جاباما
۹۴۹۴۸۷
۱۰۲ نظر
۵۰۳۲
۱۰۲ نظر
۵۰۳۲
پ

تحریمی‌ها در جشنواره قهر فجر

سوگواری تئاتری‌ها برای قربانیان بویینگ ٧٣٧ از روز شنبه کلید خورد و بسیاری از گروه‌های نمایشی اجرایشان را برای یکشنبه لغو کردند. برای آنان مهم نبود که در روز‌های سخت اقتصادی و قطعی اینترنت به‌دنبال اتفاقات آبان‌ماه گیشه‌هایشان قفل شده و قامت‌شان را رنجورتر کرده است، تئاتری‌ها همگی به سوگ نشستند.

برترین‌ها: سوگواری تئاتری‌ها برای قربانیان بویینگ ٧٣٧ از روز شنبه کلید خورد و بسیاری از گروه‌های نمایشی اجرایشان را برای یکشنبه لغو کردند. برای آنان مهم نبود که در روز‌های سخت اقتصادی و قطعی اینترنت به‌دنبال اتفاقات آبان‌ماه گیشه‌هایشان قفل شده و قامت‌شان را رنجورتر کرده است، تئاتری‌ها همگی به سوگ نشستند.

تماشاخانه مستقل به مدیریت مصطفی کوشکی تمام اجرا‌های روز یکشنبه، ٢٢ دی‌ماه را تعطیل کرد و هم‌زمان گروه‌های تئاتری دیگر هم اطلاعیه‌هایی در این‌باره منتشر کردند.

تحریمی‌ها در جشنواره قهر فجر

ایمان افشاریان در اینستاگرام خود از لغو اجرای روز یکشنبه نمایش فرانکنشتاین در سالن اصلی تئاتر شهر خبر داد و نوشت: «داغدار ١٧٦ انسان.» نمایش ماسک به کارگردانی بهزاد اقطاعی و نمایش «آقای اشمیت کیه» به کارگردانی سهراب سلیمی روز‌های یکشنبه و دوشنبه به سوگ نشستند. صحرا فتحی، کارگردان نمایش «پونز» نیز تعطیلی سه‌روزه این تئاتر را اعلام کرد.

نمایش‌های «من یه زنم صدامو می‌شنوی» به کارگردانی کاملیا غزلی، «چنور» به کارگردانی قطب‌الدین صادقی، «تولد بازی» به کارگردانی کیمیا کاظمی، «نیم‌فاصله» کاری از رضا رشادت، «ملکوت» کار رامتین راشوند، «سه تفنگدار و یکی» به کارگردانی مهدی شاه‌حسینی، «فراکتال» کار مهدی سقا، «جان و جو» به کارگردانی محمدرضا چرختاب، «مسکو فلکه باغشاه» به کارگردانی عطا کشاورز جود، «شصت دقیقه منهای یک» کار سعید عسگریان، «دزدان شماره ٤٣» کار شاهین صادقیان، «سوگلی» به کارگردانی نگار چگنی، «پاتوق» کار مهدی پاشایی و «مدرسه پینوکیو» کار آرش سنجابی هم از لغو اجرا‌های یکشنبه‌شب خبر دادند.

تحریمی‌ها در جشنواره قهر فجر

منیژه محامدی، کارگردان، که نمایش «سقوط در کوه مورگان» را در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه دارد، در جملات کوتاهی با مردم همدردی کرده است: «نمایش ما لبخند کم‌رنگی هم بر لب تماشاگر می‌آورد و فکر می‌کنیم مردم ما این روز‌ها حال چندان خوشی ندارند که بتوانند لبخندی به لب بیاورند، بنابراین با اینکه در مدت اجرای‌مان با چندین تعطیلی روبه‌رو بوده‌ایم، ترجیح دادیم یکشنبه‌شب هم در کنار مردم باشیم و روی صحنه نرویم.» همه این حرف‌ها درحالی است که براساس قانونی نانوشته تنها در یک صورت تئاتری روی صحنه نمی‌رود؛ مگر اینکه بازیگر زنده نباشد.

تئاتری‌ها از فجر کنار کشیدند

تحریمی‌ها در جشنواره قهر فجر

سوگواری و ابراز همدردی تئاتری‌ها با مردم داغ‌دیده ایران در پی ماجرای سقوط هواپیمای بویینگ ۷۳۷ تنها به یک، دو یا سه اجرا ختم نشد. بسیاری از آن‌ها حتی از شرکت در سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هم انصراف دادند، ازجمله ١٠٠ هنرمند مشهدی در قالب سه گروه نمایشی «آدیداس»، «جانی سکیکی» و «خدای جنگ» که از مشهد به این جشنواره راه یافته بودند: «این روز‌ها که کشور عزیزمان ایران اسلامی درگیر و دار اتفاقات ناگواری است که روزبه‌روز کام مردم را تلخ‌تر از پیش می‌کند، شاید روا و مصلحت نباشد هنرمندان این مرز و بوم که خود را داعیه‌دار هم‌سویی با افکار مردم می‌دانند حضور خود را در مراسم مختلف جشن بگیرند.»

آرش دادگر، کارگردان نمایش «مکبث»، گروه اجرایی نمایش «آواز قو» به کارگردانی پریزاد سیف، گروه اجرایی نمایش «من» به کارگردانی سیاوش پاکراه، امیراحمد قزوینی بازیگر نمایش «پروانه الجزایری»، علی صفری کارگردان نمایش «کرونوس»، مژگان خالقی نویسنده و بازیگر نمایش «بیوه سیاه، بیوه سفید»، امیر نجفی کارگردان و تمامی اعضای گروه نمایش «مشق شب»، صابر ابر کارگردان «همان چهار دقیقه»، سجاد تابش کارگردان نمایش «در اتاق باد می‌وزد»، مهدی شفیعی زرگر نویسنده «همه فرزندان مکبث»، مانی جعفرزاده و محمدحسین معارف از دیگر هنرمندان و گروه‌هایی هستند که از حضور در جشنواره تئاتر فجر انصراف داده‌اند.

شمع تولد دکتر رفیعی برای قربانیان

تحریمی‌ها در جشنواره قهر فجر

در کنار همه اینها، پیام و حرکت دکتر علی رفیعی، استاد و کارگردان کهنه‌کار تئاتر ایران در همدردی با مردم داغدیده و بازماندگان قربانیان پرواز ٧٥٢ بسیار دلگرم‌کننده بود.

او که این روز‌ها باید شمع تولد هشتادویک سالگی‌اش را فوت می‌کرد در یادداشتی این ماجرا را «فاجعه» نامید و نوشت: «هرچه تلاش می‌کنیم زندگی را از سر بگیریم، اندوه دیگری فرا می‌رسد. هرچه تلاش می‌کنیم کمی شادی به دست آریم، اشک از پشت چشمان‌مان بیرون می‌زند. برای خانواده‌های جان‌باختگان در هر کجای جهان که هستند درود می‌فرستم و ترجیح می‌دهم به جای فوت کردن شمع تولدم در هشتادویک سالگی شمعی برای جان‌باختگان روشن کنم.»

جشنواره منهای هنر‌های تجسمی

تحریمی‌ها در جشنواره قهر فجر

از ساعت‌های پایانی روز شنبه شبکه‌های مجازی و اینستاگرام پر شد از بیانیه و انصراف‌ها؛ جز تئاتری‌ها هنرمندان دیگری هم به این حرکت پیوستند مثل ابراهیم حقیقی، دبیر دوازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، دبیر و هیأت داوران بخش عکس این جشنواره. «از ادامه همکاری با این رویداد معذوریم و ضمن تشکر از عکاسان شرکت‌کننده، تأثر و همدلی عمیق خود را با مردم داغدار ایران اعلام می‌کنیم.»

دبیر بخش خوشنویسی، دبیر و داوران بخش گرافیک، دبیر و داوران بخش تصویرگری، داوران بخش گرافیک، دبیر و داوران بخش سرامیک و مجسمه‌سازی از دیگر انصراف‌دهندگان دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر هستند که از بیست‌وسوم تا سی‌ام بهمن برگزار می‌شود. به همه این‌ها لیلی گلستان مدیر گالری گلستان را هم اضافه کنید که از حضور در این جشنواره کناره گرفت و البته برخی از گالری‌های پایتخت که روز یکشنبه را به احترام جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی تعطیل کردند.

انصراف کیمیایی و جنجال تهیه‌کننده

تحریمی‌ها در جشنواره قهر فجر

از میان بیش از ٣٠ کارگردانی که فیلم‌شان به سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر راه یافته است، مسعود کیمیایی، کارگردان «خون شد» و میترا ابراهیمی کارگردان مستند «کامی» از انصراف خود خبر دادند. کیمیایی در ویدیویی که منتشر کرد، گفت: «خیلی بغض دارم. من هیچ وقت اهل جشنواره نبودم و سمت و سوی من همیشه مردم بوده است و اگر نگاه کنیم، می‌بینیم که مردم روزگار سختی دارند و هر روز خبر‌های بدی می‌شنوند. من در این شرایط دوست ندارم فیلمم در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شود، به نشانه تسلیتی که به همه آدم‌ها دارم.»

البته بعد از اعلام انصراف از سوی کیمیایی، جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده فیلم اعلام کرد: «با احترام به نگاه و نظر آقای کیمیایی تقاضای ما این است که فیلم در بخش کارگردانی داوری نشود و در مابقی بخش‌ها مورد قضاوت قرار بگیرد.» البته پیمان قاسم‌خانی، تهیه‌کننده و میترا ابراهیمی، کارگردان مستند کامی با هم در انصراف از جشنواره به توافق رسیدند و بعد این خبر را اعلام کردند: «پنج سال تلاشم را به‌عنوان کارگردان این مستند کوچک می‌بینم در مقابل داغی که بر دل مردم ایرانه! کامی هم به نوعی قربانی شد، اما اکرانش بماند به زمانی بهتر با دلی خوش‌تر. این کمترین کاری بود که از دست من برمی‌آمد. با عذرخواهی از عوامل فیلم که بسیار زحمت کشیدند.

اینکه اولین فیلمت به اکران مهم‌ترین جشنواره کشورت برسد، شاید آرزو باشد، اما انسان سوگوار آرزویی ندارد.» بخشی از سینمایی‌ها مثل رضا درمیشیان، رخشان بنی‌اعتماد و هدیه تهرانی هم شنبه شب به مراسم سوگواری قربانیان این سانحه رفتند و به هم‌دردی با مردم نشستند.

علیرضا قربانی در سوگ

تحریمی‌ها در جشنواره قهر فجر

گروه‌ها و هنرمندان موسیقی هم به جمع انصرافی‌های جشنواره اضافه می‌شوند یا کنسرت‌هایشان را لغو می‌کنند. علیرضا قربانی دیروز از لغو کنسرت‌های خود در روز‌های بیست‌وششم و بیست‌وهفتم دی ماه در تالار وزارت کشور خبر داد و نوشت: «پس از وقایع روز‌های اخیر، احساس کردیم اجرای این مجموعه حق مطلب این روز‌ها را ادا نمی‌کند و قطعات باید کامل‌تر شده تا هم حزن خانواده‌های این عزیزان را التیام باشد و هم در حافظه جمعی تاریخی کشور این فاجعه به زبان موسیقی ثبت شود.»

سعید حکیم‌زاده، خواننده دیگری بود که بیست‌وهفتم دی ماه در برج آزادی کنسرت داشت، اما آن را لغو کرد. کیوان ساکت، آهنگساز و موزیسین ایرانی پا را فراتر گذاشت و دیروز اعلام کرد که امسال در هیچ‌کدام از جشنواره‌های هنری شرکت نخواهد کرد: «نه به‌عنوان هنرمندِ شرکت‌کننده، نه در مقامِ داور یا کارشناس مدعو و نه در نقش مخاطب و بیننده هیچ یک از آثار.» ارکستر آرکو به رهبری ابراهیم لطفی و مانی جعفرزاده از سایر موسیقیدانان و آهنگسازانی بودند که از جشنواره انصراف دادند. همچنین گروه کُر شهر تهران هم در روز‌های گذشته از لغو کنسرت خود در دی ماه خبر داد.

تعویق مراسم پایانی جایزه مهرگان ادب

تحریمی‌ها در جشنواره قهر فجر

دبیرخانه جایزه مهرگان ادب هم دیروز در بیانیه‌ای از تعویق زمان برگزاری مراسم پایانی این جایزه ادبی خبر داد و اعلام کرد که دبیرخانه وظیفه خود می‌داند با حامد اسماعیلیون و منیرالدین بیروتی دو نویسنده خوب کشور که عزیزان‌شان را در حادثه سرنگونی هواپیمای مسافری اوکراین از دست داده‌اند و همچنین خانواده نخبگان علمی مهاجر و دیگر جان‌باختگان ایرانی و غیرایرانی این حادثه غم‌بار هم‌دردی کند و در سوگ بزرگ آنان شریک باشد. علیرضا زرگر، مدیر جایزه مهرگان، هم گفت که با وجود آمادگی برای برگزاری مراسم نهایی جایزه مهرگان، ادامه کار را شایسته نمی‌دانیم.

عصار هم کنسرت‌هایش را لغو کرد

تحریمی‌ها در جشنواره قهر فجر

در ادامه همدردی هنرمندان با مردم داغدار علیرضا عصار هم کنسرتهای دی‌ماه خود را لغو کرد. او در این باره گفت: با شرایط موجود جانی برای آواز خواندن ندارد و این‌کار کمترین کاریست که برای اعلام همدلی و همدردی با مردم می‌تواند بکند.

انصراف سیدی از داوری

تحریمی‌ها در جشنواره قهر فجر

شنیده‌ها حاکی از این است که پیشنهاد داوری بخش سودای سیمرغ این دوره از جشنواره فیلم فجر با هومن سیدی، ​کارگردان فیلمهایی چون «مغزهای کوچک زنگ‌زده» و «خشم‌ و هیاهو» مطرح شده و این کارگردان از پذیرش این مسئولیت خودداری کرده است. پيش‌بینی می‌شود چيدمان داوران امسال سخت‌تر از هميشه خواهد بود.

تحریم کارتونی

تحریمی‌ها در جشنواره قهر فجر

بیش‌از ۴۰ کارتونیست‌ و طنزنویس شناخته‌شده‌ کشور، در بیانیه‌ای اعلام‌کرده‌اند در جشن‌واره‌های هنری فجر شرکت نمی‌کنند- در میان آن‌ها نام احمد عربانی، فیروزه مظفری،جمال رحمتی، بهمن عبدی، احسان گنجی و امین منتظری دیده می‌‌شود.

پیش‌تر کیارش زندی، کامبیز درم‌بخش، جمال رحمتی و علی درخشی، کارتونیست‌ و از داوران جشنواره هنرهای تجسمی هم از این سمت کناره‌گرفته‌بودند.

موج انصراف بازیگران

تا این لحظه فاطمه معتمدآریا، پگاه آهنگرانی، سارا بهرامی، محمدحسن معجونی و پیمان معادی بازیگران سرشناس سینمای ایران هر کدام با انتشار پیامی جداگانه در صفحات شخصی خود خبر از انصراف از جشنواره فجر دادند.

تحریمی‌ها در جشنواره قهر فجر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به شما میگن هنرمند مردمی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا فقط صداشون بلنده.مثل اون بچه لوسی که همه چی داره و باز عر و زر میکنه

      • بدون نام

        به اینا با شرف
        به اینا میگن وطن پرست
        به اینا میگن آدم

      • بدون نام

        چقدر ساده ای شما...هنوز نمیدانید این هنرمند نماها از آمریکا و اسراىیل خط میگیرند.چرا در سوگ سردار سلیمانی که یک جهان گریست عکس العملی نداشتند چون دستور از سفارت انگلیس نداشتند....و حالا اشک تمساح میریزند و همه چیز را تحریم میکنند چون دستور دارند .مرگ بر منافقین و اشرار اشرار اشرار

      • بینام

        به شما واین هنر بندان هم میگن خائن وطن فروش

      • بینام

        ببند بابا

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        میگن سردار نمرده قراره ترکیه اسناد رو کنه

      • بدون نام

        اووووف دیگه اصلا مردمی.خخخخخخ
        کدوم مردم؟سر جمع هزار نفر بودن؟کی اینارو آدم حساب میکنه اخه

      • بدون نام

        آره خیلی فقط چون خودشون اکثرا یا تابعیت دوم دادن یا بچه هاشون همزادپنداری کردن با مسافران هواپیما

      • بدون نام

        مردم آرامش میخوان و غرق شدن در مهر و زیبایی.اینها مردمی نیستند. هنرمند هستند یا نه نمیدونم

      • بدون نام

        اشتباه مثبت دادم

      • بدون نام

        خیلیهاشون اصلا هیچ اثری نداشتند توی جشنواره در واقع از مانکن شدن در جشنواره استعقا دادن

    • بدون نام

      من فکر کردم به خاطر خون ریخته شده ی سردار هم ،کمی با خانواده ی ایشون هم همدردی میکردن.مگه خانواده ی سردار هموطن ما نبودن؟لابد افرادی از سیاره ی دیگر بودن!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو انگار تو سیاره ی دیگه ای هستی.. واسه انتقامه اون بود این بلا سر این بیچاره ها اومد

      • بدون نام

        تعداد بیشماری از مردم و ملت ایران سوگوار سردار سلیمانی بودن.... حالا هم برای این عزیزان.... چرا سعی می‌کنید کشور و مردم و دو دسته کنید.. برای این عزاداری کردین کردین برای اون نکردین!!!

      • بدون نام

        بابا کمتر چرت بگید.. مث اینکه نمیدونید چی شده... 178 نفر کشته شده اونم با موشک خودی.. یعنی با موشک خودمون. دشمن میکشت آمریکا میزد دردش نصف این هم نبود

      • بدون نام

        تا حالا توی این چند سال ما هر چی اتفاق توی کشور میوفته مردم و همینا کمک کردن خیلی هم خوب در حد توان.... مث اینکه نمیدونی اینگونه اتفاقا رو باید دولت کمک کنه مدیریت کنه.. که نمیکنه.

      • دلیا نیکس

        شما یک نفر رو با ۱۷۰ و خورده ای آدم بیگناه مقایسه میکنی؟

      • بدون نام

        اینارو خودیا کشتن. ادمای نظامی بلخره همیشه در خطر هستن و اینچیزا دور از انتظار نیس. ولی اینایی که تو هواپیما بودن خیلی الکی مردن

      • سارای

        دیگه چقد واسه سردار عزاداری کنن یه هفته بس نبود ،تو تا آخر عمرت عزادار بمون

      • سارای

        اگه نمیدونستی بدون هنرمندان یه جامعه خواه یا ناخواه الگویی برای جوونای اون جامعه محسوب میشن یه کم مطالعه کنی بد نیست

      • سارای

        تورو چند نفر آدم حساب میکنن ؟؟؟؟
        یه کم بهش فکر کن

      • بدون نام

        خفاش شب هم ، هموطن حساب میشود.

      • بدون نام

        اولا کاش به اعتقاد هم کاری نداستیم، دوما کاش تفاوت کشته شدن آدم نظامی برای اهدافش آنهم به دست دشمن با کشته شدن آدمهای غیر نظامی آنهم توسط نظامیان خودی به اشتباه البته با کلی مدعا را میدانستید

      • بدون نام

        من از شهادت سردار نارااحت شدم چون یک انسان بود هیچکس از کشته شدن هموطنش و اصلا یک انساان خوشحال نمیشه ولی سردار شهادت طلب بود ولی این 176 نفر مظلومانه و خیلی بد اونم تو آسمون وطن خودشون کشته شدن و پر از شوق زندگی بودن

    • بدون نام

      حالامثلا این کین چیکارن باشن نباشن طوری میسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا همینو بگو انگار مردم میرن فیلم وتئاترهای دوزاری اینارو ببینن اونایی که باید باشن هستن خیالتون راحت درود براستاد نصیریان شهاب حسینی و...

      • بدون نام

        همه رو بکشین فقط شماها باشین تو این جزیره ایران

      • ناشناس .

        ماشاالله وهزار ماشاالله به این عقیده . خدایا توبه

    • بدون نام

      اینها رو اگه کلا ممنوع الفعالیت کنند هیچ اتفاقی نمی افته.نهایتا پنج میلیون نفر از جمعیت ایران اینها رو آدم حساب می کنند که اغلب در شمال تهران یا کانادا حضور دارند!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        کاملا درسته

      • بدون نام

        کل جمعیت که با شماها هساتن پنج میلیون نفرن بقیه ایران 70 مییون نفرن

      • عارف

        احسنت

      • علی

        بنده در شهرستان هستم ، این مغزهای فریز و زنگ زده شما رو به حساب نمیارم و نه این بزرگواران رو با این همه افتخار آفرینی .

      • علی

        توهم توطئه

    • بدون نام

      مزدورهای غرب دارند از مردم ایران که هفته پیش چند ده میلیونی در خیابان حاضر شدند انتقام می گیرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببند دهنتو

      • بدون نام

        من مطمئن هستم شما جز مردم ایران نیستید

      • بدون نام

        آیا شمردن بلدی ؟

    • بدون نام

      حکومت باید کلا مجوز فعالیت این جماعت رو لغو کنه بعد ببینیم چند نفر رو می تونن برای اعتراض بسیج کنند و به خیابون بیارند؟!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مزدوراتونو بین مردم نفرستین و به آشوب نکشین ببینین چند نفر میان و از صدا و سیما هم پخش بشه ک با چشات قشنگ ببینی چند نفر اومدن

    • احمدی

      بیزحمت پس برای همدردی مردم ایرانم که شده پاشید برید سیستان مردم سیل زده رو ازمرگ نجات بدید اگه نمیتونید برید پول بدید خونه بسازن
      مگه برای مردم ناراحت نیستید؟!

      چند میگیرین گریه کنین؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا درسته.....انسانیت در همینه که کنار هموطن های زنده یی که هستن باشید و کمکشون کنید.

      • بدون نام

        الان این حرکت تو چشم نیست این الان رو بورسه
        شما واقعا هیچی از هنر سرت نمیشه

    • بدون نام

      از همه شما متشکریم.

    • بدون نام

      دمشون گرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت بر هنرمندان خائن به خون شهدا . انشالله بزودي همشون سرطان معده بگيرن

      • جابر ساربان جانباز ۵۰٪ با ۸سال حضور درخطوط مقدم جنگ تحمیلی

        این. ملت ..که دیدید در کل دنیا نظیر ندارند بشما نیازی ندارند.خیلی وقته شجریان شرش را کم کرده مگرچه اتفاقی افتاده؟ شما هنرمند نیستید. بلکه بیش از یک مطرب هستید و دلقک. راست میگوئید بجای اینهمه افه وخود شیرینی بروید به داد مر
        دم سیستان و بلوچیستان برسید وقبل ازآن ایینهمه مردم آسیب دیده درغرب کشور ! شما نه تنها دروغگو بلکه نقش تان سبب رنجش مردم داغدار ووخانواده معظم شهداست..والسلام

      • جابر ساربان جانباز ۵۰٪ با ۸سال حضور درخطوط مقدم جنگ تحمیلی

        به خدا اگر دست من بود هریک ازاین عناصر که به موازات ددستور کار دشمنان نظام حرکت می کنند راسوار خر میکردم واز مملکت پرت. میکردم بیرون

      • جابر ساربان جانباز ۵۰٪ با ۸سال حضور درخطوط مقدم جنگ تحمیلی

        دقیقا دراسرع وقت یکایک. اینها ممنوع الفعالیت شوند.

      • بدون نام

        اقا جابر ! متاسفانه شما بیش از 50 درصد جانباز هستید ! حتما باید بستری بشوید! کلا عقلتون از دست دادید!!!!!

    • مهسا

      واااای چقدر اعصابمون راحت امسال از دست اینا خخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا موافقم

      • بدون نام

        کلا شما ها همیشه راحتین

      • بدون نام

        کلا شما ها همیشه راحتین

      • ضحا

        جالبه که توکلاسای تاتر وبازیگری موسیقی وغیره تو
        آموزشگاههای آزاد گرفته تا دانشگاها و غیره
        پره ازاین جور نفرات مثلا هنربند....برن هستن جاشونوپرمیکنن...

    • بدون نام

      فکر کنم مجبور شوند ، دست آخر از مهد کودکها جهت اجرای نمایش و شعر خوانی و نقاشی و... کمک بگیرند.

    • بدون نام

      کلللللللل سینمای ایرانو جمع کنید به هیییییییچ کجای جهان بر نخواهد خورد؛ راحت باشین

    • R.M

      حالا اگه واقعا مردمی هستین یک صدم پولتون رو به خاطر انسانیت نه هنرمندِ مردمی بودن کمک به سیل زده ها و زلزله زده های کشورمون کنین ... اگر این کار رو نکنین و فیگور گریه و عزاداری برای هواپیمایی که سقوط کرده بگیرید ( هر چند که برخی از این مسافران پرواز لایق عزاداری هستند ) ولی شما ثابت می کنید که برای جذب هوادار و یا اعتراض این کار رو می کنین و البته نبودنتونم هیچ فرقی با بودنتون نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا برای جنگ و موشک بارون مجلس بلافاصله پول میده ،به سیستان و خوزستان که میرسه مردم باید دست به جیب بشن ؟

    • سلمان

      اینا چرا شنبه یادشون افتاد شمع روشن کنن و سوگوار بشن؟! مگه هواپیما چهارشنبه سقوط نکرده بود!؟

    • بدون نام

      حادثه قطار هموطنتون نبودن یا که چی؟

    • رضوان

      الکی مثلاً اینا خیلی به فکر مردمن

    • بدون نام

      خیلی جالبه . اینها چهارشنبه بعد از سقوط هیچ واکنشی نشان ندادن و بعد از مشخص شدن اشتباه پدافند شروع به همدردی کردن . اینا دارن تو این اوضاع از آب گل آلود ماهی میگیرن . اینا اگه وطن پرست بودن بچه هاشون رو خارج دنیا نمیاوردن . اینا وطن پرست نما هستن .

    • بدون نام

      خودم جای همشون میام برنامه اجرا میکنم
      دوتا سرود انقلابی میخونم
      یه قرآن میخوانم
      بعد تقدیر و تشکر میکنم
      در آخر هم جایزه اصلی رو به صورت نمادین به مردم مظلوم فلسطین اهدا میکنم

    • بدون نام

      درود برشما افرین با ملت باشین که ملت میماند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اينا با امريكا هستن نه ملت و ملت فقط بالاشهر تهران نيست .كه با سگ بازي پوز بدن نه با مخ و عقلشون

    • بدون نام

      اه بسه دیگه همش شوآف ... سردار سلیمانیو که ترور کردن واکنشی نشون ندادن که اقامت امریکاشون به مشکل برنخوره ، الان هم که هموطنان عزیزمون کشته شدن واکنش نشون دادن که مثلا بگن خیلی مردمین و بفکر مردمن و. .. امان از تزویر ... واقعا خیلی مسخرس که فکر کنیم اینها واقعا بفکر مردم باشن ..فقط منافع خودشونو درنظر میگیرن و تمام !

    • بدون نام

      چرا قبل از اینکه بفهمید موشک خورده انصراف ندادین؟؟شماها اگه مردم براتون مهم بودن قبلش گریه می کردین و انصراف میدادین،اگه مردن این جوونها براتون مهم بود از قبل ماتم می گرفتید شماها فکرمی کنید مردم ساده لوح هستند و این رفتارهای زشت متوجه نمیشن شماها فقط به فکر خودتون هستید الان هم پول گرفتین که این کارا میکنید،نه بخاطرجوونهای مردم....اگه دلسوز مردم هستید برید به سیل زدگان کمک کنید الان سپاه میره کمک نه امثال شما...

    • اسماعیل

      و همچنان شما دستمزدهای میلیاردی می گیرید و مالیات نمی دهید و فرزندان خود را در کانادا و آمریکا متولد می کنید و همیشه طلب کار هستید و همیشه در ایران پول در می آورید و در خارج از کشور مصرف می کنید و شما برای انتخابات پول می گیرید و تبلیغ می کنید و مردم را در گرفتاری و بیکاری و بی تدبیری رها می کنید و در کشورهای دیگر جشنواره می روید و تفریح می کنید شما از درد ما چه خبر دارید

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره فنربندان فکر کردید با این کارتون میتونید انقلابو بزانو در بیارید ارواح باباتون این آرزو رو بگوررر خواهید برد

    • داود

      فقط یه انتخابات آزاد میتونه دهنه مردم مزدور فریب خورده فتنه گر را ببنده خواهش میکنم از مسولین بصیر هر چه زودتر یا با اس۳۰۰ یا انتخابات صدای مردم را ببندید....

    • بدون نام

      به قول یک کاربر : ما دیر اعلام کردیم شما چرا دیر شمع روشن کردید؟
      قبلش جونشون مهم نبود؟

    • جنون

      اینا هیچ وقت دلشون ب حال مردم نسوخته فقط میخوان موج سواری کنن و مطرح بشن

    • بدون نام

      خدا شفاشون بده مرفه های بی دردو غم هارو

    • ارشک

      ازاسم مردم سواستفاده نکنید،هفت میلیون درتهران درتشیع جنازه سردارشرکت کردند،کدامتان بودید،مردم دررنج سیل هستند چه کمکی کردید،؟مردم لقلقه زبانتان هست

    • بدون نام

      کاش همه شون فدای یه تار موی اون عزیز از دست رفته میشدند

      بخصوص اون شهاب یزیدی

      معلومه خیلی توپ شون. پره از تشییع جنازه ی سردار ، سینه چاک کن های ترامپ .

      بذار برن گم شن به همراه ورزشکاران جو گیر نکبت ، شغل تونه دارید برای پول کار می کنید. راست می گید فکر مایئید. امسال خارج تشریف نبرید پولاتونو. بدید برای. مردم سیل زده سیستان


      شما برید. جلو سفارت استرالیا. شمع روشن کنید. برای جنگلها و کانگورو های. استرالیا دو تابعیت ی ها ،نمی خواد به ما درس زندگی بدید .

    • بدون نام

      از هر موقعیتی برای دیده شدن استفاده بودن از زلزله تا خون

    • بدون نام

      از هر موقعیتی برای دیده شدن استفاده بودن از زلزله تا خون

    • بدون نام

      مگه از عمد هواپیما رو زدن . تو کشورهای دگه انواع دروغ و کوفت سر مردم میاد ولی از فرهنگ و جشنواره خودشونو دور نمی کنن . ترامپ میخواست ساختمون و یادگار تاریخی رو موشک بارون کنه اینا میخوان جشنواره فرهنگی رو تحریم کردن.
      سر قضیه جنگ احتمالی بین ایران و آمریکا ، هنرمندان امریکایی توییت زدن ، تو فضای مجازی اعتراض کردن ولی از جشنواره و ملیت خودشون کنار نرفتن.
      کاش شجاعت میهن پرستی داشتن !!

    • مهدی

      به جهنم !اینها برای خوشایند آمریکاییها تا راهشون بدهند چون گرین کارتشوت را دارند ازاین فیلمها بازیمی کنند.

    • بدون نام

      دم هومن سیدی گرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انصاف قدری انصاف...

      • بدون نام

        در سال 25هزارنفر درجاده های کشور کشته میشن چند صد نفر تو بیمارستانها ب علت بی احتیاتی پزشکان جان. خودشان را ازدست میادن اقایان معترض چرا هیچی نمیگید هنر پیشه های غرب گرا ب خاطر پول قضاوت وطن فروشی نکنید

      • sh

        ارزش کفش پای یک سپاهی ازادعاهای بیخود همه ی شماها بالاتره.
        دردوربر رهبرم درود بر سپاه
        درود بر ایران رنج دوران دیده

    • بدون نام

      آفرین قهرمانان

    • بدون نام

      اینا عزیز کرده های روحانی اند که مالیات نمی دهند

    • بدون نام

      اگه الان برای اسکاردعوتشون کنن ازعزادرمیان

    • عارف

      به جای این مسخره بازی ها، حالا که انصراف دادند،وجود دارند برن سیستان کمک سیل زده ها فقط مثل عقب مونده ها پز عزاداری به خودشون نگیرند.

    • بدون نام

      آقا یکسال مسافرت اروپا رو تحریم کنند( پول بلیط و خوراک و تفریح و خرید و....) ،همه شون با هم، می دانید چقدر میشه !!!!!!
      پولش رو بدهند به مردم سیل زده ی سیستان .


      دست از این بازی های سیاسی بردارید لطفا .

    • بدون نام

      یه عده ای هستند هم تو تئاتر اند ،هم سینما ،هم نمایش خانگی

      هر کی باهاشون. هم فکر باشه بهش کار میدن و راهش میدن وگرنه حذف اش می کنند ، دقیقا مقابل تلویزیون اند

    • مژگان

      فقط دوس دارن ساز مخالف بزنن این سلبریتی های بیسواد و پول پرست خب باشه ۱۷۸ نفر کشته شدن ما هم عزاداریم اگه خیلی جان مردم واستون مهمه هر کدومتون یک صدم اموالتون و دستمزدهاتون رو بدین به مرد سیل زده سیستان بدون هیچ شوآف و نمایشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از کجا مطمئنی که کمک نمیکنن

    • zz

      بود و نبودشون دردی رو دواا نمیکنن. یه مشت بازیگر بیسواد. میخوام بدونم حالا اگه جای اون هواپیما یه موشک کروز بود و اپراتور نمیزد چی میگفتید!!!! عقلم خوب چیزیه

    • محمود گودرزی

      شما که مردم مردم میکنید مگه سردار سلیمانی نبود شما دلقک ها هم نبودید و امنیتی هم نبود که شما بیای قر بدی زر زر کنی. بعد مردم سیستان و کرمان و بندر عباس منتظر هستن از اون پولهای نجومی که می گیرید خرج کنید برای مردم .نه کمپین راه بندازید پول بگیرید از مردم بزارید جیبتون برای رفتن به خارج از کشور و پی عشق حالتون

    • بابائی ف

      خداوند به همه حادثه دیدگان رحمت وبه بازماندگانشان صبر عنایت کند و همه متاثرهستیم اما چرا این هنرمندان بی هنر دیر بیدار شدند! یعنی چرا بعد از ۳و۴ام ! این یعنی همسوئی با دشمنان! . . .

    • بدون نام

      انگار شهرداری آشغالا رو جمع کرده

    • بدون نام

      اینها هنرمند نیستن اینها ابزار اسرائیل هستند

    • رضا

      بنظرم تك تك هنرمندنماهاي مخالف را كه در اين اوضاع بجاي همدلي با نظام رفتن داوطلبانه سرباز امريكا شدن را بگيريد و از ايران ديپورت كنين بفرستين سوريه تحو.يل داعش بدين تا آنها به 10 روش سامورايي خدمتشون برسند و سپس اعضاي آنها را در بيارن و در اروپا بفروشند

    • بدون نام

      تازه شدید مثل اینستاگزام که سردار سلیمانی رو تحریم کرد

    • بدون نام

      جالبه
      بچه هاشونو که خارج به دنیا میارن
      پولای میلیاردی میگیرن
      مالیات نمیدن
      بعد یه وقتاییم با این شوآف ها میخوان بگن ما خیلیییی به فکر مردمیم !!! همون سیروان خسروی بهترین کنایه رو به این سلبریتی های آفتاب پرست زد !!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج