۹۴۹۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

درخشش ادامه دار ستاره ۲ میلیون دلاری

چرا مهرداد محمدی را دوست می‌داریم؟

فرار به فضای خالی، دریبل فوتسالی و یک ضربه محکم پای چپ به طاق دروازه از زاویه ای تنگ. گل مهرداد محمدی به بنفیکا، یکی از زیباترین گل های این هفته لیگ پرتغال بود.

ورزش سه: در لیگ پرتغال، تکلیف قهرمان از همان هفته لیگ مشخص است، یا بنفیکا قهرمان می‌شود یا پورتو و گاهی هم اسپورتینگ. برای اینکه دریابیم این لیگ تا چه اندازه زیر سیطره این سه تیم است، کافی است بدانیم در تاریخ ۸۵ ساله لیگ این کشور، بنفیکا، پورتو و اسپورتینگ مجموعاً ۸۳ بار قهرمان شده اند!

در میان باشگاه‌های کوچک لیگ پرتغال، تیم آوس یکی از کوچکترین هاست. با استادیومی فقط با ظرفیت ۸۵۰۰ تماشاگر و البته با حضور یک نام آشنا برای ایرانی ها؛ مهرداد محمدی.

چرا مهرداد محمدی را دوست می‌داریم؟

مهرداد بعد از اینکه چند سالی را در لیگ ایران و در تیم‌های راه آهن و سپاهان گذراند، در ۲۶ سالگی از ابتدای فصل به این تیم پرتغالی پیوست. آوس به جز مهرداد، ۲۰ بازیکن خارجی دیگر هم دارد که ۱۰ نفر آن‌ها برزیلی هستند. با این حال مهاجم ایرانی آوس از همان هفته‌های اول به ترکیب اصلی رسید و تا اینجا، بهترین گلزن تیمش بوده.

قبل از اینکه هفته شانزدهم آغاز شود، بنفیکا و آوس یک ویژگی مشترک داشتند؛ هر دو تیم در طول فصل هیچ بازی را مساوی نکرده بودند، با این تفاوت که بنفیکا از ۱۵ بازی قبلی، ۱۴ تا را برده بود و آوس فقط ۲ تا!

اما در جدال تیم‌های صدرنشین و قعرنشین لیگ، این مهرداد محمدی بود که در دقیقه ۲۰ یک شگفتی ناقص در لیگ پرتغال خلق کرد. او با یک ضربه زیبا دروازه میزبان را باز کرد و بی آنکه شادی کند، به زمین خودی برگشت. هرچند بنفیکا در یک ربع آخر، بازی را برگرداند، اما این گل شاید روی آینده حرفه‌ای مهرداد در پرتغال، تاثیر مثبتی داشته باشد. نمایش مهرداد در این فصل آنقدر خوب بوده که از الان می‌توان پیش بینی کرد او در فصل آینده به تیم بزرگتری ملحق شود.

آوس در حالی که هنوز لیگ به نیم فصل نرسیده، شانس اصلی سقوط به دسته دوم است؛ با ۱۴ شکست، ۲ برد و فقط ۶ امتیاز. امتیاز‌هایی که همگی روی تاثیر مستقیم مهرداد به دست آمده. این مهاجم شماره ۲۳ در بازی با مارتیمو وقتی بازی با نتیجه ۱-۱ در جریان بود، گل دوم تیمش را زد و در دیدار با براگا هم تک گل آوس را به ثمر رساند تا کلیدی‌ترین مهره تیمش در این فصل باشد.

او که برخلاف برادر دوقلویش میلاد، سابقه چندانی در دعوت به تیم ملی ندارد در لیگ امسال ۶ گل برای تیمش زده تا در رده ششم بهترین گلزنان پرتغال قرار بگیرد. جالب اینکه آمار گلزنی مهرداد در پرتغال، تا اینجا بهتر از آمار او در لیگ ایران بوده.

چرا مهرداد محمدی را دوست می‌داریم؟

فراتر از مسائل فوتبالی، مهرداد محمدی با آن لحن منحصر به فرد، ادبیات خاص و رفتار به شدت صادقانه و بی ادایی که دارد، یک چهره محبوب در میان اهالی فوتبال است. چند سال پیش، وقتی مهردادِ جوان برای تست دادن به تمرین استقلال می‌رود، امیر قلعه نویی که از بازی او خوشش آمده بود، وقتی می‌شنود که اسم این جوان مهرداد است، در پاسخ می‌گوید: «بهت می‌خوره اسمت مسیب باشه، نه مهرداد».

مسیب یا مهرداد، مهاجمی که ۶ سال پیش از استقلال کنار گذاشته شد و برای تست دادن به راه آهن رفت، حالا تبدیل به بازیکنی شده که سایت ترانسفرمارکت ارزش او را ۲ میلیون یورو برآورد می‌کند. بازیکنی که با خودداری اش از شادی گل به دلیل فاجعه کشته شدن هموطنان در سانحه هواپیما شادی هم نکرد تا بیش از پیش دوستش داشته باشیم.

چرا مهرداد محمدی را دوست می‌داریم؟

مهرداد محمدی با وجود گل زیبایی که مقابل تیم بزرگ بنفیکا به ثمر رساند برای همدردی با هموطنان داغدیده از شادی گل خودداری کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی گفت دوست میداریم؟؟

    • بدون نام

      تو از کجا تعیین کردی دوست میداریم

    • پرسپولیسی

      مایه افتخار ایران و ایرانی هستی
      مهرداد با غیرت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج