۹۴۹۰۷۲
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

نیمکت تیم ملی در سه‌راهی شهریار، ژنرال، یحیی

سرمربی تیم ملی احتمالا از بین گزینه‌های ایرانی موجود انتخاب خواهد شد.

خبرآنلاین: با منتفی شدن گزینه خارجی برای جانشینی مارک ویلموتس در تیم ملی فوتبال ایران،حالا همه نگاه ها به فدراسیون فوتبال است تا در روزهای بدون رییس سرمربی بعدی تیم ملی را از بین گزینه های داخلی موجود انتخاب کند. تیم ملی ای که باید هرچه زودتر سرمربی خود را بشناسد و با سرعت برای ۴ رقابت حساس و سرنوشت ساز در بهار ۱۳۹۹ آماده شود تا بلکه فرصت صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ از دست نرود. در ادامه مروری خواهیم داشت بر سه گزینه ای طبق شنیده ها و صحبت ها بیشترین شانس را برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران دارند:

علی دایی

پس از نیم فصل خانه نشینی،نام علی دایی این بار با نیمکت تیم ملی یک بار دیگر در بین اهالی فوتبال شنیده شد. او که تصمیم گرفت تا در ابتدا و اواسط این فصل به پیشنهادات مختلف لیگ برتری نه بگوید، چندی پیش و پس از اینکه مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال کنار رفت، به عنوان یکی از گزینه های هدایت تیم ملی فوتبال مطرح شد. دایی که پیش از این سابقه هدایت تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۰ را در کارنامه دارد و در نهایت پس از باخت مقابل عربستان از کار برکنار شد، گویا شانس زیادی برای هدایت تیم ملی در مقطع فعلی ندارد چرا که یک مقام مسئول در فدراسیون فوتبال خبر داده که بنا بر برخی دلایل علی دایی از گزینه‌های حضور در تیم ملی کنار گذاشته شده است و فدراسیون در حال مذاکره با گزینه‌های دیگر است.

امیر قلعه نویی

کارنامه امیر قلعه نویی در رقابت های باشگاهی آنقدری قابل دفاع است که اگر بنا باشد یک ایرانی سرمربی تیم ملی شود،نام او همواره در بین گزینه های احتمالی وجود داشته باشد. با این حال یکی از اصلی ترین چالش های قلعه نویی عملکرد او در مسابقات بین المللی است و بسیاری بر این باورند که تیم های او در تورنمنتی مثل لیگ قهرمانان آسیا توان گرفتن نتایج خوب را ندارند. همچنین کارنامه قلعه نویی در تیم ملی و حذف در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های ۲۰۰۷ که به زعم بسیاری ناکامی تلقی شد(هرچند که خود قلعه نویی اصلا این مورد را قبول ندارد)،یکی از موانع مهمی است که شاید مانع رسیدن نیمکت تیم ملی به او شود.

یحیی گل محمدی

بسیاری گل محمدی را آغازگر نسل جدید مربیان در فوتبال ایران می دانند. مربیانی که دو فاکتور مهم یعنی جوانی و علم گرایی را با خود به همراه دارند و یحیی پرچم دار آن هاست. او که نفت تهران را از نو ساخت و این تیم را به لیگ قهرمانان آسیا رساند و در ذوب آهن فاتح دو جام حذفی شد،حالا با شهرخودرو هم به پلی آف لیگ قهرمانان رسیده و در بین تیم های بالانشین جدول قرار دارد. کارنامه و شخصیت و همچنین توانایی فنی یحیی گل محمدی آنقدری بالا و پر و پیمان است که هیچ بعید نیست طی روزهای آینده او را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ببینیم. اتفاقی که لازمه اش جدایی این مربی از تیم آماده شهر مشهد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س

      نظر من به نظرم وزیر نزدیکتر ه اول برانکو .اگر نشد یحیی

    • بدون نام

      کجایی کیروش کبیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج