جاباما
۹۴۹۸۲۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تیم‌هایی که قهرمانی در مشت‌شان بود اما...

درست است که لیورپول خیلی به قهرمانی نزدیک شده اما تاریخ می‌گوید امکان هر اتفاقی در این فصل نیز وجود دارد.

خبرگزاری ایسنا: در حساس‌ترین دیدار هفته بیست و دوم لیگ برتر انگلیس یک دیدار برگزار شد که در آن تاتنهام در خانه و در ورزشگاه اسپرز به دیدار لیورپول رفت که این دیدار با برتری یک بر صفر تیم صدرنشین به پایان رسید.

پیروزی لیورپول در این دیدار باعث شد تا جمع امتیازهای این تیم بعد از ۲۱ هفته از رقابت‌های لیگ برتر به عدد خیره کننده ۶۱ برسد و این تیم یک گام دیگر برای قهرمانی بردارد.

هر چند خیلی‌ها این تیم را از همین الان قهرمان این فصل لیگ برتر انگلیس می‌دانند ولی باید توجه کرد که تیم‌های دیگری بودند که شرایط مشابه لیورپول را در فوتبال اروپا داشتند ولی به قهرمانی نرسیدند.

در این گزارش با این تیم‌ها آشنا می‌شویم که تا یک قدمی قهرمانی رفتند ولی دچار سقوط و در نهایت از دست رفتن قهرمانی شدند.

آژاکس (هلند، ۲۰۱۵/۱۶)

در هفته آخر رقابت‌های لیگ هلند در آن فصل آژاکس و آیندهوون در امتیاز برابر بودند و تیم آژاکس با هدایت فرانک دی بوئر به دلیل تفاضل گل در صدر قرار داشت و در آخرین دیدار باقیمانده خود در دور برگشت به دیدار دی گراسشاپ رفت و برای قطعی کردن پنجمین قهرمانی پیاپی خود تحت مربی فرانک دو بوئر ، به پیروزی نیاز داشتند.

با این وجود علیرغم اینکه در دقیقه ۱۶ با گلزنی امین یونس به برتری در نیمه نخست رسید در نیمه دوم، غول‌های آمستردام گل تساوی را دریافت کردند و این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا آیندهوون به لطف برتری ۳ بر یک برابر زووله قهرمان شود. دی بوئر، سرمربی آژاکس گفت: "این یک کابوس بد و وحشتناک است، ما نتوانستیم عنوان قهرمانی را به خانه بیاوریم."

زسکا صوفیه (بلغارستان، ۲۰۱۴/۱۵)

زسکا در صدر جدول لیگ بلغارستان در کریسمس قرار داشت و خیلی‌ها این تیم را قهرمان این فصل می‌دانستند ولی شکست به تیم انگلیسی شفیلد باعث شد عملکرد فاجعه بار این تیم شروع شود و زسکا ۱۰ بازی لیگ به طور پیاپی گلزنی نکند.

۱۰ بازی پیاپی بدون گلزنی باعث شد تا این تیم به رده پنجم جدول رده بندی سقوط کند. لوبوسلاو پنو، سومین سرمربی این تیم در یک فصل بود و این تیم نتوانست در نهایت به قهرمانی برسد و بدتر از آن وقتی که باشگاه در پایان فصل به دلیل مشکلات مالی به دسته سوم سقوط کرد.

آلکمار (هلند، ۲۰۰۶/۰۷)

آلکمار در آن فصل اختلاف امتیازی زیادی را توانسته بود با تیم‌های آیندهوون و آژاکس ایجاد کند و موقعیت خوبی برای قهرمانی داشت تا اینکه به هفته پایانی رقابت‌ها رسیدیم و این تیم هلندی باید به دیدار تیم شانزدهم جدولی اکسلسیور می رفت.

با این حال، اخراج زود هنگام دروازه‌بان آلکمار یعنی بوی واترمن باعث شد نتیجه ۳-۲ شود ، در نهایت PSV قهرمانی را با پیروزی یک گله در هفته آخر به دست بیاورد. جام اصلی در ورزشگاه آلکمار بود و جام دیگری که در ورزشگاه آیندهوون بود به این تیم داده شد. تا ساعت‌ها در رختکن آلکمار بعد از این باخت سکوت حکم‌فرما بود.

تیم‌هایی که قهرمانی در مشت‌شان بود اما...

رئال مادرید (اسپانیا، ۲۰۰۳/۰۴)

فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال مادرید، با اخراج سرمربی این تیم یعنی کارلوس کی‌روش گفت: "ما نمی‌توانیم یک سال دیگر را هم مانند این شرایط تحمل کنیم.

اخلاق کار، تلاش و رویاهای ما باید بزرگتر از ناامیدی‌های ما باشد." کی‌روش جایگزین ویسنته دل بوسکه شده بود و تیم او بعد از ۲۶ مسابقه هشت امتیاز اختلاف با تیم دوم داشت. با این حال، شکست نهایی در کوپا دل ری یک سقوط بزرگ بود و مادرید هفت بازی از ۱۰ بازی پایانی لیگ خود - از جمله پنج بازی آخر - را شکست خورد تا با هفت امتیاز کمتر از والنسیا در مکان چهارم جدول رده ‌بندی قرار گیرد.

تیم‌هایی که قهرمانی در مشت‌شان بود اما...

تورتور (ایسلند، ۲۰۰۳/۰۴)

این تیم تازه صعود کرده نیز فصل را خیلی خوب شروع کرد و با کسب ۶ برد از ۹ دیدار ابتدایی در صدر قرار داشت ولی دچار افت شد تا جایی که در ۹ بازی بعدی تنها یک برد به دست آورد و در میانه‌های جدول رده بندی قرار گرفت تا داستان این تیم پرفراز و نشیب در ایسلند نیز خیلی پرهیجان و متفاوت شروع و تمام شود.

اینترمیلان (ایتالیا، ۲۰۰۱/۰۲)

اینتر هکتور کوپر در رقابت‌های فصل ۲۰۰۱/۰۲ لیگ ایتالیا ۶ امتیاز با تیم دوم فاصله داشت و ۵ بازی تا پایان رقابت‌ها باقی مانده بود. در هفته پایانی پیروزی اینتر برابر لاتزیو قهرمانی این تیم را قطعی می‌کرد ولی شکست در این دیدار باعث شد یوونتوس با برتری ۲ بر صفر مقابل اودینزه موفق شود اسکودتو را از آن خود کند. سیلاب اشک رونالدو در رم، تیتر روزنامه‌های ایتالیایی برای آن روز بود. رونالدو برزیلی بعد از این دیدار گفت: "در چند لحظه رؤیاهای ما ناپدید شدند."

نیوکاسل (۱۹۹۵/۹۶)

کلاغ‌های فوتبال انگلیس امیدوار بودند تا به اولین قهرمانی خودشان در لیگ برتر انگلیس از سال ۱۹۲۷ دست یابند و در ماه ژانویه و نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر ۱۲ امتیاز با تیم دوم یعنی منچستریونایتد فاصله داشت.

خیلی‌ها تیم کوین کیگان را شایسته و تیم بدون رقیب برای قهرمانی می‌دانستند و فرگوسن سرمربی یونایتد عنوان کرد تیم‌ها مقابل او جدی تر از نیوکاسل بازی می‌کنند. همین حرف باعث شد نیوکاسل به حاشیه برود و در نهایت با ۴ امتیاز کمتر از منچستریونایتد از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند.

تیم‌هایی که قهرمانی در مشت‌شان بود اما...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج