۹۴۹۲۰۶
۱۶۳ نظر
۵۰۲۲
۱۶۳ نظر
۵۰۲۲
پ

داستان مسافران پرواز مرگ؛ نابغه‌ها و تازه‌عروس و دامادها

۱۷۶ سرنشین هواپیمایی اوکراین در سقوط این هواپیما در صبح چهارشنبه ۱۷ دی ماه کشته شدند. ۱۴۷ نفر از آن‌ها ایرانی بودند که بسیاری از آن‌ها تابعیت کانادایی و بریتانیایی هم داشتند. خانواده‌های شماری از این مسافران با رسانه‌ها درباره آن‌ها و داستان‌های شخصی‌شان صحبت کرده‌اند.

برترین‌ها: ۱۷۶ سرنشین هواپیمایی اوکراین در سقوط این هواپیما در صبح چهارشنبه ۱۷ دی ماه کشته شدند. ۱۴۷ نفر از آن‌ها ایرانی بودند که بسیاری از آن‌ها تابعیت کانادایی و بریتانیایی هم داشتند. خانواده‌های شماری از این مسافران با رسانه‌ها درباره آن‌ها و داستان‌های شخصی‌شان صحبت کرده‌اند.

داستان مسافران پرواز مرگ؛ نابغه‌ها و تازه‌عروس و دامادها حامد اسماعیلیون همراه با دخترش ری‌را که در هواپیمای اوکراین کشته شد.

ری‌را اسماعیلیون ۹ ساله و مادرش پریسا اقبالی، ساکن اونتاریو، کانادا:

آن‌ها برای تعطیلات سال نو میلادی و بازدید خانواده به ایران رفته بودند.

حامد اسماعیلیون، نویسنده و دندانپزشک، پدر ری‌را و همسر پریسا، که برای شناسایی اجساد عزیزانش در راه بازگشت به ایران است، در ویدئویی گفته است آرزویش این است که دلیل سقوط هواپیما نقص فنی باشد. او گفته است تنها چیزی که به او تسکین می‌دهد کشف حقیقت است.

آقای اسماعیلیون بعد از این حادثه در صفحه فیس‌بوکش پست‌هایی درباره دخترش گذاشته است. او در یکی از این پست‌ها که ری‌را در حال نواختن پیانو نشان می‌دهد، نوشته: چه کنم؟ چه کنم که زورت نرسید صندلی پیانو رو جلو بکشی؟ چه کنم ری‌رای من؟

داستان مسافران پرواز مرگ؛ نابغه‌ها و تازه‌عروس و دامادها
ری‌را اسماعیلیون ۹ ساله و مادرش پریسا اقبالی برای تعطیلات به ایران رفته بودند.

سام ذکایی، ساکن لندن، بریتانیا:

سام ذکایی مهندس در شرکت نفتی بی‌پی بود. شرکت بی‌پی در بیانیه‌ای مرگ او را تسلیت گفته است. سام برای تعطیلات سال نو به ایران سفر کرده بود. در یکی از تصاویری که از بقایای هواپیما و لوازم متعلق به مسافران منتشر شده است کتاب آموزش سه‌تاری دیده می‌شود که به گفته دوستان سام زکایی، متعلق به او بوده است.

شادی اسداللهی، از دوستان سام، در توییتی با انتشار این عکس نوشته است: سام ذکایی، دوستی عزیز، خوش‌قلب و یکی از نخبه‌های روزگار تازه شروع کرده بود به یادگیری سه‌تار. معلم کلاس ازش خواسته بود کتاب اول دستور سه‌تار حسین علیزاده رو از ایران بیاره. سام سوار پرواز اوکراین بود. ما موندیم و عکس پاره کتاب که اتفاقی در رسانه‌ها دیدیم.

وریا امیری، معلم سه‌تار سام در لندن، هم در پست فیس‌بوکی اش درباره سام نوشته بود که او چند سال پیش یادگیری سه‌تار را شروع کرده بود، ولی بعد از مدتی آن را رها کرد. به گفته آقای امیری، سام پیش از سفر دوباره تصمیم می‌گیرد که آموزش سه‌تار را از سر بگیرد و برای همین کتاب آموزش سه‌تار حسین علیزاده را از ایران با خودش آورده بود.

داستان مسافران پرواز مرگ؛ نابغه‌ها و تازه‌عروس و دامادها
سام ذکایی تصمیم داشت آموزش سه‌تار را در لندن از سر بگیرد و برای همین کتاب دستور سه‌تار حسین علیزاده را از ایران تهیه کرده بود که با خود به لندن ببرد.

آروین مرتب و آیدا فرزانه، ساکن کانادا:

زن و شوهری که هر دو مدرک دکترای خود را در رشته مهندسی از مدرسه مهندسی دانشگاه کبک دریافت کرده بودند. آرش، برادر آروین، که او هم ساکن کانادا است نوشته است که نیم ساعت قبل پرواز برادرش، به او پیام داده است و گفته:‌ برادر زودتر برگرد، اوضاع خراب است. ممکن است فرودگاه‌ها را ببندند. آروین هم با خنده به او پاسخ داده است: نه بابا، خبری نیست. ما الان در فرودگاه هستیم.

او که برای پیگیری پرواز برادر و زن برادرش در وب‌سایت فلایت ترکر جستجو می‌کرده، ناگهان می‌بیند که شماره پرواز آن‌ها هشتگ شده است و از روی پست‌های توییتر از سقوط هواپیمای آن‌ها آگاه می‌شود.

آرش که باورش نمی‌شده، به سرعت به برادرش پیام می‌دهد که رسیدی حتما خبر بده، اما دیگری پاسخی دریافت نمی‌کند. علی برزگر، همکار پیشین آروین، درباره آورین و آیدا گفت: آن‌ها زوج دوست‌داشتنی بودند.

داستان مسافران پرواز مرگ؛ نابغه‌ها و تازه‌عروس و دامادها آروین مرتب و آیدا فرزانه، زن و شوهری که هر دو مدرک دکترای خود را در رشته مهندسی از مدرسه مهندسی دانشگاه کبک دریافت کرده بودند.

سیاوش غفوری‌آذر و سارا ممانی، ساکن مونترال، کانادا:

زن و شوهری که برای جشن ازدواج خود به ایران رفته بودند. بابک غفوری‌آذر، روزنامه‌نگاری که پسر عموی سیاوش است در پستی در توییترش نوشته است:‌ رفته بودند لباس عروس و دامادی بر تن کنند در آن خاک. برای دل خوشی عزیزان مانده در آنجا که ببینندشان در آن لباس‌ها و کمی دلشاد شوند در تحمل و صبوری تراژدی مهاجرت نسل ما.

سیاوش و سارا به تازگی در مونترال خانه خریده بودند و تصمیم داشتند بعد از بازگشت به مناسبت خانه تازه مهمانی بگیرند. هر دوی آن‌ها فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه کنکوردیا بودند و در شرکت‌های مهندسی در شهر مونترال کار می‌کردند.

رضا غفوری‌آذر، عموی سیاوش او را عاشق زندگی و یکی از بهترین کسانیکه تا به حال می‌شناخته معرفی کرده است. علی دولت‌آبادی، استاد دانشگاه کنکوردیا و استاد راهنمای سیاوش، گفته است او دانشجویی با استعداد و مهربان بود.

داستان مسافران پرواز مرگ؛ نابغه‌ها و تازه‌عروس و دامادها
سیاوش غفوری‌آذر و سارا ممانی برای برگزاری جشن ازدواج خود به ایران سفر کرده بودند.

آرش پورضرابی ۲۶ ساله و پونه گرجی ۲۵ ساله، ساکن کانادا:‌

آرش و پونه هم برای برگزاری جشن عروسی خود به ایران سفر کرده بودند و چند روز پیش از سقوط هواپیما مراسم آن‌ها برگزار شده بود. هر دو فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر از دانشگاه آلبرتای کانادا بودند. رسانه‌ها کرده‌اند که آرش مدال طلای المپیاد کامپیوتر را هم برده بود و پونه در دانشگاه صنعتی شریف درس خوانده بود.

داستان مسافران پرواز مرگ؛ نابغه‌ها و تازه‌عروس و دامادها آرش و پونه برای برگزاری جشن عروسی خود به ایران سفر کرده بودند و چند روز پیش از سقوط هواپیما مراسم آن‌ها برگزار شده بود.

درینا موسوی ۱۴ ساله، دنیا موسوی ۹ ساله، پدرام موسوی، مژگان دانشمند، ساکن ادمونتون کانادا:‌

خانواده چهار نفره که پدر و مادر، پدرام و مژگان، در دانشگاه آلبرتا تدریس می‌کردند.

داستان مسافران پرواز مرگ؛ نابغه‌ها و تازه‌عروس و دامادها درینا موسوی ۱۴ ساله، دنیا موسوی ۹ ساله، پدرام موسوی، مژگان دانشمند و خانواده چهار نفره ساکن ادمنتون کانادا.

اوین ارسلانی ۳۰ ساله، هیوا مولانی ۳۸ ساله، کردیا مولانی ۱ ساله، ساکن کانادا:‌

خانواده‌ای سه نفره که برای شرکت در مراسم عروسی خواهر اوین به ایران رفته بودند. امید ارسلانی، برادر اوین، به گفته است خواهرش خیلی خوشحال بوده، چون همه اعضای خانواده را بعد از سال‌ها دیده بود.

داستان مسافران پرواز مرگ؛ نابغه‌ها و تازه‌عروس و دامادها

غنیمت اژدری - ۳۶ ساله، ساکن اونتاریو، کانادا:

از شهریور گذشته دانشجوی دکترا در کالج علوم انسانی در دانشگاه گوآلف در اونتاریوی کانادا بود و درباره حقوق بومیان تحقیق می‌کرد. در گزارش روزنامه اعتماد آمده است که خانم اژدری سال‌ها بود که از شیراز به تهران رفته بود و فعال حقوق عشایر و تنوع زیستی بود.

داستان مسافران پرواز مرگ؛ نابغه‌ها و تازه‌عروس و دامادها

دکتر فیصل مولا، یکی از استادید دانشگاه گوآلف با انتشار عکسی از غنیمت اژدر در توییترش نوشته است: یکی از دانشجویان من، غنیمت اژدری بعد از دیدار از خانواده‌اش در راه بازگشت به دانشگاه در هواپیمای اوکراین بود. من و دیگر دانشجویانم سوگواریم.

اتحادیه بین‌المللی مناطق و قلمرو‌های تحت محافظت بومیان و دولت‌های محلی درباره غنیمت اژدری نوشته است: غنیمت اژدری، یک فعال و مدافع قوی برای جنبش بومیان جهان بود. تنها ما فقدان او را حس نمی‌کنیم، سازمان‌ها و جنبش‌های جهانی هم کمبود او را حس خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بر باعث و بانی کشوه شدنشون لعنت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نابغه؟
        گویا شما تو ایران زندگی نمیکنی
        تو ایران برا رتبه خوب آوردن باید یه پول بزرگی پشتت باشه و به همراه کلاس و خانواده
        و درمرحله بعدی سهمیه
        خیال میکنید اگه روستالیی ها اول نمیشن و بچه های بالاشهر همیشه رتبه های تاب میارن برا چیه؟
        اگه جاشون عوض میشد همین بود؟
        ماشالله اکثرا هم تبعه کانادا و اروپا
        من دیگه حرفی ندارم

      • بدون نام

        باعث و بانیش امریکاست

      • بدون نام

        باعث و بانیش امریکاست

      • ftm

        خاک تو سر حسودت کنن بدبخت.اصن تابعه کانادا باشن طرف درس خونده زحمت کشیده رفته تو هم اگه میتونی برو

      • بدون نام

        از صد و هشتاد نفر سر جمع ده تا تحصیلات دار اونم چیزی بیشتر از همین دانشجو های دکتری دانشگاههای خودمون تهران و شریف و علم و صنعت که داخل مملکت جون میکنن نداشتن ملت رو پاره کردین اینقدر گفتین نخبه
        و نکته اینکه غیر از البرتا خیلی از داتشگاههای اونور ورودشون راحتتره و اگر مدرک رو بیاری وزارت علوم رتبه بندی کنه پایین تر از دانشگاههای داخل قرار میگیره

      • بدون نام

        دوست عزیزی که فکر می‌کنی برای تحصیل باید پولدار باشی...
        فریبرز عزیزی، جوان کارآفرین کرمانشاهی 3سالی است که در منطقه اورامانات زبانزد عام و خاص است؛ این جوان که دانشجوی مدیریت دکترای صنعتی و دکترای مهارت کارآفرینی است و دکترای افتخاری مهارت‌آموزی از ژاپن را دارد، با اراده‌ای قوی برای جلوگیری از مهاجرت جوانان به روستا و شهرهای خالی از روستا گام برداشته و تا کنون 1200 نفر از اهالی خطه کرمانشاه را صاحب شغل کرده است.
        صدها نمونه مثل این فرد از روستاهای ایران شروع به تحصیل کردن و به مدارک بالای دانشگاهی دست‌پیدا کردن چرا بدون مطالعه نظر می‌دین؟؟

      • بدون نام

        16.47
        چقدر پررویی خوبه اقرار کردن به امریکا چه چرت میگی هنوز

      • بدون نام

        خدا آمریکا رو لعنت کنه.اینا یه مشت خوشگذرون بودن که نابغه کشوری نبودن

      • بدون نام

        زرد تویی برترین ها زردای دیگه اداتو در میارن...

      • بدون نام

        چون برترینها یه مجله ی زرده!!!زرد

      • بدون نام

        مرگ بر امریکا

      • بدون نام

        دیه هاشون رو از امریکا بگیرید البته اگه تونستین و نره پیش دیه 290 مسافر ایرباس که مستقیم ردنش و به کسی که اینکارو کرده بود با پرروئی مدال شجاعت دادن...به نظر منم این ادمها که اکثرشون تبعه اونورن خیلی جای مانور به عنوان نابغه ندارن

      • ناشناس

        لعنت به همین رانت ها و سهمیه ها که زندگی خیلی ها رو خراب کرد

      • ناشناس

        بعد از سه روز برادر چرا اینقد دیر نظر میدی

      • بدون نام

        ما هایی که هر روز داریم میمیریم از فشار اقتصادی از تحریم دارو ...ما آدم نیستیم حتما باید خارج نشین باشیم که مرگمون مهم باشه؟ چرا تحریما رو نمیبینیم چرا اقدام موثر سپاه رو میخواین بی ارزش کنین؟ بیاییم با اتحاد راهی برای عقب نشینی امریکا از تحریم باشیم

      • بدون نام

        حتما باید سپاه گردن میگرفت تا این هواپیما و مسافراش اینقدر جنجالی بشن؟!

      • بدون نام

        بر تو ی کج فهم لعنت

      • بدون نام

        ظرفیت ندارند رفتند بی حجاب شدند

      • بدون نام

        باعث وبانی اش امریکاست خدا امریکا روبرداه راحت شیم از بس که بهمون ظربه زد.

      • بدون نام

        هک سیستم هواپیما کار امریکا بوده

      • ایرانی

        یعنی لعنت بر آمدیکا چون اون شروع کننده ماجرا با ترور بود و تهدید کرد

      • بدون نام

        عموجون جان باخته نیستن توسط یک موشک کشته شدن به قتل رسیدن

      • بدون نام

        خب چیکار کنه بعد از اعلام دلیل سقوط باید شروع کنه قبلش که نمیدونست چه خبره.خدا یه چی بهت داده به نام مغز اگه خسته نمیشی زحمتی نیست برای گه گداری یه کاری ازش بکش ثواب داره

      • بدون نام

        باشه تو راس میگی

      • امير

        بجاي لعنت فرستادن و ناسزا گفتن و خشمگين بودن براي درگذشتگان طلب مغفرت كن و براي خانواده هاشون صبر.
        چرا وقتي كسي از بين ما ميره و جونش رو از دست ميده اينقدر فحش و لعنت ميديم. برميگرده؟

      • بدون نام

        و لعنت بر افرادی با این افکار متحجر که در پاسخ ها می بینیم

      • علی

        مرگ دست خداست و این اتفاق بوده و همیشه هست و دلیلش هم امریکا است

      • بدون نام

        بدون نام ۱۸:۰۶
        کجا زندگی میکنی؟ایرانی؟
        من هم فوق لیسانس دارم و دکترا قبول شدم و انصراف دادم چون خرج خونه و فلان و ...
        از بچگی هم از کارگری بگیر تا هزار چیز انجام دادم ولی عقب و لنگم
        میشه بگی چطوری کارآفرینی کنم وقتی حتی یه آشنا کارمند واسه وام ندارم
        مگه هرکی تو روستا بود لزوما فقیره؟اون اسمی که شما گفتین مطمینا یه ارباب و ملاک تو روستا بوده

      • ناشناس

        لعنت بر آمریکا و مرگ بر دشمنان داخلی

      • بدون نام

        بدون نام ۱۹:۱۲ دیه هاشون رو و همینطور ۲۰۰ میلیون دلار پول هواپیما رو مقدار زیادی هم به فرانسه بابت موتور تو این بی پولی و بدبختی از دولت سر سوتی وحشتناک سپاه از حیب شما و ملت می پردازید و ایران هم گفته تمام و کمال می دم باید بده

      • بسیجی خط امام

        استارت بیشتر مشکلات ایران امریکا هست دولت و مجلس محترم باید جلوی زیادی خواهی امریکا و استکبار جهانی محکم واسته و مردم را تشویق به ورود به بسیج و ارتش وادار کنه

      • بدون نام

        اصلا اصلا بیسواد بودن خوبه... اما انسان بودن. پدر بودن. مادر بودن. فرزند بودن. که به ناحق کشته شدن..

      • بدون نام

        تنها راه نجات ایران بسیح و سپاه است دولت باید از مردم بخواهد که به بسیجو سپاه بپیوندنند

      • sana

        خوبه والا..جنگ میشه آمریکا..صلح میشه ایران..مردم میمیرن آمریکا..زنده میمونن ایران..خوبه یکی هست که همه ی مشکلات و بندازیم گردنش..تموم مشکلات به آمریکا خلاصه میشه؟

      • آریا

        عزیزم خدا بهت صبر بده داغ فرزند خیلی سخت و نفس گیره هه

      • آریا

        قربون آدم چیزفهم

      • آریا

        اتفاق راست میگه جیگر تا جفت چشات از حدقه درآد

      • مسیحی

        واقعامتٱسفم برای یه عده که اسم خودشونوگزاشتن انسان ودارن حساب عقده ها ونداشته هاشونوازیه عده آدمی میگیرن که بی گناه کشته شدن شماکدام دین رامیپرستید؟!بجای تسلیت ودعای مغفرت برای این عزیزان داریدازعقده هاتون مینویسید!یکی میگه همشون پولداربودن نخبه نبودن و..اگردانشگاه هاپولی شده بقول شماتقصیراین افرادهست؟نه عموجان شماقبله خودراگم کردیدزورتون به مقصراصلی نمیرسه دیواری کوتاهترازاین بندگان خداکه بی گناه مردندپیدانکردیددرمیان اینهابسیاری کودک وحتی نوزادبودندکه اصلاگناهی پاشون نوشته نشده بوددرجایی که کشورهای خارجی مثل کانادامردمش برای اینهاسوگواری میکنن وغمگین هستن شماداریدحساب چیزهایی که درزندگی نتونستیدبدست بیاریدروازاونهامیگیرید!!خداوندروح همه آنهاراقرین رحمت خودفرمایدآمین.انسانم آرزوست

      • بدون نام

        درس خوندن تو رشته انسانی احتیاج به پول و پارتی نداره. دعوا سر رشته های فنی و مهندسی و پزشکی هستش. حتی رشته های دیگه تجربی هم مثل انسانی طرفدار نداره.

      • بدون نام

        درس خوندن تو رشته انسانی احتیاج به پول و پارتی نداره. دعوا سر رشته های فنی و مهندسی و پزشکی هستش. حتی رشته های دیگه تجربی هم مثل انسانی طرفدار نداره.

      • بدون نام

        باعث و بانیش امریکاست

    • بدون نام

      روحشان شاد یادشان گرامی از خدای مهربان برای باز ماندگانشان صبر جمیل آرزو داریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا بیامرزه
        ولی خدایی چرا تو این چند روز چیزی راجع بهشون چیزی ننوشته بودین؟
        تدبیر دولتتون برا تخریب.

      • بدون نام

        بسته دیگه بابا ....تدبیر دولت برای تخریب !..حرف نزده چون به فکر کسی نرسید حرف بزنه انگار قاتل بروسلی گرفتن

      • بدون نام

        دقیقا از روزی که علت معلوم شده همه بیدار شدن قبلا که همه هنرمندان ما خواب بودند

      • بدون نام

        آره روحشون شاد ولی اگه همینو برای سردار سلیمانی نوشته بودید ۱۰۰ تا منفی میخورد.

      • بدون نام

        بعد از شهادت این عزیزان، مدتی طول می‌کشد اطلاعاتشان جمع آوری و منتشر شود. این خیلی طبیعی است. سریع و بدون اطلاعات نوشتن، هنر نیست، این چه انتظاری است که دارید؟ هنوز اطلاعات همه مسافران جمع آوری نشده

    • بدون نام

      هعی... خدا بهشون صبر بده

      پاسخ ها

      • زهرا۲۲

        حیف شدن
        همشونم یا جوون بودن
        یا بچه

    • بدون نام

      خدا نه فقط به بازمانده هاشون بلکه به هممه مون صبر بده، این اتفاق خیلی وحشتناک شوک بزرگی به ملت ایران زد نه فقط خانواده این عزیزان

      پاسخ ها

      • مریم

        وای واقعا موافقم درد بزرگیه و شوک بزرگ

      • بدون نام

        اره ولی ملت ایران بعد چهار روز براشون مهم شد

    • بدون نام

      چه کنم با دل تنها

    • بدون نام

      روحشان شاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روحشون شاد

    • بدون نام

      اون زن و شوهر شهید چی پس؟ اینا فقط جانباخته ها بودن که! عجیبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گلچین کرده برترین‌ها !!!

      • بدون نام

        چقدر جو گیر شدی

      • مامان شایان

        اونا پشتشون به بالا بنده

      • مامان شایان

        برو بینیم بابا دلت خوشه - دیگه اعتماد تمام شد- بود ی کم - ولی همون ی کم هم دود شد رفت هوا

      • بدون نام

        واقعا حیفه که تصویر خانم باحجابی که تو مسافرا بوده بیاد تو پیج برترینها همون بهتر نیورده

      • بدون نام

        .همه درگذشتگان ایرانی این حادثه، شهید هستند

    • بدون نام

      دنیا پر از اتفاقات و داستان های عجیب ولی واقعیه.گاهی این اتفاقات به شدت تلخ میشن.ولی واقعیت دارن و راه فراری ازشون نیس.فقط خود خدا میدونه چرا و واسه چی سرنوشت این آدمهای بیگناه باید اینجوری رقم بخوره

    • بدون نام

      خدا مسافران سر نگون شده قطار و اتوبوس رو هم بیامرزه اونام از این آب و خاک بودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونجا مشکل دولت و اصلاح طلباست
        واسه همین صداش درنمیاد
        مثل همین قضیه که تا سه روز قبلش صدا نداشت

      • بدون نام

        واقعا هیچ خبری از اونا نیست مگه اونا عزیز ما نبودن حتما باید ....

      • بدون نام

        بله اشتباه شده درسته . فاجعه شده درسته .ولی این یعنی چشممونو روی همه خدمات و جانفشانی پاسدارا ببندیم؟انصاف نیست به خدا .یه عمره بلا گردون ما و بچه هامونن

      • بدون نام

        نه دیگه نمیشه اونها ساکن داخل کشور هستند بی کلاسه براشون دعا کنیم فقط میافران پرواز ۷۳۷

      • گندم

        اینا چون شیک بودن، اونور آب بودن، بیحجاب وکلاس بالا بودن و مهمتر، تو پرواز کشته شدن خونشون رنگین تره مگه نمیدونستی؟

    • اتحاد همبستگی

      مردم تو رو خدا پشت نظام و سپاه رو داشته باشید ...
      همونطور که برا شهادت سردار دلهامون تو عرصه بودیم ...
      درسته یه اتفاق خیییییلی بد برا هواپیمامون افتاده ...
      ولی دشمن منتظر فرصته تا بین مردممون تفرقه ایجاد کنه ...
      چونکه داره بابت جمعیتی که برا تشییع سردار رفته بودن از حسودی میترکه ...

      نیس ترامپ میدونه برا مردن خودش پشه پر نخواهد زد ...!

      پاسخ ها

      • AL

        احسنت

      • بدون نام

        داداش
        اینا که میبینی همون موقع هم تو تشییع جنازه نبودن
        و تو انتخابات هم معلومه به کیا رای دادن
        و تا قبل این سه روز هم اصلا حرفی نمیزدن
        تا سپاه گردن گرفت به همراه سلبریتی ها و ترامپ و سفیر انگلیس ناراحت شدن

      • منصوره مختار

        دشمن ناآگاهیه
        دشمن خودتو به خواب زدنه.
        دشمن بازنگری نکردن تو عقاید از سر تعصبه.
        اتحاد برای دفاع از ریا و دروغ؟ برای چی؟
        برای سرکوب شدن؟ بیدار شید لطفا.

      • منصوره مختار

        از نظر شما این فقط یه اتفاق خییییلی بده؟ همین؟ باید خفه خون گرفت برای دلایل بی منطقو از سر نااگاهی که عنوان کردید؟؟؟؟ حتما هم خیلی راضیو خوشحال شبها سرتونو روی بالش میذارید

      • بدون نام

        دشمن توی خیالت چپانده شده

      • بدون نام

        همین طور تو توهم توطئه دشمن باشیدددد...

      • بدون نام

        ماپشت نظام هستیم خداوند روح همه رفتگان را قرین رحمت کند. سوال اینجاست چرا آمریکا برخی کشتگان خود در عراق سوگواری نمیکند ولی برای شهدای سانحه هوایی پیراهن پاره میکند؟؟؟؟اینها فرزندان این خاک بودند و خودما عزادارشان هستیم هر چند که وطن و کشور خود را کانادا انتخاب کرده بودن ولی باز ریشه در این خاک دارند.

      • R.M

        کسانی که همیشه پشت این مسائل بودند همچنان هستند مگر کسانی که از قبل منافق یا جاهل و نا آگاه بودند که الآن اظهار نظر می کنند

      • بدون نام

        حقوقت با يورو برات واريز مي كنند اتحاد براي دروغگويي به اين مردم بدبخت

      • حسینی

        ما پشت نظام ومملکت هستیم واز مرگ این مسافرین هم غمگینیم ولی نمیشه که بیرون بریزیم و باعث اشوب وبلوا شویم چون دشمنان ما چه داخلی وچه خارجی منتظر ویرانی ایران هستند

      • hamiiiiiid

        خفه

    • بدون نام

      روحشان شاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون که یه امریکایی هم کشته نشده بوده.. همشون دست به یکی کرده بودن.. بفهم

    • بدون نام

      متأسفانه همه چیز را به سردار ربط میدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آی گفتی نیست خودسون تو مشاغل خودشون کم قوانین رو دور میزنن دارو انتی بیوتیک میزنیم اینقدر به ...هم نیست چی میسازن بیمار بستری در بیمارستان مصرف میکنه مواد موثر دار پایینه بیمار عفونت میکنه تلف میشه
        اما فقط گیر دادیم به این ماجرا

    • بدون نام

      لطفا اگه میشه لفظ کشته استفاده نکنید
      یه جور بی احترامیه
      جان باخته واژه بهتریه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نابغه موشک به سمتشون شلیک شده بنابراین کشته شدن

      • بدون نام

        همون شهید که سپاه عزیز اعلام کرد بهتره

    • بدون نام

      خدا بیامرزه

    • بدون نام

      بی گناه رفتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه

      • بدون نام

        اونا خدا تعیین میکنه خدا کنه هممون بیگناه بریم

    • واحد برادران.

      یه جوری میگن پدافند اشتباهی زده که ادم فکر میکنه اشتباهی یه کفتر رو زدن.حال خودتون از این همه دروغ به هم نمی خوره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما یرو اون شغل پر خطر رو به عهده بگیر یا همین حضراتی که سوارهواپیما بودن فلنگ رو بستن و ساکن کانادا شدن امثال اینها بمونن بشینن جای همون نیرویی که اشتباه زد اینا درست بزنن مملکت رو اصلاح کنن
        بخدا اگر یک روز بخواهید جای این افراد در شغل نظامی پشت توپ و تانک کار کنید
        تو اداره ها که شبیه صفا سیتیه مار رو میپیچوونید حالا همه طلبکار شدید فیگور کسی رو میگیرید که در حد نیروی کار المان وظیفه شناسه و الان تاراحته چرا خطای انسانی شده

    • بدون نام

      برترین ها هم بعد از اعلام علت سقوط تازه شروع کرده

    • زهره

      روح تمام جانباختگان شاد.

    • بدون نام

      بر باعث و بانی اش که تررور کنندگان. شهید سلیمانی بودند لعنت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بر ندانم کار بی تدبیر و تخصص لعنت تازه دم از جنگ هم می زنن شست پاتون نره تو چشمتون

      • بدون نام

        آمین

      • بدون نام

        چندمیگیری که خودتو به آن راه زدی معلومه خوب بهت میرسه

      • بدون نام

        19:40 افرین.. اگه اینا جنگ کنن دوتا امریکایی میزنن یه هواپیما ایرانی رو.. نسلمونو منقرض میکنن کلا

    • رضا

      برای شادی روحشون صلوات

    • x

      توی کوچه ها یه نسیم رفته پی ولگردی
      توی باغچه ها پاییز اومده پی نامردی
      توی آسمون
      ماه دق می ده درد بی دردی«

    • بدون نام

      هیشکی واسه بدبخت بیچاره گریه نمیکنه. مثل حادثه تونل و اتوبوس
      اما اینا چون پولدار بودن همه قیام کردن
      خدام با پولداراس

    • بدون نام

      خدا همه قربانیان ابن حادثه غم انگیز را بیامرزد

    • بدون نام

      ماشاءالله. همشون بی حجاب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما نگران نباش. خودشون جوابگو هستن. شما مراقب گناه های زندگی خودت باش

    • بدون نام

      روانشان شاد

    • امین د..

      واقعا دلم شکست ...قلبم شکافت ..روحشون شاد .

    • sadaf

      الان یکی میاد میگه چرا حجاب ندارن-_-

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب ندارند

    • رایین

      این که خطا بوده
      خودشون اقرار کردن
      عدر خواهی کردن
      همین که آمریکا انگلیس روباه صفت صداشون درومده نشانه نیست؟
      سیاست اونا با ما چکار کرد؟؟
      حالا توییت زده پشت مردمه
      آقا شما برو تحریمارو از سر این مردم بردار
      که همه رو گذاشتی تحت فشار!
      دوست خاله خرسه نمیخوایم

    • کرمانشاه

      روحشون شاد واقعا دلگیره.!!! لعنت به این روزگار واین دنیای فانی .

    • رضوان

      چرا از محمد صلاحه و خانومش چیزی نذاشتید؟
      انقلابی بودن به مذاقتون خوش نمیاد؟!

    • بدون نام

      حالا هي نمك روي زخم مردم بپاشيد

    • نیکان

      هر کسی از این آب و خاک رفت .دیگه رفته .ایرانی اونیه که بمونه و بسازه. بمونه و بسوزه برای نسل بعد .بمونه و ایرانی بمیره.
      خواهش برای رفتن و ایرانی ماندن معنی نداره

    • میم نون الف

      خدا رحمتشون کنه، لعنت بر ترامپ که با شهادت سردار استارت این فجایع رو زد.

    • اتحاد همبستگی

      ما از نیروی پدافند شما خطا دیدیم
      اما خیانت ندیدیم

      وحدت را
      خیانت ها از بین می برند
      نه خطاها ...

      بپاس چهل سال آسمان امن و زیبایی که برایمان ساختید در کنارتان هستیم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امن و زیبا. مردیم از خوشی یابا

    • بدون نام

      جگرم سوختتتت خداااااااا اونا چی کشیدن چقدررر ترسیدن حتی فرصت خداحافظی از همدیگروهم نداشتن. خداااااااااااا خدااااا باعثشو لعنت کن

    • نامی

      احمقهایی که از آلبانی منفی میدین. به زودی پایگاهتون میره رو هوا. تف به شرفتون.

    • فرزاد فرزین

      همون بهتر که مردن هرکی پول داشته باشه نابغس اینا الکین . مشت ادم خوشگذرونی بیش نیستند اینها

    • بدون نام

      کجاشون نابغه بودن؟درثانی گشته شدن که شدن،یه اتفاقی بود تموم شد و رفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره. اتفاقی توسط خودی مردن. چیزی نشده که

    • بدون نام

      اینا ک همه ناموسلمون و سگ پرستن بی حجاب و لختی .
      خوبه ک زودتر رفتن اون دنیا خوب معلومه عذاب یجوری میزنه ب ادم حالا سیل زلزله یا موشک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو اون هواپیما ایرانم که تو خلیج فارس سقوط کرد اوضاع همینجور بودا

      • بدون نام

        شما جای خدا نشستی که قضاوت مردم رو می کنی؟ فقط شما مسلمونی تو این دنیا

      • بدون نام

        تو هم تو توالت و حموم بي حجابي.انشاله تو همون وضعيت عزرائيل بهت ظهور كنن

    • بدون نام

      بی حجابند

    • بدون نام

      در کرمان چند نفر زیر دست و پا له شدند اونا آدم نیستند که ازشون یادی نمیشه
      خداوند آنها را رحمت کند روحشان شاد و یادشان گرامی

    • سارا

      متاسفف برای ایران و ایرانی

    • بدون نام

      والا قضیه کمی مشکوکه، وقتی هواپیما تو آسمونه و آتیش میگیره،یکی از قبل که موشک بهش خوردو فیلم گرفته،اونفرازکجا میدونست که ازلحظه برخوردموشک وسقودش فیلم گرفته، خیللللللی مشکوک میزنه

      پاسخ ها

      • ایرانی

        دقیقا کار نفوذیهاست اونها حتی شاید در بدنه نظام هم نفوذ کردند با یک تیر و چند نشان کمرنگ کردن خون سردار
        بی اعتمادی به قدرت منطقه سپاه
        دو قطبی کردن جامعه

    • بدون نام

      خدابیامرزه.چقد اسامیشون خارجی بود مثل خودشون!

    • افسانه بانو

      فقط تعدادی رو تونستم بخونم واقعا خیلی دردآوره خیلی وحشتناکه خدا به خانواده هاشون صبر بده ، روحشون قرین رحمت

    • بدون نام

      کدوم نابغه؟همشون مرفهین بی درد بودن. که با پول و پارتی و... تابعیت کانادارو داشتن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولين دليل چرت بودن نظرت همين بس كه كانادا مثل قماش تو اهل پارتي نيست. چون در اين صورت مثل ايران سرشار از أمثال تو مي شد

      • بدون نام

        کانادا اهل پارتی نیست ولی پولدارارو میگیره
        چرا خاوری رو محاکمه نمیکنه؟

    • ایرانی

      روح همگی شاد باشه وصبر به خانواده هاشون
      ولی ای کاش برترینها اسامی همه مسافران و مینوشتی همه انسان بودن و در یک شرایط مساوی نابغه و غیر اون فرقی نمیکنه.
      شاید هم فقط چون تبعه کانادا و انگلیس بودن یا.....

    • یک شهروند

      خدا رحمتشون کنه ولی مطمئن باشید کار دشمنای داخلیه نه سپاه

    • سارا

      چرا اونایی که دم ازانسانیت میزنن نمیگن باعث وبانی اصلی این قضیه ترامپ کثیفه که به خودش اجازه میده به همین راحتی اعلام کنه که من یک شخص مهم توی کشور شما روترور میکنم،اونم با افتخار.بعد حالا اومده ابراز همدردی باما میکنه.چرابجای اینکه همه با هم متحد بشیم تا پوزه این سگ نجس روبخاک بمالیم با تفرقه اونو به اهداف شومش میرسونیم.

    • نعیمه

      دست از حماقت بردایم و بهتر ببینیم مقصر کیه.روحشون شاد.
      احمق نباشیم

    • علیرضا

      جالب بود که هیچکدومشون حجاب نداشتن !! الان هدف از اتشار تصاویر خصوصی و بدون حجاب این افراد چیه دقیقا ؟؟؟

    • ناشناس

      منصوره بدون اطلاع حرفی نزن میخای آمریکاییا اون بلاهایی که سر زنای عراق و افغانستان آوردن سرت بیارن سپاه اگه نبود الان زنا و بچه ها در اختیار سربازای آمریکایی و داعش بود اینو بفهم

    • بدون نام

      یه عکس با حجاب نداشتن بزارین،

    • یا علی

      خدا نه فقط به بازمانده هاشون بلکه به هممه مون صبر بده، این اتفاق خیلی وحشتناک شوک بزرگی به ملت ایران زد نه فقط خانواده این عزیزان

    • محمود

      ما نوکر شیر مردهای سپاه هستیم ازهمه مهمتر خاک پای سردار دلها اتفاق بوده خدا رحم نشون کنهمردهای

    • بهرام بابان

      اینم شدمثل هواپیمای ایرباس

    • اصغر معصومی گرجی

      خدا همه رفتگان رو بیامرزد
      لیکن از این مسئله قابل نشیم مه اگر در هنگام آخر بلیط در مسافرتهای داخلی بندی با عنوان مدرک تحصیلی مسافر قید بشه خواهید دید که با چه مدارک تحصیلی ای مواجه میشیم

      اینکه فلان عزیز با فلان مدرک که در سطح جهان هم معادل همین لیسانس و بالاتر خودمونه الی ماشاالله به وفور یافت میشه
      شما اگر سراغ مسافر اتوبوس و قطار و حتی تاکسی شهری در هند(ریکشا) هم برای شاید با مدارکی به مراتب بالاتر مواجه بشی پس تاثیر تبلیغات معاندین هست که جبهه شما رو در تقابل با حاکمیت ، دولت، نظام و نیروهای مسلح مشخص میکنه چون اگر قرار بود موضع گیری مناسب داشته باشید بهتر بود جایگاه انسانی جان باخته ها رو مد نظر قرار می دادید
      بنده به شخصه هم متاثر هم متاسفم از حادثه پیش آمده ولی اگر با پایین ترین احتمال این هدف یک جنگنده فوق پیشرفته دشمن و یا یک موشک کروز بود و به جایی اصابت می کرد قطعا با ناپایداری که در بعضی مشهود است موضع شما اعلام و قبول ناکارآمدی ن.م.ج.ا.ا بود و ضربه از این ناحیه یعنی تیر خلاص به خود....

      اگر قرار باشد روشن فکرانه نظر بدهید پس لازم است عوام گونه تحلیل نکنید که تیشه به ریشه خود می زنید

    • بدون نام

      اینا که میگن بی حجاب و فلان اون هواپیما که تو خلیج فارس زدنم همینجور بودا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهت مثبت دادم
        ولی بهتره اینو به خودت بگی که چرا فرق گداشتن غربیا بین این دوتا
        میفهمیکه

    • بدون نام

      16:39 کمتر بسوز

    • بهناز

      چقدر بعضیا حسودن!!! به نخبه بودن این عزیزان حسادت میکنند..اصلا اینا بی سواد تر از شما.جون که داشتن، ارزو که داشتن خانواده داشتن..چرا باید حیاتشون نشانه میگرفتن!! بی مسئولیتی تا کجا؟! اگه زخمی نمیتونیم التیام بدیم نمک هم نباشیم.

    • بدون نام

      کاشکی دولیبریتی های طرفدار ترامپ. همه تو این هواپیما بودند اما اون دلسوز و نگهبان همیشه بیدار ما زنده می موند




      اینها به چه درد ما می خوردند ؟
      فرار کردن رفتن دنبال زندگی مرفه و راحت راست میگن تو سختی ها می موندن. دردی از مردم دوا می کردن .


      دوره ی ایثار و فداکاری گذشته. خیلی وقته ،اینها دنبال زندگی شخصی شون. بوده اند ، مثل این ورزشکاران ی که دنبال بهانه برای زندگی اون ور اند. بعد هی میزنن تو سر ملت که قدر ما رو نمی دانید


      اون که جونش رو گذاشت کف دست ش برای ما. حتی سخنرانی هم نمی کرد

      اینها با کلی پاداش و پول. منت سر هفت جد من میذارن

      کل شون با هم خاک کف پای سردار نمیشن .

    • بدون نام

      برباسبانی این سفوسط لعنت دیگه حالم داره بدمیشه از این روزگار

    • بدون نام

      لعنت بر امریکا که سیستمها را از کار انداخت
      به جای بد گفتن دم دانشگاه به سپاه برید به امریکا فحش بدین
      تازه امریکا با کمال پر رویی میاد توئیت به زبان فارسی میزنه ساده لوحها هم باور میکنن

    • بدون نام

      خوبه اسم جامعه مون اسلامی اینا چرا حجاب ندارن توروخدا یه سر برید به پیجا ی اینستا .طرف دیگه موهاشو درمیاره بیرون دیگه چرا بدن لختشو درمیاره

    • بدون نام

      این ها همه شون نابغه بودن پول وطن را بکشن خارج.و حالا هم غرامت بگیرند ببرن خارج....خب بازم به نابغه های کشورمان....

    • پریماه

      واقعا متاسفم برای عده ای که میگن نبغه کجا بودو ... اونا جون کندن به اونجا رسیدن حالا بر فرض اینکه نخبه نبودن یه مردم عادی بودن اگه خونواده شما هم جز یکی از کشته شدگان بود همچنین نظری داشتین؟؟؟ بیچاره بچه های یکی دوساله چه گناهی داشتن که زنده زنده سوختن .. یکم انصاف داشته باشین تو رو خدا نگین این حرفارو ..تازه چرا مرگ بر آمریکا میشه دلیلشو بگیین؟ از آمریکا طرفداری نمیکنم ولی واقعا کلیشه شده که هر چی بلا سرمون میاد میگیم مرگ بر آمریکا ایران خودمون باعث کشته شدن اون عزیزان نشده نه هیچ کس دیگه ای پس مرگ بر هر کی که ندونم کاری میکنه ینیی مررگ

    • لیلا

      من خانواده آیدا فرزانه رو می شناسم. چون نتونستن کار پیدا کنن رفتن کانادا. خدا به پدر و مادر ش صبر بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظورت از کار چه کاریه؟
        وگرنه انقد داشتن که رفتن کانادا تبعه شدن

    • mr majid s

      تعریف جدید شهادت رو هم فهمیدیم!
      هر کسی که در راه عشق و حال کشته بشه به شرطی که خطای انسانی باشه شهید تلقی میشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج