۹۵۰۱۰۶
۴ نظر
۵۰۱۵
۴ نظر
۵۰۱۵
پ

سفر دانه‌های سیب درخت معروفِ نیوتن به فضا

دانه‌های سیب درخت مشهوری که نیوتون با استفاده از آن "جاذبه" را کشف کرده بود، پس از شش ماه در فضا، به زمین بازگشت و نهال پرورش یافته آن توسط یک فضانورد مجددا در خانه این دانشمند کاشته شد.

ایسنا: دانه‌های سیب درخت مشهوری که نیوتون با استفاده از آن "جاذبه" را کشف کرده بود، پس از شش ماه در فضا، به زمین بازگشت و نهال پرورش یافته آن توسط یک فضانورد مجددا در خانه این دانشمند کاشته شد.

به نقل از دیلی‌میل، در سال‌ ۲۰۱۵ میلادی دانه‌های سیب درختی که نیوتون با الهام از آن "جاذبه" را کشف کرده بود، توسط "تیم پیک" که یک فضانورد انگلیسی است، به ایستگاه فضایی بین‌المللی برده شده بودند.

این دانه‌ها در سال ۲۰۱۶ میلادی به زمین بازگشتند تا پرورش یافته و به نهال‌ تبدیل شوند. حال این نهال‌های پرورش یافته، توسط "تیم پیک" در حیاط خانه نیوتون در "لینکلن‌شر"(Lincolnshire) کاشته شدند.

سفر دانه‌های سیب درخت معروفِ نیوتن به فضا

پیک اظهار کرد، ماموریت من در فضا "Principia" نام داشت و برای ادای احترام به کار بزرگ نیوتن بود که منجر به تغییر نگرش جهان در مورد پدیده گرانش شد.

وی ادامه داد، من می‌خواستم ماموریت من الهام‌بخش دیگران به ویژه جوانان باشد. حال، به لطف پرورش‌های دقیق، این دانه‌ها که با من در فضا بودند، به نهال‌هایی جوان تبدیل شده‌اند که امیدوارم الهام‌بخش دانشمندان جوان باشد.

سفر دانه‌های سیب درخت معروفِ نیوتن به فضا

این نهال‌ها به جز خانه نیوتون در مکان‌های دیگری همچون حیاط "آزمایشگاه ملی فیزیک" در "میدلسکس"(Middlesex) کاشته شده‌اند.

درخت اصلی الهام‌بخش نیوتون، سال‌ها توسط خانواده‌ی نیوتون و نسل‌های بعدی او نگهداری شد تا اینکه در سال ۱۸۱۶ میلادی، طوفانی اتفاق افتاد و باعث افتادن درخت شد. البته خوشبختانه بخش اصلی این درخت آسیبی ندید و ریشه‌ی آن دوباره جان گرفت و رشد کرد. این درخت هنوز هم وجود دارد و توسط کمیته‌ی حفاظت ملی انگلیس نگهداری و محافظت می‌شود و مردم زیادی از این درخت بازدید می‌کنند.

سفر دانه‌های سیب درخت معروفِ نیوتن به فضا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خجالتش واسه ما ایرانی ها که مسلمونیم هنوز بلد نیستیم از اماکن تاریخی چجوری استفاده کنیم رو تخت جمشید یادگاری نوشتن تا بقیه جاها ..اما این کافر ها از یه درخت محافظت میکنن...انسانم آرزوست

    • عین الله

      کشف جاذبه چیز جدیدی نیست 1400سال پیش در قرآن آمده ودانشمند های اسلامی ایرانی اونو قرن‌ها پیش به اثبات رسوندن در موقعی که غربی ها تو بربریت غوطه میزدن.

      پاسخ ها

      • محمد

        عین الله سلام...شما که از ۱۴۰۰سال قبل خبر داری لطفا مکالمه شمر با اسبشم به ما بگو...پی میگی تو همه چیز و ربطش میدی به ۱۴۰۰سال قبل

      • بدون نام

        درکدام آیه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج