۹۴۹۶۹۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

مهار سیلاب در جنوب کرمان

همزمان با فروکش کردن بارش‌ها در مناطق جنوبی استان کرمان و آغاز فعالیت نیروهای امدادی و راهداری، مدیران اجرایی عنوان می‌کنند که عملا سیلاب در این مناطق مهار شده و شرایط تحت کنترل است.

ایرنا: همزمان با فروکش کردن بارش‌ها در مناطق جنوبی استان کرمان و آغاز فعالیت نیروهای امدادی و راهداری، مدیران اجرایی عنوان می‌کنند که عملا سیلاب در این مناطق مهار شده و شرایط تحت کنترل است.

سامانه بارشی طی ۲ روز گذشته، هفت شهرستان جنوبی استان کرمان را در معرض خطر سیل قرار داده بود و درواقع خسارت‌هایی در حوزه‌های زیرساختی همچون راه، آب و برق بر جا گذاشت اما نکته قابل تامل اینجاست که اقدامات پیشگیرانه‌ای که برای مهار سیلاب‌های احتمالی انجام شده بود باعث شد تا اوضاع در کنترل باشد، اجرای طرح‌های متعدد آبخیزداری و خاک‌برداری و لایروبی رودخانه‌ها نمونه‌ای از این اقدامات است.

محمدجواد فدائی استاندار کرمان از تحت کنترل بودن شرایط در مناطق جنوبی استان خبر داد و گفت: در مسیر شهرستان رودبار جنوب به سیستان و بلوچستان ۲۴ آبنما و چهار پل و یک پل در حوزه برجک بر اثر سیلاب تخریب شده‌ اما ارتباط این محورها به صورت موقت برقرار شده‌ است.

وی به توزیع بسته‌های غذایی بین سیل‌زدگان اشاره کرد و افزود: در شهرستان قلعه‌گنج ۴۰ روستا آسیب دیده‌ و دچار آبگرفتگی شده‌ که راه ارتباطی آنها به غیر چهار روستا برقرار شده است.

فدائی تصریح کرد: دسترسی به این روستاها با خودروهای شاسی‌بلند فراهم شده و کمک رسانی به آنها ادامه دارد.

وی ادامه داد: چهار روستای دیگر در بخش مرکزی چاه‌دادخدای قلعه‌گنج و یکی از محلات شهر هم تحت تاثیر آبگرفتگی بودند که نیروهای امدادی مشغول کمک رسانی و رفع مشکل هستند.

استاندار کرمان اضافه کرد: شرایط جنوب کرمان در مجموع تحت کنترل است و امیدواریم با امکاناتی که به زودی اضافه می‌شود ارتباط بقیه روستاها هم برقرار و از این بابت نگرانی نداشته باشیم.

با توجه به پراکندگی روستاها در جنوب کرمان هنوز گزارش کاملی از میزان خسارات تهیه نشده است.

همچنین با وجود تدوام بارش‌های پراکنده از مردم و رانندگان خواسته شده ضمن رعایت جوانب احتیاط با صبر و حوصله رانندگی و از عجله و شتاب در جاده‌ها خودداری کنند.

بنا به گفته مسوولان، بیشترین خسارات ناشی از سیلاب در حوزه کشاورزی است و به گفته اهالی منطقه، بسیاری از چاه‌های کشاورزی و قنوات نیز تخریب شده‌ است.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت پهناورترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج