جاباما
۹۴۹۰۲۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

معجزه سه ماهه زیدان در رئال مادرید

زین‌الدین زیدان شانس رسیدن به نخستین قهرمانی با رئال مادرید را در بازگشت به نیمکت این تیم دارد وقتی در فینال سوپرجام اسپانیا برابر اتلتیکومادرید قرار می‌گیرد.

ایران ورزشی: زین‌الدین زیدان شانس رسیدن به نخستین قهرمانی با رئال مادرید را در بازگشت به نیمکت این تیم دارد وقتی در فینال سوپرجام اسپانیا برابر اتلتیکومادرید قرار می‌گیرد. این در حالی است که سه ماه قبل یک شبه بحران در سانتیاگو برنابئو رخ داده بود و رئال در حالی به استانبول رفت که زیدان می‌دانست اگر به گالاتاسرای ببازد، احتمالاً اخراج می‌شود اما این مربی فرانسوی با کمک بازیکنانش اوضاع را دگرگون کرد.

باخت در خانه مایورکا که یکی از بدترین بازی‌های چند سال اخیر رئال بود و شروع نگران‌کننده در لیگ قهرمانان، شکست برابر پاری‌سن‌ژرمن و تساوی خانگی برابر کلاب بروژ، شایعات زیادی را درباره آینده زیدان ساخت اما رئال با یک گل گالاتاسرای را برد و روند بدون باخت تیم شروع شد، شکست ۲۷ مهر برابر مایورکا آخرین باختشان بوده. حالا مربی ۴۷ ساله با قهرمانی فاصله زیادی ندارد، از استانبول تا جده بازی‌های سختی از جمله در مستایا و نوکمپ داشته‌اند و پیشرفت محسوسی در ترکیب سفیدها به چشم می‌خورد.

نخستین کسی که باور کرد رئال در حد استاندارد خودش بازی نمی‌کند، زیدان بود. کمتر کسی مانند او از میزان توقعات رئال آگاهی دارد و متوجه شد که یک باخت دیگر کارش را تمام می‌کند. او روز بازی با گالا، فده والورده و رودریگو گوئز را در ترکیب اصلی قرار داد، تصمیم مهمی بود و پاسخش را گرفت چون این دو جوان بهترین بازی‌هایشان را انجام دادند. بعد از آن بازی همه چیز تغییر کرده اگرچه آزمون‌های سختی را پشت سر گذاشته‌اند از جمله بازی برگشت برابر پاری‌سن‌ژرمن که ابتدا دو گل زدند اما در نهایت به تساوی ۲ بر ۲ تن دادند، همچنین مقابل بارسلونا و والنسیا در لیگ که این دومی در نیمه‌نهایی سوپرجام هم تکرار شد.

حالا آشکارا رئال مادرید مقابل تهدید هجومی رقبا مقاومت می‌کند، به عنوان یک واحد قادر به دفاع است و این اگرچه ساده به نظر می‌رسد اما یک سال و نیم جای خالی‌اش در تیم رئال مشهود بود.

زیدان همچنان لالیگا را اولویت می‌دهد و آشکارا از میل به قهرمانی گفته و این در عملکرد بازیکنانش هم به چشم می‌آید، تنها نقطه ضعفشان در ماه‌های اخیر کم گل زدن است اما اگر امشب اتلتیکو را شکست دهند، دهمین قهرمانی رئال با زیدان به دست می‌آید. زیدان بارها گفته سوپرجام کم ارزش‌ترین جام است اما به هر حال یک جام است و می‌تواند به اعتبار زیدان به عنوان یکی از بهترین مربی‌های جهان اضافه کند.

همیشه درباره زیدان تردید وجود داشته حتی در دوره اول کارش در رئال که سه بار قهرمان اروپا شد اما کاری که در چند ماه اخیر انجام داده می‌تواند دهان منتقدانش را ببندد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج