چای سبز و سیاه سرشار معدنی از آنتی اکسیدان فلِیونوید هستند که به بازسازی سلول های آسیب دیده در هنگام سلامتی شما کمک می کنند. دم کرده های گیاهی مانند نعنا و زنجبیل نیز با معده های لطیف مزاج در زمان ناخوش احوالی تان سازگار هستند. چای نه تنها در تأمین آب بدن نقش دارد، بلکه آرام­بخش نیز می باشد؛ در سرما شما را از درون در آغوش می کشد بنابراین هرزمان احساس بیماری کردید چای و دم کرده را فراموش نکنید.

5 ماده غذایی بیمه شما در مقابل سرما خوردگی

مواد غذایی معرفی شده در درمان هرچه سریعتر شما مفید می باشند اما به یاد داشته باشید که بعضی خوراکی ها نیز از سرعت بهبودی شما می کاهند. سعی کنید از لبنیاتی که باعث ایجاد خلط می شوند کمتر استفاده کرده و با تمام اراده از شکر هم دوری کنید چرا که سربازان سیستم ایمنی شما -گلوبول های سفید- را تنبل می کند. به اندازه ی کافی استراحت کنید و به جای مصرف تنقلاتی مانند چپیس و پفک، میوه، سبزیجات تازه و غلات را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا در نبرد با سرما پیروز شوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در صورت ورود ویروس به بدن از طرق مختلف به هیچ وجه نمی توان با آن مقابله کرد. ویروس ها گاه خود را به غشای پروتئینی سلول می چسبانند و عملکرد سلول را مختل می کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج