۹۴۹۹۲۱
۲۳۴ نظر
۵۰۲۳
۲۳۴ نظر
۵۰۲۳
پ

روحانی: حدس زده بودم سقوط ۷۳۷ عادی نیست

رییس‌جمهور گفت: قول می‌دهم دولت با تمام امکاناتش پیگیر حادثه سقوط هواپیمای مسافربری باشد و قوه قضاییه با یک قاضی ویژه دنبال رسیدگی سریع به ابعاد آن باشد. قوه قضائیه باید یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی‌رتبه و چندین کارشناس برای پرونده سقوط هواپیما تشکیل دهد. این یک پرونده عادی و معمولی نیست و همه دنیا به این دادگاه نگاه می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه کشوری، گفت: لازم می‌دانم غم این ایام را یک بار دیگر به ملت بزرگ ایران تسلیت بگویم.

وی ادامه داد: غم از دست دادن سرداری شجاع در منطقه و جهان، غم عزیزانی در کرمان که در تشییع سردار حضور داشتند و غم بسیار بزرگ و سهمگین سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که ۱۷۶ نفر را به کام مرگ کشاند.

رییس‌جمهور از تلاش‌های فراوانش برای روشن شدن ابعاد سقوط هواپیما سخن گفت و افزود: از لحظه‌ای که احتمال دادم سقوط هواپیما به صورت طبیعی و عادی نباشد تلاش فراوانی کردم که دوره بررسی و تحقیق، کوتاه شود تا بدانیم هواپیما چگونه سقوط کرد.

روحانی: حدس زده بودم سقوط ۷۳۷ عادی نیست

وی تاکید کرد: همکاری‌های خوبی از طرف نیروهای مسلح که تنها مسیر ما برای یافتن حقیقت بود، انجام شد و بلافاصله بعد از آنکه برای من مشخص شد یک خطای بسیار دردناک و نابخشودنی انسانی اتفاق افتاد،‌ به مسئولان امر اعلام کردم که بلافاصله به مردم اطلاع دهند.

رییس‌جمهور گفت: قول می‌دهم دولت با تمام امکاناتش پیگیر حادثه سقوط هواپیمای مسافربری باشد و قوه قضاییه با یک قاضی ویژه دنبال رسیدگی سریع به ابعاد آن باشد. قوه قضائیه باید یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی‌رتبه و چندین کارشناس برای پرونده سقوط هواپیما تشکیل دهد. این یک پرونده عادی و معمولی نیست و همه دنیا به این دادگاه نگاه می کنند.

روحانی خاطرنشان کرد: این حادثه، بسیار تلخ بود و تحملش برای مردم بسیار سنگین است، حتی اگر این هواپیما به خاطر نقص فنی هم سقوط کرده بود باز بسیار غم‌بار بود. بعد از مشخص شدن خطای انسانی، غم مردم چندین برابر شد.

وی بیان کرد: به خانواده‌های جان‌باختگان ایرانی و خارجی تسلیت می‌گویم و همانطور که با رهبران و مسئولان آن کشورها صحبت کردم، قول می‌دهم دولت با تمام امکاناتش پیگیر مسئله سقوط هواپیما باشد.

رئیس جمهور با قدردانی از همکاری خوب نیروهای مسلح در روشن شدن علت سقوط هواپیمای اوکراینی، تاکید کرد: دولت تا کشف همه جوانب امر، مجازات افراد دخیل در این حادثه و اطمینان بخشی به مردم برای جلوگیری از تکرار این مساله، به تلاش هایش ادامه می دهد.

روحانی افزود: به همه عزیزان دولت توصیه می‌کنم در کنار این خانواده‌های عزیز باشند. از مردم عزیز ایران می خواهم در کنار این عزیزان همدردی ارزشمندی انجام دهند.

رئیس جمهور گفت: وزیر راه، مسئولین دولتی، استانداران در کنار این عزیزان قرار بگیرند. من به عنوان یک پدر احساس می کنم غم از دست دادن جوان نخبه سطح بالای تحصیل کرده که سرمایه کشور بوده، چه قدر سخت است.

روحانی بیان کرد: اینکه نیروهای مسلح با صراحت لهجه خطا را اعلام و قبول کردند گام اول خوبی بوده است.

وی گفت: من به دلیل آشنایی کم و بیش که با پدافند هوایی دارم عرض می کنم که نمی تواند فقط یک فرد مقصر باشد. در این میان دیگرانی هم هستند. من می خواهم این مسئله با صداقت برای مردم بیان شود. مردم ما می‌دانند این حادثه از روی اشتباه و سهو صورت گرفته، اما چه کسانی دخیل بودند که این سهو انجام گرفت؟

رئیس جمهور ادامه داد: راست و درست است که در این ایام ریشه همه غم ها به آمریکا باز می‌گردد؛ امریکا بود که تحریم کرد، آمریکا بود که شرایط را متشنج کرد، امریکا بود که عزیز ما را ترور کرد اما این دلیل نمی‌شود در این مسئله به همه جوانب نپردازیم.

وی یادآور شد: سوال دیگر برای مردم این است که از زمان روشن شدن علت سقوط تا اعلام آن زمانی طولانی بوده است؟ یک الی دو روز طول کشیده یا چند ساعت بوده است؟ این هم مسئله‌ای است که می خواهم به همه توضیح دهند. پروسه چهارشنبه صبح تا جمعه عصر که به جلسه فوق‌العاده شورای امنیت ملی رسید به همه گفته شود.

رئیس جمهور گفت: همه مردم ما در این غم سهیم هستند، اما می خواهند بفهمند آیا مسئولان آنان به درستی در چهارچوب اخلاقی رفتار کردند یا نه.

وی اظهار کرد: من به عنوان نماینده ملت ایران و رئیس جمهور این موضوع را دنبال می کنم و به هر نتیجه ای برسیم به مردم خبر می دهیم.

روحانی گفت: حادثه فقط ۱۷۶ نفر عزیز از دست رفته نیست؛ بحث امنیت فضای ایران است، این موضوع برای مردم ما و دنیا مهم است. برای مردم ما مهم است که هر کسی در هر اندازه در این موضوع مقصر بوده به مجازات برسد.

رئیس جمهور افزود: اما به اعتقاد من، از همه اینها مهم تر این است که مردم باید مطمئن شوند این حادثه تکرار نمی شود. مهم ترین مساله برای مردم ما، افکار عمومی جهان، هوانوردی و امنیت آسمان ایران این است که این حادثه غیرقابل تکرار باشد و این به بازنگری در آیین نامه ها، شیوه نامه ها، دستورالعمل ها و مقررات نیاز دارد.

روحانی گفت: همه ما مسوولیت داریم که یک بار دیگر تمام این مقررات را بازنگری کنیم تا دریابیم چرا و به چه دلیل، کدام ضعف و در کدام مقررات بوده و در اجرا کجا ضعف بوده که این حادثه بسیار غم انگیز در کشور ما اتفاق افتاده است؛ حادثه‌ای که فکر می‌کنم در تاریخ کشور ما بی نظیر بوده و هیچ وقت نبوده که یک مسوول و افسر پدافندی در کشور ما نسبت به هواپیمای مسافربری آن هم در پایتخت و مرکز کشور و کنار فرودگاه بین المللی، چنین خطایی را مرتکب شده باشد.

رئیس جمهور اظهار کرد: بنابراین ضمن همدردی با همه خانواده های عزیزی که این مصیبت بزرگ به آنها رسیده، اعلام می کنم این راه و مسیر را تا کشف همه جوانب امر، تا مجازات آنهایی که دخیل بودند و در نهایت اطمینان بخشی به مردم که چنین حادثه ای تکرار نخواهد شد، ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زیبایی‌های دنیای کشاورزی، گفت: در دنیای کشاورزی یک دوره، دوره سختی و زحمت است اما پشت سر آن بهار آمده و محصول به دست می‌آید و می‌توان گفت یکی از نمونه‌های عسر و یسر را در دنیای کشاورزی می‌توان مشاهده کرد، از وقتی که کشاورز زمین و بذر را آماده می‌کند تا روزی که محصول به دست می‌آید.

روحانی با بیان اینکه کشاورزان با محصولات خود نوعی رابطه عاطفی دارند و به گونه‌ای با محصولات خود همراه بوده و زندگی می‌کنند، گفت: کسانی که کشاورز هستند این سخن من را تصدیق می‌کنند که کشاورزان تنها به دنبال برداشت محصول و فروش آن نیستند، بلکه به محصولات خود عشق می‌ورزند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه در شرایط بسیار سخت کشورمان بدخواهان می‌خواهند زندگی مردم را از لحاظ معیشتی در تنگنا قرار دهند، اظهار کرد: در این شرایط کشاورزان تلاشگر کشورمان سهم بزرگی در رفاه مردم دارند. اینکه امروز بدون مشکل، نان و محصولات مختلف کشاورزی به‌وفور در بازار قابل تهیه است، به‌خاطر تلاش و دسترنج کشاورزان است.

روحانی خاطرنشان کرد: در روزگاری ناچار بودیم، میلیون‌ها تن گندم وارد کنیم اما امروز سالهاست که به خودکفایی رسیده ایم و سال آینده نیز در این محصول خودکفا خواهیم بود و در سایر محصولات از جمله برنج، شکر و دانه‌های روغنی نیز اقدامات و گام‌های خوبی برداشته شده است. این دستاوردها در سایه تلاش و ایثار کشاورزان است و البته مدیریت حوزه کشاورزی هم سهم قابل توجهی در این زمینه داشته است که از تلاش همه آنها تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور گفت: تلاش ما در دولت یازدهم و دوازدهم تنها این نبود که نیاز مردم را تامین کنیم و صرفاً به سمت خودکفایی حرکت کنیم، بلکه اقدام بزرگی را در دستور کار خود داشتیم و آن این بود که زمین را آباد کنیم.

روحانی اضافه کرد: اینکه امروز در استان خوزستان 960 هزار تن شلتوت و بیش از 500 هزار تن برنج سفید به دست آمده است، در کنار نزول باران رحمت الهی، ناشی از تصمیم دولت یازدهم و دوازدهم مبنی بر این بود که 550 هزار هکتار زمین کشاورزی در استان خوزستان و ایلام آباد شود و امروز با اقدامات انجام شده بیش از 300 هزار هکتار زمین در این استان‌ها آباد شده است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت در استان خوزستان بیش از 4 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است و فقط امسال در این استان 5 هزار میلیارد تومان ارزش محصول برنج بوده است، لذا بیش از آنچه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم محصول برنج به دست آمده است.

روحانی خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم تا امروز حدود 37 سد افتتاح شده و در کنار آن اقدامات گسترده‌ای در زهکشی و تجهیز زمین و وسایل کشاورزی انجام شده است و محصولات کشاورزی در دولت یازدهم و دوازدهم 28 میلیون تن اضافه شده است و از 97 میلیون تن در ابتدای دولت یازدهم امروز به 125 میلیون تن رسیده‌ایم یعنی سالانه به طور متوسط 5 هزار تن به میزان محصولات کشاورزی اضافه شده است که یک کار بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

رئیس جمهور گفت: آثار آنچه این دولت در بخش زمین و آب انجام داده است، برای ده‌ها سال دیگر نیز در کشور باقی خواهد ماند و نسل‌های آینده نیز از آن بهره‌مند خواهند بود.

روحانی با بیان اینکه از ماه‌های آغازین دولت یازدهم با حضور در وزارت جهاد کشاورزی برنامه 5، 6 ساله‌ای را برای توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی تنظیم کردیم، اظهار کرد: در این برنامه مشخص کردیم که در این برهه زمانی قرار است در چه محصولاتی خودکفا شده و در چه محصولاتی گام‌های بلندی به سمت خودکفایی برداریم و در این راستا در گندم، برنج، چغندر، شکر، دانه‌های روغنی و محصولات گلخانه‌ای اقدامات بزرگی تاکنون انجام شده است.

رئیس جمهور گفت: کل گلخانه‌های کشور تا ابتدای دولت یازدهم، 8 هزار و 800 بوده و امروز تقریباً امروز به 17 هزار و 400 رسیده است و تقریباً 2 برابر شده است و محصولات آن از یک میلیون و 6 دهم به 2 میلیون و 4 دهم افزایش یافته است.

روحانی در ادامه اهمیت توجه به زراعت چوب و مفید و ضروری بودن آن را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز برای تولید محصولات مختلف و کاغذ نیازمند چوب هستیم و خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه زراعت چوب آغاز شده است و باید ادامه پیدا کند، ضمن اینکه کشورمان از استعداد بسیار خوبی در این بخش برخوردار است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه کشاورزی توجه به خاک به همان اندازه وجود و حفظ آب اهمیت دارد، اظهار داشت: آب در بخش کشاورزی وقتی مفید است که خاک مناسب وجود داشته باشد، لذا باید خاک کشور را حفظ کنیم و توجه کنیم که آب و خاک دو سرمایه بسیار بزرگی است که باید از آنها مراقبت کنیم.

روحانی همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از علم و دانش و تکنولوژی در حوزه کشاورزی، گفت: امروز دیگر دوره کشاورزی سنتی به سر آمده است و با روند افزایش جمعیت کشور باید خودمان را برای تولید محصولات بیشتر آماده کنیم. لذا با توجه به محدود بودن آب و خاک در کشور می‌توان با استفاده از علم و دانش و تکنولوژی محصولات بیشتری تولید کرد.

رئیس جمهور همچنین جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و گفت: جلوگیری از هدررفت و ضایعات محصولات کشاورزی به مانند آن است که از هدررفت میلیاردها متر مکعب آب جلوگیری می‌شود.

روحانی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است که می‌توان توانایی تولید محصول را چندین برابر افزایش داد و لذا با فناوری و علم و دانش می‌توانیم مقدار و حجم تولید محصولات زراعی، باغی و دامی را افزایش دهیم و در این راستا باید از ظرفیت دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و فارغ ‌التحصیلان دانشگاهی بیش از پیش استفاده شود.

رئیس جمهور در این مراسم با اهداء لوح سپاس از 15 کشاورز و واحد نمونه کشاورزی فعال در حوزه‌های زراعت، باغبانی، ترویج آموزش دام، طیور، شیلات، بازرگانی و تشکل‌های کشاورزی تقدیر کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • kamid.mk63@gmail.com

      توکلن چیزی نگو حالمون بدترنکن

      پاسخ ها

      • ایران من

        حتما جمعه از خواب بیدار شده بهش گفتن
        اصلا از هیچ چیز مملکت خبر نداره

      • بدون نام

        بزرگوار شما رئیس شورای عالی امنیت ملی هستید. مساله بنزین نیست که بگویید نمیدانستم. مطابق ماده ۱۰ قانون هواپیمایی کشوری هیات وزیران به ریاست شما باید امنیت پرواز ها را تامین میکرد. لطفا درمورد دو وظیفه خود پاسخگو باشید

      • بدون نام

        تو چقدر باهوشی

    • باید خون گریست...

      حسن باز جمعه خبردار شد...

      پاسخ ها

      • کریم

    • باید خون گریست...

      روحانی گفته برید بررسی کنید نتیجشم هر چی شد بمن نگید...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخ.خدا بگم چه کارت کنه

      • داود اسدی کفش پابین

        دمت گرم ...آره بروید تحقیق کنید نتیجه هم هرچی بود به من هم نگید خودتان بعدا اعلام کنید

      • مهرزاد

        خیلی با حال بود
        چند وقتی بود نخندیده بود

    • رضا

      ... صبح جمعه فهمیدی ؟؟

    • بدون نام

      آخ خداجون 1400 رو سریع تر برسون.
      تحمل این بشر سخت تر از همیشه اس.

    • rostami

      آفرین عزیزم تو یا خواب میبینی یا دیر بیدار میشی یا حدس میرنی تو فوق العاده ای بی نظیری تکی !!!!

    • بدون نام

      از خواب بیدار شدی بالاخره ؟؟ تفاوت رئیس جمهوری که ۶ ساعت میخوابه با کسی که ۹ صب میاد سرکار اینه

    • بدون نام

      چشم نخوری گلم حدس رن کی بودی تو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همشون باید استعفا بدن بالا تا پایین

      • بدون نام

        مردم همون اولش حدس زدن موشک خورده چون چند ساعت بعداز زدن الاسد عراق بود اما باز همه محکم رد کردن

      • بدون نام

        اگر فشار مردم و خارج نبود اقرار نمیکردن

      • بدون نام

        یه شمع نمیذارن روشن کنند مردم مراسم بگیرن آرام بشن

      • بدون نام

        چند روز پنهان کاری دروغ خجالت اوره جمعه تازه فهمیده باز

      • بدون نام

        به نطر من مردم یک صدا از روحانی جواب بخواهند که چرا اون شب عملیات هواپیما را پروازشو لغو نکردی با وجود اینکه سپاه هشدار داده بود

    • بدون نام

      آخ خداجون 1400 رو سریع تر برسون.
      تحمل سخت تر از همیشه اس.

      پاسخ ها

      • ساره

        دقیقا

      • بدون نام

        آمین

      • بدون نام

        راست میگی ها

      • بدون نام

        بلا از کجا فهمیدی

      • بدون نام

        سلام
        این یک مسله بود که پیش آمده نباید نیروی مسلح خودمان را خراب کنیم

      • بدون نام

        این بره چجوری بخندیم

      • افرا

        هزارو چهار صد بیاد.اوکی.در مورد بعدش چه تضمینی داری

      • بدون نام

        احسنت

      • احمد خوش سیما

        1400 مگه همین مردم نیستن؟ باز یکی میاد میگه من دیوار پیاده رو رو ور میدارم همه زرتی رای میدن. دعاکن ما ملت آدم شیم.

    • rostami

      آفرین عزیزم تو یا خواب میبینی یا دیر بیدار میشی یا حدس میرنی تو فوق العاده ای بی نظیری تکی !!!!

    • بدون نام

      چشم نخوری گلم ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا مجلس اینو برکنار نمی کنه؟؟؟؟؟؟

      • عبدالله

        باز هم طفره رفتن.

      • هموطن

        تمام کشورهای عربی پرواز ممنوع بودن همون روز،چرا ایران پرواز آزادبود تاهموطنای خودشونه هدف بگیرن،اینجا دولت مقصر، شنیدم تو دنیا اولین کشور نبودیم اینطور اتفاقی افتاده.ولی خیلی غمباره

      • هموطن

        تمام کشورهای عربی پرواز ممنوع بودن همون روز،چرا ایران پرواز آزادبود تاهموطنای خودشونه هدف بگیرن،اینجا دولت مقصر، شنیدم تو دنیا اولین کشور نبودیم اینطور اتفاقی افتاده.ولی خیلی غمباره

      • بدون نام

        از خداش هست که برکنارش کنند ....

    • بدون نام

      از خواب بیدار شدی بالاخره ؟؟ تفاوت رئیس جمهوری که ۶ ساعت میخوابه با کسی که ۹ صب میاد سرکار اینه ،بجای حمایت از نیروی مسلح میگه نابخشودنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین
        تو دولت قبل رئیس جمهور ۵ صبح سر کار بود تا ۱۱ شب وزرا ۶ صبح تا ۱۰ شب...
        تو این دولت هم اونقدر مردم انتقاد کردن رئیس جمهور مجبور ش

    • بدون نام

      وای پس حدس بلدی بزنی خوبه دیگه چه خبر

      پاسخ ها

      • خ م

        الله بی برکت الله

    • بدون نام

      رو که نیست ...

      پاسخ ها

      • اب ترشى

        سنگ پاى قزوين

    • بدون نام

      حسن باز خواب بودی

    • بدون نام

      تویکی که خیلی پیگیری !!!!!!!!

    • صبح جمعه سلام

      یکی بیاد بگه اگه مطمئن هم بودید اعلام نمیکردبد و صبح جمعه ای هفته ای بعد متوجه میشدید.

    • بدون نام

      چرا میگین خطای انسانی
      من دچار پارادوکس شدید شدم
      وقتی که اطلاعات موشک کروز رو جای اطلاعات هواپیمای مسافری توسط جنگ الکترونیک غالب میکنن بابا من هم باشم شلیک میکنم.کجای این خطای انسانیه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به این میگن دقت پدافند نه خطای انسانی

      • بدون نام

        آقاجان کجای کاری، گول نخور جنگ الکترونیک این طوری ها نیست.

      • بدون نام

        نخیر جانم قبلش یه موشک خورده دقیقا هواپیما به شکل موشک کروز دیده میشه بعدش هم موشک دوم که مال سپاه هست. رادار اشتباه نمیکنه جانم تکنولوژی پیشرفته در حد آمریکاست.

      • بدون نام

        بله خطای انسانی زمانی اتفاق میفته که اطلاعات درست باشه نه وقتی اخلالی توی کارباشه تا حدی که یقین به مورد دیگری پیدا کنه یا مجبورشه حدس بزنه ب

    • بدون نام

      آفرین حسن . راستی حسن امروز سه شنبه است جمعه نیستآ.

    • بدون نام

      احتمال دادی؟ ...

      پاسخ ها

      • بی نام

        خطای انسانی یعنی چی یعنی اون نفری که دستور شلیک داده فرق موشک شش متری با هواپیمای چهل متری رو تشخیص نداده،اگه اینطور باشه پس صلاحیت خدمت در پدافند سپاه را نداشته وباید مقامات بالاتریش را محاکمه کنند،،،

    • بدون نام

      نکشیمون بااین هوش و ذکاوت

    • سلامی

      تو حدس کی بودی

    • بدون نام

      چرا واقعیت را کتمان میکنید همه چه زیر سر امریکای جنایتکاره واضع بگید افکار عمومی بداند اونجا جایت امریکا تا کجاست . عامل جنایت امریکاست ن سپاهیان عزیز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه مثبت دادم

      • بدون نام

        ۱۱۰۲۲مثل من که اشتباه منفی دادم

      • بدون نام

        ولی من درست منفی دادم

      • حسن ملکیان انشا اله درخدمت به مردم موفق باشندحداقل انتظارداریم بیارم اگه با سیلی صورتمون را سرخ میکنیم باشندکاردبه استخوان رسیده

        ماشاالله همه کارشناسن

    • hami

      جووون تو فقط حدس بزن

    • اکی

      نظری ندارم

    • بدون نام

      دروغگو بنزین را صبح فهمیدی این هوپیما را چند روز بعد تو فقط بخواب نمیخواد اظهار نظر کنی که درد مردم زیاد تر میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماشالله اسفند دود کنید براش چش نخوری

    • rira

      باشه.دستت درد نکنه
      ...

      پاسخ ها

      • کریم درزاده

        دوستت داریم سپاه اگر سپاه نبود کشورم نبود

    • رضا مشیری

      آقای روحانی احتمالاً جمعه حدس زده بود.جمعه بعد هم به یقین میرسه.

      پاسخ ها

      • سیروس مرشدی

        پس اداره مملکت هفت ساله که پایش بر حدس وگمانه هر موقع به یقین تبدیل شد فقط اون روزش جمعه نباشه

      • سید

        عجب آقای روحانی مقصر اصلی آمریکا کثیف جنایتکاره که میخای باش مذاکره بکنی

      • بدون نام

        تازه ازخواب بلند شده ریش راهم رنگ کرده

      • بدون نام

        مثل ارزیابیش برای رونق اقتصادی که گفته بود اقتصاد رو 100 روزه درست میکنم بعد تهش معلوم شد بنای همه چیز رو بر پول گردشگران خارجی گذاشته بود

    • بدون نام

      خدا نکشدت چقدر تو با نمکی....

    • بدون نام

      فکر کرده کار ترامپ باشه!

      پاسخ ها

      • کریم درزاده

        دوستت داریم سپاه قهرمان

      • بدون نام

        کریک درزی خودتون برای خودتون نوشابه باز میکنین یه نظر سنجی واقعی بگیرید دستون میاد

    • بدون نام

      منم مثل شما صبح جمعه فهمیدم

    • بدون نام

      خسته نباشی

    • منصوری

      صبح موقع بیدار شدن حدس زده

    • مجتبی

      خود شیرین

    • بدون نام

      خیلی باهوشی...

    • مهندس

      واقعا مسئولیت پذیری منو کشته!!! چقدر بفکر مملکت و مردمی تو

    • بدون نام

      درود بر ریس جمهوری ایران ولعنت بر ترامپ احمق

    • بدون نام

      باز دمت گرم گفتی به مردم خبر بدید ...

    • بدون نام

      خدایا صبر بده به من فقط صبر چطور تحمل کنیم کی میرسه 1400 ای خدااااا
      ...

    • بدون نام

      ما تو را نداشتیم چکار بایدمی کردیم

    • بدون نام

      دیگه فایده نداره

    • بدون نام

      شیخ پس چرا قیمت بنزین حدس نزدی

    • بدون نام

      مطمئنی بیداری خواب نیستی

    • @Arashkhan1927

      حالا باز خوب پس از کلی کش و قوس یه حدسی زدی تو

    • رسولی

      مگه پرواز 752 نبود؟پس چرا 737؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خدا وكيله تو نميدونستي پس واي به حال تو نه از بنزين خبر داره نه از هواپيما حداقل نيا اين حرفا رو نزن وزيرات رو بفرست يكي يكي برن تسليت بگن به خونواده ها حداقل كاري هست كه ميتوني بكني

    • بدون نام

      یک کلام از مادر عروس

    • ن ش

      تو نفس من بیدی تو عسلی تو خودتو ناراحت نکن

    • مراد نظری

      سلام /من بعنوان یک ایرانی طبقه صفر //از مسعولان تقاضا دارم بخاطر خدا حواستان به ایران وملت باشد واز مردم هم تقاضا دارم قدر این امنیت را بدانید وهرج ومرج وضعیت را خوبتر نمیکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مراد ! تو هم ؟! كدوم امنييت ؟!؟!

      • بدون نام

        يك نفر شجاع بنام مراد نظرى در مبان بيش از ١٠٠ نفر با ديدگاهى متفاوت

    • امیر

      حدس نمیزدی وقتی یه شبه قیمت بنزین رو ۳ برابر می‌کنی فرداش مردم میریزن خیابون همه چی رو نابود می‌کنند!!!؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • احمد

        خدا نکنه دست خودوشون تواینکار باشه دولتیها معلوم مشه

    • مهدی جان

      جان خودم کیف میکنم که همیشه هستی مرسی بابت بودنت

    • arash

      جمعه صبح این حدسو زدی گُلم؟

    • بدون نام

      افرین به تو خیلی ریز بین ودور انیش هستی

    • بدون نام

      جناب‌بایدخودت‌محاکمه‌شوی‌شماریس‌شورای‌امنیت‌ملی‌هستید‌شماجنایتی‌انجامدادی‌بنزینی‌فراموش‌کردی‌بایت‌محاکمه‌شوی‌پروهستی‌ایدورو

    • رضا

      عجب

    • pooya

      بدبختی مال زمانی بود که تو انتخاب شدی؟؟؟؟؟این همه بدبختی معیشت الهی یست؟؟؟؟؟حدس بلدی؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      تو چقدر
      ریس جمهور تیزی هستی
      این حرفات .آدم یاد
      کلید میندازد.

    • بدون نام

      تو بی گناه فقط بگو چرا پروازا علرغم 4بار تاکید سپاه لغو نشد؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      همین؟خطای انسانی؟جای خانواده های کشته شده ها نیستید که بفهمید.

    • بدون نام

      عی باهوش

    • محمدهادی

      بازم خدا روشکر این سری یه حدس هایی زدی مثل اون دفعه صبح جمعه نفهمیدی هواپیما سقوط کرده

    • امیر

      سرت رو بالا بگیر مَرد مهم اینه تو سالم باشی . احتمالآ بازم جمعه همه چی رو فهمیدی؟

    • بدون نام

      چه ریس جمهور تیز و سریع و قاطع ای داریم ما

    • صادق

      حسنی به مکتب نمیرفت وقتی میرفت جمعه......

    • بدون نام

      واقعا چی بگم

    • پرسپولیسته

      همتون مقصرید.

    • بدون نام

      یا حدس میزنه ،یا خودش هم بی خبر بوده، صبحه جمعه فهمیده.نمیدونم پس شما کاره تشریف داری

    • بدون نام

      اون موقع که بنزینو گرون کردی خبری از جلسه و دادگاه و کارشناس نبود حالا زرنگ شدی؟

    • م

      شما کارت درسته و از همه چی بیخبر ........

    • بی نام

      آفرین عزیزم

    • ناشناس

      چه خطای انسانی چه حمله سایبری باید پشتیبان نیروی های مسلح باشیم اقتدار کشور به نیروهای مسلح هستش.....نباید با یک خطا یا اشتباه تمام رشادتهای این عزیزان در این چهل سال فراموش بشه

    • بی نام

      خطای انسانی یعنی چه ؟
      مردم رو چی فرض کردین !!!
      خدایا بحق خودت به دادمون برس .

    • بی نام

      بدون تعارف !!!
      پشمانم بخاطر رائ که به تو دادم ،،،

    • علی

      بلاخره نوبت مردم واقعی نه حزب باد هم میشه اگر راست میگید بزارید مردم مخالف هم یه راهپیمایی انجام بدن تا ببینید موافق شما بیشتره یا مخالف شما البته اگر اینترنت رو قطع نکنید

    • ابابیل

      خدارا شکر که این دفعه خواب نبودی ،،

    • بدون نام

      وای جیگرخواب نبودی دیگه

    • حاج قاسمها زنده اند...

      میزاشتی صبح جمعه میگفتید اقای تدبیر و امید!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای از دست این مردم بی معرفت که یادشو رفت وقت دولت قبل که چقدر مردم اذیت شدن شاید مشکلاتی باشه ولی در اون چند سال دولت ۹ انقدر بی منطق بود که خداوند متعالجواب اون احمد نزاد بدهد

    • ابابیل

      توبی نظیری ،،نظر سنجی ات با چشمانت ودیدن ازداخل ماشین هست ،،افزایش قیمت در خواب ناز وبی خبرازهمه چی ،،حالاهم حدس بی نظیری زدی ،،آخه ،کی واقعیت را میگی ؟؟ احتمالا یه چن روز قبل از انتخابات چون دنبالشی ،،

    • احترامی

      آره ؛ منم مثل شما ؛ صبح جمعه فهمیدم

    • حامد

      ایران خودرو و سایپا دهن مردم را سرویس کردن ...
      یا خدا به داد مردم برسید .
      یه پژو پارس قیمتش ۴۰ تومن بود . الان سر به فلک کشیده ...
      شده ۱۴۰ میلیون . میفهمید یعنی چه .
      ۱۰۰ میلیون بهش اضافه شده .
      چرا هیچ فکری نمیکنید .
      فردا هم میایید میگید ۵۰۰ تومن ارزون شد .
      یا قران اگر مسلمونید یه فکری بکنید .
      مگه خوابید شماها .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواب میشه بیدار کرد اینها فهمیدن سر این ملت هر بلیی میتونن بیارن بد عید تا حالا چند نفر کوشتید

    • علی پرشین

      دست گلت درد نکنه
      تو خوبی

    • Hamid

      چرا از بیکفایتی دولت و قطار تبریز و سیل زاهدان حرفی نمیزنی

    • بدون نام

      کلا خبرهای بدشما جمعه صداش درمیاد؟؟؟!!!!!!

    • reza

      شماهم مثل ما صبح بلند شدی دیدی هواپیما سقوط کرده بنده خدا شما هم سکوت کردین

    • Omid

      تو هم که هر کامنتی میزاریمو میگی غیر قابل انتشار

      پس چیو منتشر میکنی


      متاسفم براتون

    • eeeee

      شما نمیخواد نظر بدی شما به درد مردم برس

    • مسعود

      رئیس جمهور اینقدر زرنگ! مگه داریم

    • بدون نام

      خخخخخخ .خیلی باحالی تو

    • بدون نام

      جون حسن بگو با کی فکر کردی و حدس زدی

    • علی محمدی

    • بدون نام

      اینو که مردگان قبرستان زودتر تو حدس زده بودن. اقای نحث. از وقتی اومدی روی خوش ندیدیم.

    • کامران

      حتما جمعه صبح حدس زدی. کلا رو حدس و گمانی.کی برسه۱۴۰۰ زودتر بری دیگه برنگردی

    • بدون نام

      اگر تحویلت نمیگیرند..استعفا بده برو....اگر دروغ میگی...که وای به حالت.....

    • یاسوج

      گویا هواپیمای شهید بابایی هم در زمان مسئولیت خودت توسط پدافند خودی زده شد
      خوبه خودت هم محاکمه بشی بوسیله قاضی ارشدی چون مرحوم خلخالی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هوا پیمایی بابایی رو هم سپاه زده

    • بدون نام

      عمو حسن شما خودتو اذیت نکن پیش میاد دیگه . نمیخواد حواستو درگیر کنی !!!!

    • بدون نام

      روحانی خواهش میکنم پلیز التقاضا یالواریرم حرف نزن

    • بدون نام

      حسنی جمعه رفته بود مدرسه اونجا فهمید

    • بدون نام

      آره! منم یه چیزایی بو برده بودم

    • لطیفی

      علی برکت الله...‌ واقعا که

    • بدون نام

      بسم الله القصام الجبارین
      رئیس جمهورمحترم ایران سلام
      ماملتی ۶۰ میلیون فقیر و۱۷ میلیون مستمند محتاج خرج روزانه
      ازحضرتعالی تقاضا داریم .۸۷ درصد ثروت ۷۷ میلیون غارت
      شد.ودر بالای شهر تهران وکلان شهر ویلای های لاکچری درداخل
      وخارج امریکا ومتحدانش عمال داخلی ۲میلیون با خانواده بوده
      با نشست سران ۳قوه مصادره اموال وبزرگان این خانواده خیانت
      جنایت کردند .الخصوص برادر شما به اشد مجازات اعدام تا
      ثروت ملت ازدست ظاعوتیان خارج وبه دست محرومان برسد
      منتظر برقراری عدالت وپیگیری شما هستیم . با استدعا

    • m

      رئیس شوری امنیت ملی مگه خودت نیستی؟توی آماده باش۱۰۰درصد باید خودت پروازهارو کنسل میکردی برای پیشگیری.اول نفر دادگاه برای خوده رئیس جمهور باید تشکیل
      بشه هم در این قضیه هم در گرانی بنزینو خسارات جانی و مالی که به مردمو کشور تحمیل کرد

      پاسخ ها

      • م.ایزدی.چ

        احسنت

    • بدون نام

      تو به گور پدرت خندیدی احمق دروغگو

    • م

      نابغه، زود بیدار شدی این جمعه که اینطوری حدس دزدی اگر بیشتر خوابیده بودی حتما مطمئن می شد و یقین پیدا می کردی.

    • بدون نام

      1400تو رو خدا زودتربیا

      پاسخ ها

      • م.ایزدی.چ

        آمین

    • یاشار

      تنهایی حدس زده بودی ؟؟؟

      پاسخ ها

      • شيرازى

        حتما نه با رييس دفتر و دو سه رندان دگر ( با فآل حافظ باز كردن

    • بدون نام

      مثل نظرسنجی ازداخل ماشین.؟!؟چگونه است برای سیل ویرانی فرودین ماه دادگاه ویژه درخواست نکردی؟!؟چرا الان چندین روز سیستان وبلوچستان وهرمزگان وکرمان در زیر سیل بی اب وغذا ماندند داگاه ویژه در خواست نکردی؟چگونه است عنصر نامطلوب انگلستان را نادیده گرفتی؟چون دراین موردبخصوص ازت خواستن پیگیر هستی؟ جناب حضرت رییس جمهور رییس شورای امنیت چرا کشور دروضعیت جنگی است جنابعالی اسمان کشور را خالی نکردی .ایا فک نمیکنی خودت هم مقصری؟

    • محمود

      آقای رئیس جمهور شما چرا در مسائل مهم چند قدم عقبی لطفاً بگید اشکال از شماست یا قوانین مملکت ما. که واقعاً رئیس جمهور تو این مملکت کاره ای نیست.

    • سید

      صبح جمعه بخیر حسنی

    • بدون نام

      جمعه صبح حدس زدی یا قبل از اون؟؟؟

    • بدون نام

      آفرین

      پاسخ ها

      • بون نام

        وافعا افرين حال حدس بزن كليد ت چى شد؟ گم كردى يا ازت دزديدند؟ حدس نزده بودى يه زاپاس درست ميكردى؟

    • بدون نام

      یکدیگر رامتهم نکنید

    • م

      واقعا تو یکی بس است از حرف زدن خدا کن زود ریاست تو تمام بشه که واقعا .....خجتلت اور است

    • ب R

      تو حرف نزنی خیلی سنگین تری بخدا

    • محسن

      خدا شاهده ماتحمل سیل زلزله و....همچیز رو داریم اما تحمل نظرات شما رو نداریم

    • soli

      تو ذاتا از جامعه عقبی!

    • بدون نام

      دقت کردین حسن کلا دیر میگیره

    • یوم تبلی السرائر

      چند ساعت بعد ابعاد پیچیده ای رو خواهد شد نه از داخل بلکه از خارم کشور ایران تنها عامل این داستان نبوده فاصبر علی ما اصابک

    • hasan

      آدم یه بادی ازش دربره سریع متوجه میشه !!!!!!!
      دوتا موشک ازتون دررفته به هم دیگه می گین از کی دررفت ؟؟؟؟؟؟؟

    • ایرانی

      اقای رییس جمهور شما بعنوان شخص اول اجرایی کشور و رییس شورای عالی امنیت وپاسدار قانون اساسی بایدپسدار حقوق تک تک شهروندان باشی سقوط هواپیما وحادثه هوایی .وخطای انسانی همواره بوده وهست ولی نداشتن صداقت وراستگویی شما مسولین بیشتراز همه مردم را زجر میدهددادگاه نیاز نیست وجدان انسان بزرگترین دادگاه است واگذارتان فقط بخدای ایران زمین.

    • بدون نام

      کاش پایان برجام ننگین را هم همین طور حدس می زدی

    • بدون نام

      اسپند دود کنید تا رئیس جمهورمان چشم نخوره بالاخره فهمید ماجرا سقوط هواپیما اکراینی عادی نیست اما جمعه هفته دیگه که از خواب بیدار شد شاید فهمید کار کیه فعلا نپرسید که با جهانگیری در حال تحقیق هستند

    • بدون نام

      اتحاد اتحاد.....

    • بدون نام

      خوبه که فهمیدی

    • بدون نام

      تو که اینقدر خوب دستور میدی و اینقدر خوب هم دستورهات پیگیری میشه ،چرا برای بقیه ی مشکلات کشور دستور نمیدی؟!
      ملتو قابل دستوراتت نمیدونی یا هواپیما مهمتره کلک؟!

    • بدون نام

      خوب شد تو یه چیزی پیدا کردی یه مدت مردمو مشغولشون کنی از فکر نون شب و لباس عید و لوازم تحریر مدرسه و.... بیان بیرون سرگرم این بلوا بشن ،خوب موج سواری کن جناب روحاااانی

      پاسخ ها

      • م.ایزدی.چ

        گل گفتی

    • بدون نام

      نقص فنی هم خطای انسانی هست دیگه چه فرقی میکنه . مهم اینه که عمدی هواپیما رو نزدن

    • بدون نام

      هرعقل بی غرضی این رو متوجه میشه که مقصراصلی آمریکاست وگرنه ما موقعیتهای حساس زیادی داشتیم چرا همه رسانه هاشون آماده بودند دقیقا بعد از جمعیت زیاد مردم برای سردارسلیمانی و انهدام پایگاهشون وهزاران دلیل دیگه چراامریکا و بقیشون برای ایرباس خلیج فارس و هزاران مورد دیگه اینقدردلسوز نبودن ؟

    • بدون نام

      مثل کلیدت که حدس زده بودی در صد روز وضع مردم خوب میشه درسته حدست به درد دولت بی لیاقتت میخوره

    • soli

      حسن جون تو غصه نخور درس میشه درس نشه یه روزی تموم میشه

    • ناشناس

      خیلی ممنون ازاینکه حدس میزنی

    • بیکار بی پول

      از کرامات شیخ ما این است
      شیره را خورد و گفت شیرین است

    • بدون نام

      آفرین پسر گل

    • بدون نام

      ای خدا 1400 برسون مردیم از بس اینو داریم تحمل میکنیم

    • حالا

      خستمون کردی

    • بدون نام

      جون مادرت بشین خونه من حقوقت میدم

    • بدون نام

      آقای روحانی تو چقدر با هوشی
      با این هوش چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • m n a

      باز خوبه یه حدس زدی . بهتر از خواب بودنه

    • بدون نام

      بنده خدا جمعه خبر دار شد ولی یه چیزایی حدس میزد.

    • احمد ذوقی

      خدا و کیلی نیا ، من خودم صد تومن میدم تو حدس نزنی.

    • محمدمهدی

      صبح جمعه بخیر آقای فریدونی!

    • اکرم

      فکر کنم این جمعه نوبت اینکه حدس بزنی که مردم سیستان گرفتار سیل شدن و کمک میخوان؟ اره بلا

    • بدون نام

      عجب !! حتما مثل قضیه بنزین یک روز بعد فهمیده هواپیما سقوط کرده یک روز بعد از اعلام علت سکوت حدس زده ....

    • بدون نام

      نه بابا!!!

    • بدون نام

      نفهم بفهم
      این که گفته حدس زدم معنی و مفهوم داره
      رئیس جمهور در کشور ما یک تدارکاتچی هست (البته فقط برای یک جناح) و دراین مملکت هر کس صبح زود بیدار شد همه کاره میشه و پس از وقوع هر اتفاقی بگوش رئیس جمهور میرسه والبته همیشه هم باعث و بانی این جنایات مظلوم و طلبکار از زمین و زمان میشه

    • ایرانی

      کی حدس زدی!جمعه گذشته یا جمعه آینده؟تو خواب یا بیداری جناب روحانی

    • سیبو

      چقدر شمو با هوش هستین با هوش کی بودی حسنی

    • کارمند

      واقعا باید به حال این ملت ومملکت خون گریست که بالاترین مقام دولت از واقعیت ماجرا بی اطلاع بوده وفقط حدس زده است والان هم در حال استفاده ی ابزاری برای دعواهای حزبی میباشد.
      لعنت بر این سیاست که اینچنین جان انسانها را به بازی میگیرد

    • حقیقت یاب

      ناقلا باز خواب دیدی
      کی دست از دروغ برمیداری

    • علی فسا

      نمک نمک بلاخره حدس زد ماشالله مادرت داغت نبینه دلاور

    • بدون نام

      خخخخ ...بشینین پیامهای قبل از خودتونو بخونین چقدر خنده دارن نظرات....

    • بدون نام

      مقصر خود دولت است .چون دولت می دانست موشک ها کی به پایگاه عین الاسد شلیک میشه. دولت می توانست ممنوع پرواز اعلام کند وضعیت جنگی بود همه در حالت دفاعی بودند اگه قرار محاکمه ای در کار باشه اول باید دولت وزیر مجمو هه اش محاکمه شوند چون به وظیفه اش در مورد پرواز ممنوع عمل نکرده مردم همه چیز را می فهمند این هم جریان بنزین نباشه

    • عارف

      حدس زده بودم دلار بالا بکشد حدس زده بودم تورم ایجاد شود حدس زده بودم تحریم سخت تر شود حدس زده بودم برجام بی نتیجه شود حدس زده.. نمونه ای از حدس ها و دست آخر هیچ

    • بدون نام

      در جنگ هم مديريت علمي لازم و ضروريه وگرنه با مديريت جهادي ممكنه خود زني كنيم ..!!!

    • ا

      چقد تو به فکر مردمی

    • بدون نام

      خوبه همه میدونستن گفتین نقص فنی بوده

    • ام

      چقد تو فعالی اصلا رنگ به چهره نمونده

    • بدون نام

      خسته نباشی. دلاور

    • ابراهیم

      حدست قبول

      پاسخ ها

      • اسماعيل خوشمرام

        حدسش قبول بشرطى كه بگويد چه روز چه ساعت و دقيقا درچه محلى و در چه شرايطى تا دكتر نسخه بنويسد در غير اينصورت بايد سى تى اسكن بشود

    • خدا

      راست میگی حسن؟

    • بدون نام

      قربون تو با این حدسیات

    • بدون نام

      متأسفانه سپاه ازاول شروع بدون آموزش وبدون درس وبحث تأسیس شده ،وهنوز همان است. خشت اول راچو نهاد استاد کجِ.......

    • بدون نام

      تو که هنوز باخبر نشدی

    • Seyed

      تو فعلا درحال حدس زدن باش. علی برکت لله

    • بدون نام

      حدس زدی آقای رئیس جمهور؟

      پاسخ ها

      • پروانه

        درست حدس ردى حالا حدس بزن نجفى كى تبرءه و ازاد ميشود ؟

    • کامران

      تو را کسی حساب نمی کنه باهات خبربده یا مشورت کنه باهات!؟

    • بدون نام

      هنوز حکمی صادر نشده که شما می فرمایید نابخشودنی

    • بدون نام

      شلتوک خوزستان ربطی به دولت جنابعالی نداره بی جهت منت نزار

    • بدون نام

      خدا را شکر کلید تو هواپیما نبود و گرنه بیچاره می شدیم

    • امیر حسین

      خجالت بکش
      همه قضیه هواپیما را میدانند

    • امیرحسین

      ای کلک

    • بدون نام

      اونم صبح حدس زدی ؟

    • بدون نام

      راجع به سیل سیستان هم یه حدسهایی بزن

    • بدون نام

      نه كه به قول هاى قبلى ات خوب عمل كردى اين يكى را باور نميكنند نه كه چرا عمل نكردى نتوانستى عمل كنى و اين بار حدس بزن چه نتيجته اى خواهى گرفت. و نه اينكه خسته نشده باشى خسته به نظر ميرسى ولى مردم را بيشتر خسته گردى.

    • بدون نام

      خدارو شکر حدس زده بودی. بچه 6 ساله هم مشکوک بود نابغه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج