۹۴۹۰۱۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رئال - اتلتیکو؛ مادرید علیه مادرید

دیدار نهایی سوپرجام اسپانیا امشب در حالی برگزار می‌شود که برخلاف سال‌های گذشته و رسم معمول این مسابقات هیچ‌کدام از دو قهرمان لیگ و جام حذفی در این دیدار حضور ندارند و تیم‌های دوم و سوم لالیگا در فصل قبل این مسابقه را در عربستان برگزار می‌کنند.

فرهیختگان: دیدار نهایی سوپرجام اسپانیا امشب در حالی برگزار می‌شود که برخلاف سال‌های گذشته و رسم معمول این مسابقات هیچ‌کدام از دو قهرمان لیگ و جام حذفی در این دیدار حضور ندارند و تیم‌های دوم و سوم لالیگا در فصل قبل این مسابقه را در عربستان برگزار می‌کنند.

این تورنمنت از امسال با فرمولی جدید و با حضور چهار تیم برگزار می‌شود که در دیدارهای نیمه‌نهایی، تیم‌های رئال مادرید و اتلتیکو مادرید با برتری برابر والنسیا و بارسلونا راهی دیدار نهایی شدند تا دربی مادرید این بار کیلومترها دور از این شهر و در سوپرجام برگزار شود.

نهمین فینال زیزو

رئال مادرید چهارشنبه شب و در دومین دیدار خود در سال ۲۰۲۰ با نتیجه ۳بر یک از سد والنسیا گذشت تا فینالیست این رقابت‌ها شود. حالا شاگردان زیدان این فرصت را دارند تا نخستین جام خود در این فصل را کسب کنند. البته قطعا این جام برای رئالی‌ها اصلا هدف اصلی نیست اما کمک می‌کند با روحیه‌ای بهتر برای موفقیت در لالیگا و همچنین لیگ قهرمانان، فصل را ادامه دهند. آنها تاکنون ۱۰ بار فاتح این جام شده‌اند که آخرین مورد آن در سال ۲۰۱۷ بوده است.

زیدان در حالی تیمش را برای دیدار امشب به میدان می‌فرستد که از ۱۹ اکتبر تاکنون شکستی را تجربه نکرده‌اند و وضعیت خوبی در لالیگا دارند. دو تیم در ماه سپتامبر نخستین دربی این فصل را برگزار کردند که حاصل آن تساوی بدون گل در ورزشگاه وندا متروپولیتانو بود.

زیدان که نهمین فینال دوران مربیگری‌اش را تجربه می‌کند درباره این دیدار می‌گوید: «این رکورد چیزی را درباره این بازی تغییر نمی‌دهد. خوشحالم که در یک فینال دیگر حضور دارم. رئال مادرید برای چنین دیدارهایی ساخته شده‌ است و فشار زیادی را بابت حضور در این مسابقه روی تیم نمی‌بینم. البته هدف ما فقط فتح این جام است. هر مسابقه داستان و دنیای متفاوتی دارد. ما بارها برابر اتلتیکو برد و باخت را تجربه کرده‌ایم و این بازی هم شرایط خاص خود را دارد. آنها تیم قدرتمندی هستند و همیشه این را ثابت کرده‌اند.»

سرمربی رئال در مصاف با والنسیا با پنج هافبک تیمش را به میدان فرستاد و برد خوبی را نیز تجربه کرد. او در پاسخ به این سوال که آیا در این دیدار هم با همین شیوه تیمش را می‌چیند، گفت: «فعلا نمی‌خواهم بگویم که چگونه بازی خواهیم کرد. باید زمانی که توپ را در اختیار داریم عملکرد مناسبی داشته باشیم و فکر می‌کنم می‌توانیم در این مسابقه نمایش متفاوتی داشته باشیم.»

او همچنین درباره فرمت جدید این مسابقات گفت: «باید با این تغییرات کنار بیاییم. ما خوش‌شانس بودیم که توانستیم در این مسابقات حضور داشته باشیم و به فینال هم رسیدیم. این جامی است که خیلی دوست داریم آن را فتح کنیم. احساس می‌کنم در طول این سال‌ها به مربی بهتری تبدیل شده‌ام و پیشرفت خوبی داشته‌ام.»

انگیزه بالای اتلتیکو

اتلتیکو مادرید نیز در دیداری جذاب و پرحاشیه توانست بارسلونا را ۳ بر ۲ شکست دهد تا به فینال برسد. اتلتیکو در این فصل مشکلات زیادی داشته و چند مورد مصدومیت باعث شد تا از کورس رقابت با بارسا و رئال در صدر جدول کمی عقب بماند اما در هفته‌های اخیر اوضاع کاملا فرق کرده است. با بازگشت ژوائو فلیکس از مصدومیت، حالا روخی بلانکو هر پنج بازی قبلی خود در رقابت‌های مختلف را با برد پشت سر گذاشته و با آمادگی خوبی به مصاف همشهری خود می‌رود.

اتلتیکو تنها دو بار فاتح سوپرجام اسپانیا شده و ‌انگیزه‌های زیادی برای دیدار امشب دارد.دیه‌گو سیمئونه درباره این دیدار حساس می‌گوید: «برای هواداران، بازیکنان و کادر فنی تیم هیچ چیزی در حال حاضر مهم‌تر از برتری در این مسابقه نیست. من همیشه در طول این سال‌ها به بازیکنانم ایمان داشته‌ام و سعی کرده‌ام روحیه آنها را بالا نگه دارم. باشگاه هم همواره از ما حمایت کرده و وظیفه خود را به خوبی انجام داده است. در گذشته حتی رسیدن تیم به لیگ قهرمانان کار دشواری به نظر می‌رسید اما حالا شرایط کاملا فرق کرده و به اتفاقی طبیعی تبدیل شده است. بازی مقابل تیم‌هایی چون بارسلونا، رئال مادرید و لیورپول باعث پیشرفت و بهتر شدن ما می‌شود.»

او در ادامه با اشاره به حریف امشب تیمش می‌گوید: «رئال مادرید تیمی است که شناخت خوبی از آنها داریم. آنها در تمام مسابقات به دنبال برد هستند و برای رسیدن به این هدف هم ابزارهای خوبی دارند. رئال اگر در یک بازی نتواند مالکیت توپ را داشته باشد با استفاده از نفراتی چون وینیسیوس و رودریگو که بازیکنانی سرعتی هستند می‌تواند برای مدافعان حریف دردسرساز شود.»

با وجود اینکه گفته می‌شد نفراتی چون اوبلاک، کوره‌آ و خیمنز ممکن است به دلیل مصدومیت به این دیدار نرسند، اما سیمئونه تاکید کرد آنها مشکلی برای حضور در این مسابقه ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج