۹۴۸۷۵۵
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

تیم ملی والیبال به یک قدمی المپیک رسید

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل کره جنوبی، به فینال رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ در قاره آسیا رسید.

خبرگزاری مهر: در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۱:۳۰ امروز شنبه مقابل تیم ملی کره جنوبی صف آرایی کرد و در دیداری سخت و نزدیک ۳ بر ۲ حریف خود را شکست داد.

تیم ملی پس از شکست تیم‌های چین تایپه، قزاقستان و چین راهی مرحله نیمه نهایی شد تا درصورت پیروزی فردا در مرحله فینال مقابل برنده دیدار تیم‌های چین و قطر قرار بگیرد.

ایگور کولاکوویچ در این بازی سعید معروف، شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، محمد موسوی، پوریا فیاضی و علی شفیعی را راهی زمین کرد.

* ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود کره

کره‌ای ها امتیاز نخست در ست اول را به سود خود ثبت کردند. دو تیم در ادامه بازی را برابر پیش بردند و در نهایت نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۷ به سود کره جنوبی همراه شد. عملکرد خوب کره در خط حمله باعث افزایش اختلاف امتیاز شد تا ایران ۱۴ بر ۱۰ از حریف عقب بیافتد. همین اختلاف امتیاز باعث شد تا کولاکوویچ برای ایجاد وقفه در بازی تقاضای تایم استراحت دهد اما تاثیری در امتیاز آوری کره نداشت و دومین تایم استراحت فنی نیز با پیروزی ۱۶ بر ۱۰ کره ای ها همراه شد.

هر چند شاگردان ایگور کولاکوویچ در این ست اسیر بازی سرعتی کره ای ها شدند اما در امتیازات پایانی توانستند خود را به حریف نزدیک کنند و ۲۲ بر ۲۳ کار را دنبال کنند اما در نهایت این کره بود که ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود خود خاتمه داد.

* ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران

در ست دوم ایران موفق شد امتیاز نخست را کسب کند و در لحظاتی از بازی نیز پیش باشد اما بازی سرعتی کره ای ها بار دیگر بازی را برابر پیش برد تا نخستین تایم استراحت فنی با یک اختلاف امتیاز به سود ایران با نتیجه ۸ بر ۷ همراه شد. در ادامه ایران با نمایش بهتر در خط حمله و دفاع روی تور موفق شد اختلاف امتیاز را به نفع خود کند و دومین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۱۶ بر ۱۱ پیروز نزد کولاکویچ رفت. علی شفیعی و محمد موسوی با دفاع روی تور برتری ایران را حفظ کردند تا ایران با نتیجه ۲۰ بر ۱۷ پیش باشد. با ورود پوریا یلی به زمین ایران شرایط بهتری پیدا کرد و موفق شد ست دوم را با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ پیروز شود تا دو تیم در ست شماری برابر یک شوند.

* ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران

کره در ابتدای ست تیم برتر زمین بود و ۶ بر ۴ از ایران پیش بود اما بار دیگر درخشش شفیعی ایران را پیش انداخت تا نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۷ به سود ایران همراه شود. امتیاز اوری ایران ادامه داشت تا سرمربی کره در امتیاز ۱۰ بر ۷ به سود ایران تقاضای تایم استراحت داد. این وقفه هم بی تاثیر بود و ایران ۳ امتیاز متوالی دیگر کسب کرد تا بار دیگر سرمربی کره مجبور به گرفتن تایم استراحت شود. دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۸ به سود ایران همراه شد. ست سوم نیز با برتری ۲۵ بر ۱۸ ایران به پایان رسید.

* ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود کره

ایران در این ست شروع خوبی نداشت تا بار دیگر کره تیم برتر زمین شود و نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۶ به سود حریف همراه شود. در ادامه کره ۱۱ بر ۷ پیش افتاد تا کولاکوویچ تقاضای تایم استراحت دهد. بازی سرعتی کره‌ای ها یک برا دیگر جواب داد و دومین تایم استراحت فنی نیز با برتری ۱۶ بر ۱۳ کره همراه شد. در حالیکه ایران عقب بود با ورود شریفی، یلی و مجرد ورق به سود ایران برگشت و بازی در امتیاز ۱۸ برابر شد، با دفاع مجرد نیز امتیاز برتری ۱۹ برای ایران ثبت شد. کره در ادامه یک بار دیگر با زدن سرویس خوب تیم برتر زمین شد تا ایگور کولاکوویچ تقاضای تایم استراحت دهد پس از این وقفه بازی در امتیاز ۲۲ برابر شد و در نهایت این ست با برتری ۲۵ بر ۲۲ به سود کره همراه شد.

* ست پنجم؛ ۱۵ بر ۱۳ به سود ایران

ست حساس و سرنوشت ساز پنجم با برتری ۲ بر صفر ایران آغاز شد و سرمربی کره از همان ابتدا تقاضای تایم استراحت داد تا اختلاف امتیاز بیش تر نشود. نخستین تایم استراحت فنی نیز با برتری ۸ بر ۵ ایران همراه شد و دو تیم زمین ها را تغییر دادند تا شرایط برای هر دو تیم یکسان باشد. این ست با برتری ۱۵ بر ۱۳ به سود ایران تمام شد.

تیم ملی فردا در فینال رقابت‌ها برای کسب سهمیه المپیک از ساعت ۱۵:۳۰ به مصاف برنده دیدار چین و قطر خواهد رفت. دیدار دو تیم چین و قطر امروز از ساعت ۱۵:۳۰ برگزار خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا را سپاس مبارک باد این پیروزی

      پاسخ ها

      • م

        انشاالله به المپیک میریم

    • بدون نام

      خیلی بدبازی میکنند،بازیکنان ما خیلی سنگین هستند ودرکناران مربی ماهم ادم بسیار ترسو هستش.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه جالب
        وقتي چيزي واسه گير دادن ندارين حتي وقتي ميبرن هم گير ميدين
        مثل اينكه دارن ميرن المپيكا:/

    • فرشاد

      کار والیبال ایران بجایی رسیده که به حریفان اصلی مان در اسیا یعنی ژاپن وکره یا میبازبم ویا بسختی می بریم زنگ خطر بصدا در امده اگر هوشیار نباشیم دراینده در اسیا هم حرفی برای گعتن نداریم چه رسد به جهان والمپیک امروز مقابل کره مردیم تا بردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشيد كه به خاطر شما سريع نبردنشون
        انقدر توقع ها بالا رفته كه ميبرن ٣ ٢ببرن هم بايد برن بميرن؟!

    • کیان

      بی وجود ترین مربی راایران دارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید مرتب تعویض داشته باشه، سید موسوی در دفاع،واسپک خیلی خوبی داره اما در سرویس بسیار ضعیف است پس انجاباید سید را تعویض کنه که نکرد و با خراب کردن چندسرویس وزدن چند سرویس ساده امتیاز را به کره ایها دادیم، شهرام بازیکن خوبی است اما سنگین ودر دفاع،وسرویس بسیار ضعیف است، اگه سعیدمعروف نباشد واقعا مشکل داریم ان شاالله فردا بازی راببریم.

    • پ ک

      تمام ایران میدونن شهرام محمودی نمیتونه دیگه بازی کنه واین مربی ناکاربلد خودشم دیدوقتی شریفی ومجردوگذاشت توی زمین چقدرتیم راه افتاد.ازتایم اوت گرفتنشم که دیگه نگو. دریک کلام اگه تیزبازی معروف نبود ست پنجمو میدادیم. این بابارو بفرستین خونش وبزارین سعیدمعروف کارشو انجام بده.لطفا اگه میخاین به قطر نبازیم.

    • پ ک

      شماروبخدا یکی آقای کولاکویچوبیدار کنه وقتیکه حریف امتیاز میگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج