۹۴۹۸۷۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آب آشامیدنی ۲۰۰ روستای سیل‌زده قطع است

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: آب آشامیدنی ۲۲۴روستای سیلزده این استان براثر شدت آسیب وارده ناشی از سیلاب به شبکه همچنان قطع است.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: آب آشامیدنی ۲۲۴روستای سیلزده این استان براثر شدت آسیب وارده ناشی از سیلاب به شبکه همچنان قطع است.

عباسعلی ارجمندی اظهار داشت: همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان بویژه نیمه جنوبی آب آشامیدنی ۲۴۵ روستای این استان به دلیل آسیب به شبکه آبرسانی قطع شد که با تلاش نیروهای شرکت آب و فاضلاب تنها آب ۲۱ روستا وصل شده است.

وی گفت: همچنین ۵۳۳ روستای سیلزده سیستان و بلوچستان در این مدت دچار قطعی برق شدند که با تلاش نیروهای شرکت برق تاکنون برق ۴۶۳ روستا وصل شده است.

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برآوردهای اولیه سیلاب اخیر خسارت ۶۱۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی، ۳۳۲ میلیارد تومانی به زیرساخت‌های شهری و ۶ میلیارد تومان به طرح‌های آب منطقه‌ای وارد کرده و آسیب سایر بخش‌ها نیز در دست بررسی است.

وی بیان کرد: همچنین در سیلاب اخیر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان دچار آسیب جدی شدند که نیازمند تخریب و ساخت مجدد هستند.

ارجمندی اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های امدادی در منطقه حضور دارند و به طور شبانه‌روزی درحال ارائه خدمات به مردم سیستان و بلوچستان هستند.

وی بیان کرد: ۳۵۰۰ نفر در قالب ۶۵ گروه جهادی برای امدادرسانی و کمک به مردم سیلزده به مناطق مورد نظر اعزام شده‌اند.

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان از تشکیل ۴۵۰ تیم عملیاتی خبر داد و گفت: برای کاهش میزان آسیب‌های احتمالی ۴۵۰ تیم عملیاتی در مناطق مختلف استان حضور دارند و پنج گروه مهندسی و ۶۵ خودروی تاکتیکی سپاه به مناطق سیل زده اعزام شده‌اند.

وی از ایجاد و راه‌اندازی سه اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های فنوج، قصرقند و کنارک خبر داد و افزود: هم اینک امداد هوایی بوسیله سه فروند چرخ‌بال و ۳۳ فروند قایق در مناطقی که راه زمینی آنها قطع شده در حال انجام است.

ارجمندی خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران تاکنون هزار بسته غذایی بین سیل زدگان سیستان و بلوچستان توزیع کرده است.

ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی سبب قطع ارتباط ۵۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان شده بود که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امداد رسانی بسیار محدود بود اما پس از آن کار امداد رسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان بوسیله قایق، چرخ‌بال و روستاهایی که ارتباط زمینی آنها برقرار شده بوسیله خودروهای سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج