جاباما
۹۴۸۴۱۹
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

قشم، رکورد بارندگی در کشور را شکست

از صبح امروز جمعه ۲۰ دیماه با توجه به ورود موج بارشی تقریبا شدیدی به هرمزگان، این استان به حالت آماده‌باش کامل درآمده است، بنادر مسافربری تعطیل شده و هواشناسی هشدار داده که در مناطق دریایی استان وزش تندبادهای شدید جنوب شرقی موجب مواج شدن دریا خواهد شد و شرایط ترددهای دریایی ایمن نخواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: از صبح امروز جمعه ۲۰ دیماه با توجه به ورود موج بارشی تقریبا شدیدی به هرمزگان، این استان به حالت آماده‌باش کامل درآمده است، بنادر مسافربری تعطیل شده و هواشناسی هشدار داده که در مناطق دریایی استان وزش تندبادهای شدید جنوب شرقی موجب مواج شدن دریا خواهد شد و شرایط ترددهای دریایی ایمن نخواهد بود.

به علت طغیان رودخانه شریفی جاده جاسک - بشاگرد بسته شده است.

کارشناس مدیریت بحران استانداری هرمزگان به ایسنا، گفت: جاده رویدر به بندرخمیر و راه‌های روستایی بخش فین و تخت بندرعباس هم بعلت طغیان رودخانه‌های فصلی بسته شده است.

بابری افزود: راه‌های روستایی بخش سندرک و جاده چارک به بندرلنگه نیز بسته است.

کارشناس مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: باتوجه به هشدارهای هواشناسی، شهروندان تا پایان فعالیت این سامانه از رفت و آمدهای غیر ضروری خوداری کنند و در صورت نیاز با اگاهی از مسیرها از طریق راهداران وپلیس راه‌ها حرکت کنند.

وی ادامه داد: با ورود سامانه کم فشار فصلی به استان بارش باران از عصر دیروز آغاز شده است.

بابری عنوان کرد: امروز از شدت این سامانه در مناطق غربی استان کاسته شده است و در مناطق شرقی، مرکزی و شمالی استان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به سیلابی شدن رودخانه‌ها مردم از رفتن به کنار رودخانه‌های فصلی خود داری کنند.

طغیان آبنمای کنخ و بسته شدن بزرگراه بندرخمیر به بندرلنگه

براثر بارندگی امروز آبنمای رودخانه مهران در روستای کنخ طغیان کرده و بزرگراه بندرخمیر به بندرلنگه مسدود شده است.

مسیر جایگزین بندرخمیر،دژگان،سایه خوش،بندرلنگه است.

همچنین محور سوزا _ زیرانگ به علت طغیان آب تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

طی بازدید بخشدار شهاب و و رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای قشم این محور تا اطلاع ثانوی مسدود بوده بنابراین مردم فعلا باید از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

تلاش ها برای جوان مفقود شده "بستکی" ادامه دارد

جوانی اهل کوخرد شهرستان بستک عصر گذشته(۱۹ دی ماه) به منطقه مروا بستک رفته بود ناپدید شده است و تا کنون اطلاعی از وی در دست نیست.

معاون جمعیت هلال احمر بستک در این خصوص به ایسنا گفت: از ساعات اولیه تیم امدادی در جستجوی فرد مفقود شده هستند.

قطب الدین پشن افزود: به دلیل بارش باران و صعب العبور بودن منطقه مروا ورود به این منطقه برای امدادگران خطرناک شده است.

وی اظهار کرد: افراد محلی که برای جستجو قصد عزیمت به این منطقه دارند به دلیل افزایش بارش ها در ساعات آینده لطفا جوانب احتیاط را رعایت فرمایید.

قشم پرباران‌ترین سال ۲۰ سال اخیر را تجربه کرد

در حالی که بیشتر نقاط استان هرمزگان از شامگاه پنجشنبه، آماج باران های موسمی بود، این بارندگی ها در قشم رکورد بارندگی کشور را شکست.

رییس هواشناسی قشم در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: در ۲۴ طاعت گذشته قشم با ۱۰۱ و ۸ دهم میلیمتر بارندگی، حدود ۱۹ میلیمتر از بیشترین بارندگی استان که در بندرعباس به ثبت رسید فراتر رفت تا بخش های مختلف و محلات قشم با مشکل جدی در این زمینه مواجه شوند.

محمد کاملی دیرستانی ادامه داد: از ابتدای امسال مجموع بارش، ۴۲۳ و یک دهم میلیمتر و از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۹(مهر) ۳۰۰ و ۹ دهم میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه امسال، پرباران ترین سال ۲۰ در سال گذشته بوده و سال ۹۰ با ۱۴ و دو دهم میلیمتر کم بارش ترین سال در شهرستان قشم بوده است.

رییس ایستگاه هواشناسی قشم اضافه کرد: روستای رمکان با ۷۸ و نیم، کاروان با ۳۶، سوزا ۳۵، فرودگاه ۱۴، باسعیدو ۱۰، سلخ ۹ و نیم و طبل ۸ و نیم میلیمتر باران، بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داده اند.

بنابر اعلام هواشناسی هرمزگان مجموع بارش سامانه بارشی در این استان در قشم ۱۰۱.۸ ، بندرعباس ۸۲.۹، رودان ۴۰.۴، سیریک ۳۶.۲، سردشت بشاگرد ۲۸.۸، کیش ۲۳.۷ ، میناب ۲۳.۲، سیری ۲۰.۸، بستک ۱۸.۵، لاوان ۱۷.۴، قشم فرودگاه ۱۴، جاسک ۱۳.۵، لنگه ۱۲.۷، خمیر ۱۰.۱، پارسیان ۶.۹، حاجی آباد ۷، ابوموسی ۵ میلیمتر بوده است.

اعزام گروه های امداد و خدمات‌رسان به بندرعباس و قشم

ستاد مدیریت بحران استان از اعزام گروه های امداد و خدمات رسان در بافت های فرسوده شهرستان های بندرعباس و قشم که دچار آبگرفتگی شدند خبر داد.

همچنین این ستاد از مردم بندرعباس خواست تا نکات ایمنی را رعایت و از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

برپایی اسکان اضطراری در مدارس و سالن های ورزشی بندرعباس

ستاد مدیرت بحران استان از برپایی اسکان اضطراری در دو شهرستان قشم و بندرعباس خبر داد.

همچنین این ستاد از مردم بندرعباس و قشم خواست تا نکات ایمنی را رعایت و از تردد های غیرضروری اجتناب کنند.

بارش شدید باران در هرمزگان

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان در این خصوص به ایسنا، گفت: در مناطق دریایی استان نیز وزش تندبادهای شدید جنوب شرقی خواهیم داشت که سبب مواج شدن دریا خواهد شد و شرایط ترددهای دریایی ایمن نخواهد بود.

مرضیه سی سی پور افزود: اکیدا توصیه می‌شود با توجه به شرایط جوی و دریایی خاص هرمزگان امروز از رفتن به مناطق مرتفع، ترددهای غیر ضرور جاده‌ای و رفتن به ارتفاعات خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

وی ادامه داد: باتوجه به ورود سامانه بارشی شدید از اوایل شب گذشته به هرمزگان، تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان و فرمانداری‌ها برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی به حالت آماده باش در آمدند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان بیان کرد: این سامانه فعال بارشی تا شنبه در استان به ویژه مناطق شرقی فعال خواهد بود و سبب بارش‌های قابل ملاحظه‌ای خواهد شد.

وی با بیان اینکه ناپایداری جوی و دریایی استان تا اوایل هفته آینده قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: از زمان ورود سامانه بارشی به هرمزگان در بندرعباس ۷۲.۲ میلیمتر باران باریده است.

آماده‌باش ۲۳ تیم بحران و ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات در بندرعباس

سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس از آماده‌باش ۲۳ تیم آموزش دیده و همچنین حدود ۳۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین از نیمه شب گذشته برای سپری کردن باران و طوفان پیش رو خبر داد.

مظفر آرمیده در گفت و گو با ایسنا، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم علیرضا صفا، مدیرکل بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی استان و پیش‌بینی‌های صورت گرفته از وضعیت روزهای آتی، تمهیدات لازم در مجموعه شهرداری برای سپری کردن این شرایط اندیشیده شده است.

وی افزود: از نیمه‌شب گذشته ۲۳ تیم آموزش‌دیده که هرکدام حداقل ۱۰ نفر را شامل می‌شود، به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس از شناسایی نقاط آبگیر سطح شهر پیش از وقوع بارندگی خبر داد و افزود: در برخی بخش‌ها مانند سنگ‌کن که احتمال خطر بیشتری دارد، بارندگی و جاری شدن آبهای سطحی و همچنین روان‌آبهای بالادست شهر با بهره‌گیری از انواع ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین پوشش داده می‌شود.

آرمیده ادامه داد: انواع ماشین‌آلات سنگین مانند بیل مکانیکی، لودر، مینی لودر، خاور و غیره در سطح سه منطقه به حالت آماده باش قرار دارند.

این مقام مسئول یادآور شد: تجهیزات مورد نیاز مانند پمپ، کف‌کش، اره برقی و سایر ملزومات مورد نیاز در اختیار گروه‌های مدیریت بحران نواحی ۱۰ گانه، مناطق و سازمان‌ها قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: طی هفته های اخیر بررسی وضعیت جوی های آب کانال های دفع آبهای سطحی و هر ها صورت گرفته و لایروبی آنها نیز انجام شده است.

سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش نیز عنوان کرد تیم‌های هرس فضای سبز نیز برای رسیدگی به شکستگی احتمالی درختان و شاخ و برگ آن ها در هر سه منطقه مستقر شده و در حالت آماده باش قرار دارند.

مدارس بشاگرد در تمامی مقاطع تحصیلی فردا تعطیل است

براثر بارندگی مدارس بشاگرد شنبه(۲۱ دی ماه) در همه مقاطع تعطیل است.

فرماندار شهرستان بشاگرد با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: با توجه به بارش شدید باران برای جلوگیری از هر گونه خسارت، همه مدارس بشاگرد فردا در نوبت صبح و عصر تعطیل است.

محمودی اضافه کرد: از شب گذشته(۲۰ دی ماه) تاکنون در سردشت بشاگرد ۲۵ میلی متر باران باریده است.

بنادر مسافری هرمزگان تعطیل شد

به علت وزش باد شدید و مواج شدن دریا بنادر مسافری هرمزگان تعطیل است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: اسکله‌های شهید حقانی، قشم، هرمز و لارک تعطیل است.

اله مراد عفیفی پور اظهار کرد: بندر چارک به کیش نیز به علت مواج شدن دریا تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: بندر پهل باز است و هموطنان می‌توانند از این اسلکه رفت و آمد کنند.

طغیان رودخانه مسیر جاسک به بشاگرد را مسدود کرد

محمد رادمهر فرماندار شهرستان جاسک در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: به علت بارندگی های شب گذشته و شروع فعالیت سامانه بارشی، رودخانه شریفی طغیان کرده و این محور تا اطلاع ثانویه مسدود است.

وی افزود: با توجه به هشدارها و پیش بینی مسدود شدن راه ها، راهداران و پیمانکاران در محورها جهت راهنمایی افرادی که در مسیر ها در تردد می باشند، مستقر هستند.

فرماندار شهرستان جاسک گفت: شهروندان و افرادی که قصد تردد در این مسیرها را دارند در صورت امکان و غیرضروری بودن، از تردد در این محور با توجه به هشدارها تا پایان فعالیت این سامانه خوداری کنند و یا با آگاهی از مسیرها از طریق راهداران و پلیس راه ها در صورت ضرورت حرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می رود شهروندان و مسافران در صورت مواجه شدن با طغیان رودخانه های به هشدارهای راهداران، شوراها، دهیاران و افراد مطلع کنار رودخانه ها و آبنماها توجه کرده و خودرو خود را بدون هماهنگی به آب نزنند تا مشکلی برای وسایل نقلیه و افراد ایجاد نشود.

رئیس شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان جاسک بیان کرد: لازم به ذکر است طبق اطلاعیه هواشناسی و مدیریت بحران استان هرمزگان، این سامانه بارشی از امروز ۲۰ دی ماه الی روز یکشنبه ۲۲ دیماه در استان فعال است و بارندگی و باد شدید همراه با سیلابی شدن رودخانه ها و معابر پیش بینی شده است که جا دارد شهروندان برای این دو روز پیش رو تمهیدات لازم را بیندیشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      اکثر این باران های فصلی متأسفانه نصیب دریا میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج